Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Har sen igår haft stickningar/kliande och obehag under fötterna, lite i händerna. Någon som vet va de kan va? Kollade lite på olika forum och kom bara in på höga levervärden men tycker de låter lite drastiskt. Hade hoppats hitta en mer logisk förklaring?!

• cassis23

Movie: Ni har en p&t vibe va? Kompisen har den oxå och hon tyckte huvudändan lutade neråt på bebisen men hon spännde bara remmen lite så blev de bättre, dvs att hon har deninte i helt fullt liggläge. Hon tycker den vagnen är lite jobbig när de gäller då solen kan skina in på barnet från båda håll och att syskonsittsen är lite obekväm för stora barnet, han sover bra i den men han kanar ner så remmen mellanbenen skär in.
    Tycker personligen att sportens syskonsitts värkar lite bättre. Samma den där kanten vid huvudet på vibens syskonsits, har du oxå den kanten?

• cassis23

Movie. De finns ju dragkedjor så att du kan luta ryggen lite lite på syskonsittsen men då är kanten ivägen, i alla fall på kompisens vagn, hon kan inte nyttja lutet nu men hennes lille kommer ju kunna göra de sen när han ska sitta.

• cassis23

Ringde min BM om klådan under fötter och händer som även gått över till lår, armhåller mm. Hon ville att jag ska komma in på Onsdag och ta nått prov, nått gallsyreprov eller va de va. Hon sa att de är ytterst sällsynt så tidigt men hon ville utesluta de.

En fråga bara. Jag har bara haft svamp en gång för typ 100 år sen o då kliade de i mynningen eller va man ska säga men nu kliar de på yttre blygläppar o i "busken" kan de va svamp eller kan de kanske ha att göra med den övriga klådan? Har ju nyss ätit penecilin för UVI då svamp kan ju va möjligt men måste man gå via BM innan man behandlar? Känner just nu inte för en gynkontroll

• cassis23

Uch, idag mår jag inte bra, matt-illamående-allmänt konstigt. Hoppas de har att göra med att Cajsa väckte mig 6:15 istället för 9:30 eller att de har att göra med gravven...

Ska vila med henne sen ihopp om att jag mår bättre innan dagis och jobb. Vet i o för sig att jag kommer må skit sen me av nervositet men hoppas att de ska gå bra!!!

• cassis23

Nenne: Ne de är inge roligt att gå o må halvkasst, speciellt inte när man vet med sig att man ska jobba i värmen oxå. Ska vila med C nu tänkte jag.
    Hoppas spyorna håller sig borta då jag inte gått ut med nått på jobbet än! Blir svårt att förklara sig annars

Svampen och den andra klådan har nog ingen gemensamhet.
    BM trodde att all klåda beror på antingen förhöjda levervärden (de trodde hon på minst men hon vill utesluta de) eller värmen. All symtom tyder på levervärdena men de va så sällsynt så här tidigt så de tror hon/vi inte. Klådan i underlivet trodde hon inte va svamp eftersom den inte sitter I underlivet utan utanpå. Ska till henne på onsdag morgon och lämna fastande blodprover och då samtidigt kolla om de är svamp eller inte.

Uch har suttit och läst om graviditetsklåda (graviditetshepatos), de låter inge kul om de skulle va så här under hela gravven, varken för mig eller bebben Hoppas de är värmen eller nått annat som orskar klådan!

se.babycenter.com/pregnancy/complications/obstetriccholestasis/

• cassis23

Lättaste barnet ska sitta nertill i syskonsittsen och man ska alltid ta ur de barnet först annars är de risk för att vagnen tippar.

• cassis23
    sjögurka 79 skrev 2010-07-12 22:41:58 följande:
    Ja inte är jag på bb i alla fall :( jag har varit från datorn idag... Alltså, jag inser ju att det bara gått 6 dagar över tiden så nu försöker jag gilla läget istället. Men alltså det är ganska knäckande att vakna varje morgon och inse att bulan på magen är kvar haha!
    Ut kommer bebben även om de är surt att vänta. Jag började ställa in mig på igångsättning efter en vecka över tiden men de va då de starta

De gick bra för Cajsa igår, hon va lite ledsen i början när jag va där om jag inte satt med henne men efter en timme så lekte hon glatt med barnen och hann inte ens säga hejdå idag gick de oxå bra, hon va lite observant när Fredrik gick sa han men hon grät inte och jag hoppas att de har gått bra när jag kommer och hämtar henne i em. Tur hon började med em så hon fick lära känna lokalerna i alla fall för de va ju ytterligare en ny fröken idag Skrikandes den hon hade igår kommer kl 8.
    Nu ska jag dra ur internet för ni kommer åskan och jag ska till jobbet. Tur jag har bil för de VRÄKER ner just nu!
  • cassis23

Vart på BVC och tagit gallsyreprov idag. Hade de vart med Cajsa hade jag säkert mått piss nu då jag va tvungen att va fastande innan provet, va tvungen att äta frukost med henne.
    Kollade även om jag får använda pevaryl när jag är gravid och de fick jag men just nu kliar de inte så ska avvakta ett tag.

De har funkat kanon med Cajsa på dagis och klumpen i magen har släppt!

Häromdagen så va jag sjukt trött och tanken slog mig då att -va skjutton har jag gett mig in på? I Mars är jag 2 barnsmamma, hur f**n ska jag orka? Jaja tur man är ledig och tur att Fredrik ska va hemma minst en månad. blir väl en vardag att va tvåbarnsmamma me men de va ju de här med att oroa sig i förtid
    Förresten Mars, bebis är just nu beräknad runt den 27/2 men eftersom jag gick över 8 dagar med Cajsa så räknar jag med en marsbebis

Ne nu ska jag fixa lite melanmål till mig o Cajsa.

Förresten vad brukar ni äta till lunch o mellanmål på dagarna? Jag som mår så där lite halvdaskigt hela tiden har ingen ork o energi så vill göra snabba enkla mål men fantasin är de ju alltid fel på!

• cassis23

Vad skönt att de inte bara är jag som är en dålig husmor! Smörgås, fil o frukt är vanligt här me
    Fast idag va jag duktig och stekte pannkakor Blev tidig lunch idag!

Bay: smart att köpa potatisbullar o så! Jag har nån enstaka barnmatsburk hemma i värsta fall bara de att Cajsa gillar inte dom längre så dom tas verkligen bara i nödläge men ska sluta köpa hem dom, dom köps i bara farten på storhandlingen Ska prova laxpastan oxå, Cajsa älskar lax!

Jag brukar köpa den där creme frais med soltorkade tomater och va de är (en svart burk) steka lite bacon och i med en sån burk i stekpannan och sen bandspagetti, oxå enkelt och gott

Men som sagt skönt att inte bara jag är kass på att fixa mat! Ibland får jag dåligt samvete för min dåliga energi och kan säga att värmen o graviditeten gör de inte bättre! Har ju ingen matlust i värmen och ingen energi i illamåendet! Bad kombination...

Mer förslag är bra man kilar fast sig på samma mat när man är och handlar, trotts att vi lagar mat på jobbet och får mycket tips därifrån så är de alltid bra med lite mer tips känns just nu som att lax, köttfärs, köttbular o makaroner härjar här hemma. Matlusten/fantasin har verkligen dött ut!

Får hoppas att man får den här "boande" känslan i slutet av gravven igen så man kan laga lite extra portioner o frysa in. Hade ju ingen ork att laga mat efter förlossningen så kan ju va bra att ha lite klart i frysen!
    Fick ni som omföderskor boandet på alla graviditeter? Jag boade som bara den med Cajsa!

Gud va mycket matprat de blev och gid va långt de blev! Sorry

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7