Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

lia76: Uch vilka rysningar jag fick! Jag hade aldrig vågat ha henne där ute utan tillsyn, är jätte nojjig Tur de "bara" va stolen!

• cassis23

Måste bara fråga er:

När jag väntade Cajsa blev jag sjukskriven redan i Maj för att jag hade så ont av foglossning.
     Jag vet att så fort man blir gravid så är de nått i kroppen som gör att fogarna börjar luckra upp ganska så direkt men är de möjligt att man får ont redan nu (v8) tycker de är på tok för tidigt!? Har städat nu (plockat/dammsugit/skurat) och har fått ont fram i "musbenet" och tror de är fogen som redan börjat spöka Vet ju att de är ganska vanligt att om man haft problem förut så är de väldigt vanligt att man får de igen...

De gör ju inte sjukt ont än men känner de ganska väl ändå nu när jag sitter soffan. Jag som hoppas på att slippa de denna gången och att kunna jobba upp min mammapeng lite mer nu i höst.

Vad tror ni/vet ni? Kan de va fogarna redan eller nått annat?
    De är inte ligamentena kan jag tillägga för dom känner jag högre upp i magen utan detta är fram i "musbenet" eller heter de kanske "bäckenbenet"

• cassis23

Nenne: Ok, ja jag känner de när jag sitter typ skräddare och även när jag dammsuger/skurar men de är väl en icke bra rörelse. Pratade med några i en annan tråd som blivit sjukskrivna redan i v10 så hoppas innerligt att mitt stannar här, i alla fall i några veckor till! Blir långtråkigt att gå hemma för länge! Börjar ju jobba nu på Måndag igen (haft 3 veckor sem) så får se hur de känns efter några dagar, är glad att våra "mördarpass" på 12 timmar är boorta i alla fall! har ju ett ganska kroppskrävande jobb, demensen, mycke spring, utåtagerande personer och tunga lyft/rörelser.

• cassis23
    Knastroll: Redan under kvällen nu känner jag bak vid "svansen" oxå va inte bra att dammsuga och skura...
    Min syster har fogbältet så kan hämta de först om 2 veckor när vi ska till Gbg.
    Hoppas bara att de hjälper denna gången, med Cajsa kunde jag inte ha de för så fort jag hade på de så tryckte de så att ichias gjorde sjukt ont o de va jobbigare MEN de behöver ju inte va så denna gång! *hoppas*
  • cassis23

APA.... Hade skrivit ett långt inlägg som försvann...

Foglossningsmolandet va borta i morses men är tillbaka nu igen.

Sitter här och har jätte ont i magen Gråter på måndag är de dags för jobb/dagis bara de att Cajsas vanliga dagis har semesterstängt (borde förbjudas) så hon ska gå på ett tillfälligt dagis med nya lokaler OCH nya fröknar
    Hon ska gå måndag kväll o sen tis dag och så ska jag va med en timme på måndag innan jag åker till jobbet bara de att dagis har sabbat de så att de är inte samma fröken på måndag o tisdag så känns så taskigt att lämna Cajsa hos helt främmande människor
    Hade jag bara vart lite smartare så hade jag tagit mammaledigt resten av sommaren så jag sluppit denna oro.
    Kan inte njuta av min sista semesterhelg då jag verkligen har så SJUKT ont i magen av oro Gråter De har gått så bra förr så vill inte att de ska pajjas av detta!

Om dagis nu ska va så osmarta att stänga så kan dom väl i alla fall erbjuda inskolning för dom minsta barnen som man inte kan förklara läget för Förstår inte varför man inte kan sätta in vikarier som man gör i vården istället? Då är ju i alla fall lokalerna och barnen desamma!

Förlåt för detta långa inlägg men jag måste skriva av mig, att prata med Fredrik är ju inte hjälpbart, killar verkar inte ha den oron, i alla fall inte min!

På måndag kommer jag ha ont i magen, va gråtfärdig och ha 100 skitattacker (får de av oro)

• cassis23

Jo jag vet att jag inte ska visa oro.
    De är två dagis som "flyttas" till ett annan (asså 3) under sommaren och de är dom 2 andra dagisens fröknar som är där, inte vårat dagis. Tycker de är idiotiskt. Dom kunde ju i alla fall ha de första veckan så barnen hinner vänja sig!

• cassis23

Om Cajsa bara hade haft en fröken från sitt dagis så hade jag inte vart lika nojjig! Vill att måndag o tisdag ska gå nu så jag vet hur de kommer gå! Uch gillar inte oro

Sjögurka: Hejja Hejja

• cassis23

Movie: Jag kommer inte ihåg exakt men vet att den kom väldigt fort efter avslaget men o andra sidan så ammade inte jag. Kanske hade avslag i 4-6 veckor o sen kom mensen efter ca 2 kanske.

• cassis23

Jenn: De har vart varmt här me! Ville ta ett kvällsdopp igår oxå men orkade inte köra iväg till stranden så hoppade över de =)

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7