-
usch, vad hemskt! En mardröm!sjögurka 79 skrev 2010-02-04 23:11:55 följande:Sitter smått i chock, min systers kompis förlorade precis sin bebis i magen i vecka 33. En mardröm.
-
haha, vad kul!Knastroll82 skrev 2010-02-05 09:39:04 följande:Åh, måste berätta också. Liam är städgalen, han ska sopa och dammsuga hela tiden och blir APSUR om man tar av honom dammsugaren t.ex. "Städa, städa, städa" skriker han på högsta volym. Han är nöjdsålägen han får gå och dra runt kvasten eller dammsugarslangen efter golven, poar runt och är lycklig. Tokunge! Och så vet han minsann hur både mamma och pappa låter: Jag: Hur låter vovven? Liam: Vovovovov! Jag: Hur låter kissemissen? Liam: Mjaaau! Jag: Hur låter ballongen? Liam: Bang! Jag: Hur låter pappa? Liam: *gör pruttljud med munnen* Jag: Hur låter mamma? Liam: Ajajajajaj!
-
Grattis till huset!Jenn83 skrev 2010-02-05 11:51:51 följande:Ok nu har vi gjort det...sagt ja till huset! Så nu kommer det bli husbygge med inflytt i slutet på året. Känns lite overkligt...men roligt! Sjögurka: Usch va hemskt Det är verkligen sånt som inte får hända. Anuya: Tror inte du ska vara nojig. maja säger heller inte mycket. Hon pratar massor, men inte många direkta ord. Sen har hon ljud för en en del ord. Typ häst är "iihhhh", lamm är "la", Hubbe (kaninen) är "Huuuuuu" osv. Knastroll: Vilken liten snackis du har Sött! Men det är väl som du säger, vissa barn är tidiga på det motoriska, andra på pratet. Maja är ju definitivt en som hellre klättrar och springer än att försöker prata
-
Det där med 20 ord... Vad jag minns med Jonathan var att de skulle förstå 20 ord, han fick se bilder och leta upp bollen, katten, etc. Felicia är ju senare att prata än vad han var, men nu kommer de nya ord hela tiden, så kanske kommer hon ikapp?! När Jonathan fyllde två år kunde han "läsa" flera böcker utantill, sjunga hela bä bä vita lamm och han pratade i hela meningar och kunde argumentera och förklara. Men han var väldigt tidig med talet. De på förskolan hade aldrig varit med om liknande!
Felicia har många egna ord för saker och ting och så kan hon säga chips, godis, mamma, pappa, farfar, katt, sitta, tack, inte, m.m. -
Felicia kan somna alltifrån 17.00 till 24.00 och sova till allt mellan 5.00 och 9.00. Men oftast somnar hon vid 19.00 och går upp 6.00, men vaknar minst två ggr däremellan. Jonathan sover nästan alltid mellan 19.30 och 6.30.L33L00 skrev 2010-02-06 08:19:25 följande:När vaknar era små på en lördag? jag blir skit sur när Wille vaknar innan 7. Tror han vaknade 06:30 om inte tidigare idag. Alltid så jäkla tidigt på helgen!? Jag är så morgonsur men nu känner jag att jag måste gå & krama & bli en snäll mamma igen. Sedan finns det typ ingenting hemma så vi får ta en förmiddags handling på Ica tror jag.... 9 dagar kvar!
-
Jonathan var väldigt lätt som bebis och när jag var föräldraledig sov vi ofta till 10 på f.m. Han sov ofta 11 timmar per natt och vaknade bara 1-2 ggr. Nu har vi Felicia... *ler* Det är bra om hon sover till sju, och hon har sovit bra om hon bara vaknar 2 ggr nu när hon är snart 1,5 år. Inatt sov hon 20.30-6.00 och jag ammade henne tre ggr tror jag. Var vaken och skrek runt 4.00 också. Jag hoppas hon skärper sig snart! *ler*
-
Usch!sjögurka 79 skrev 2010-02-07 22:37:12 följande:har precis insett att en av soldaterna som dog i afghanistan idag är en av mina barndomskompisars lillebror. har vuxit upp tillsammans med dem. vilket helvete.
-
Båda barnen har tagit två doser så vi är klara!MejaKiZnic skrev 2010-02-11 20:57:41 följande:Anuya: Känner igen mig, både jag och M pluggar samtidigt som jag håller på med mitt projekt. Ibland känns det som allt bara lägger ner, så mycket att tänka på och ibland blir det bara för mycket. Mina föräldrar älskar att ha Melina hos sig och när jag och M låg och spydde på varsin toalett så insåg vi att detta klarar inte vi. Melina åkte hem till mina föräldrar och jag visste att hon skulle ha de mycket bättre där, hon upptäcker så mycket nu. Visserligen fick mina föräldrar det på natten sen och vi hämta henne nästa dag igen haha Ibland åker jag hem till de på fredagen och sover över sen åker jag hem på Lördagen för att kunna få lite egentid och kvalitets tid för mitt projekt. På söndag kommer de och lämnar henne. En dag helt själv är guldvärt Just nu: Skola Projektarbete inom skola- tillfällig paus för rättning Skapande av eget företag - I skolan men kräver tid efter skolan Projekt privat Körkort Mig Melina Spyr ibland på det men vill man sikta högt så får man ibland ha det lite jobbigt Saza: Grattis till bilen och skönt att höra att Milo mår bätte Korvis: Plugga med två barn det är starkt och du kommer klara de galant Ni som vaccinera era små mot svinis ska ni ta spruta 2 ? *Ursäkta slarvfel och konstiga meningar och har jag glömt någon så är de inte meningen måste pluggga lite nu
-
välkommen!Kaosmamma skrev 2010-02-11 22:35:54 följande:oj hej.. såg denna tråden av en slump :) dottra (filippa) 3:e barnet, född 17 sept 08 :9 så denna tråd kanske e nåt för mig ;)
-
Usch, krya på er!Baypower skrev 2010-02-12 21:10:38 följande:Jaha, så var första nedkräkta sängen ett faktum. Och det var inte lite kräk heller. YUK!!! Nu är det väl bara att vänta och se när man själv ska börja kräkas. Och jag som fyller år på söndag också