Inlägg från: Knastroll82 |Visa alla inlägg
  • Knastroll82

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Liam har också fått OK stämpeln i rumpan.
    84 cm och 12,5 kilo, hattmåttet minns jag inte i skrivande stund...
    Dock fick han ingen spruta, för han har ju de här prickarna jag skrivit om tidigare.
    De har spridit sig över hela kroppen, och klias.
    Doktorn trodde på virusprickar.

• Knastroll82

Tezz > Jag har gärna kalas hemma hos mig. :)

Saza> Stackars lilla Milo. Hoppas det vänder fort, så du får tillbaka din busiga lilla kille. Skickar alla "bli frisk baciller" jag bara kan till honom.

Här hemma har vi också sjukstuga. Jag hade magsjuka i går (fy sjutton säger jag bara!), och Liam är väldigt febrig. Han har varit hängig i två veckor nu, men det var först i förrgår som det bröt ut ordentligt. Han har fortfarande prickar (som doktorn trodde är virusprickar) och är väldigt dålig i magen.

• Knastroll82

Liam har också världens humör nu, skriker som besatt om han inte får som han vill! Eller om nått inte går som han vill... Eller om vi inte gör som han vill... Eller om vi inte förstår vad han vill... Kort och gott för det mesta. :-P

Han pratar fantastiskt mycket nu! Är roligt att faktiskt kunna förstå varandra, på riktigt! Även om alla ord inte riktigt är som de ska så är de förståeliga.

Skostorlekar ja..
    Det varierar ju hemskt mycket mellan olika märken.
    Köpte nyligen gympadojjor åt Liam, ena paret i storlek 23 och andra i 25. Och de var lika stora centimetersmässigt!
    Httade snygga gummistövlar på ica maxi, i randigt, för 99:-. Kändes bra med lite kraftigare rejäl sula. Och snygga! Måste bara ha fisen med så han kan prova.
    Jag ger inte heller några 700 för ett par skor! 300 är maxgränsen, absolut (förutom om svärmor propsar på att betala då, hon vägrar köpa skor under 500 .

Köpte galonbyxor åt honom i dag också för att presentkort jag fått. Blev röda, jättefina i storlek 98 från Lindex. Han har sedan tidigare en fleecefodrad gummioverall, men på riktigt varma dagar som det varit ett tag nu så är den på tok för varm för min varmblodiga kille. Han rinner bort av svett!

Saza> Åh, vad häligt att det verkar vända! Håller alla tummar och tår jag har att ni sett slutet på magsjuke-eländet!

Skruttis> Men vilken otur dina pojkar har. Skönt dock att operationen gick så bra, och att han inte upplevde det som taumatiskt.

Leeloo> Skönt med sovmorgon, det har jag också önkat mig i ett par månader nu. Men inte ens när Fjärten är sjuk sover han på morgonen. Jaja, sova får man när man dör... :-P

• Knastroll82
    sjögurka 79 skrev 2010-04-21 09:48:31 följande:
    Ni allvetande mammor och gravida; nu har jag haft onda förvärkar i två dygn. I natt vaknade jag av smärtan, som ett band runt magen och ryggen. Typ mensvärk men ondare. På dagarna för jag stanna upp och andas a la profylax. Är ju bara i vecka 30. Ska jag ringa mvc eller är det här helt normalt? Jag har ju inga förlossningsvärkar att jämföra med heller så det här kanske är skitlarvigt?
    Jag hade förvärkar väldig ofta, mycket och onda hela andra halvan av graviditeten. Var tvungen att stanna upp och andas igenom dem.
    Tycker du ska åka in och kolla upp dig, för på mig påverkades ju livmodertappen och läkarna trodde Liam skulle komma tidigt. Men då hade jag regelbundna förvärkar också...
    Åk hellre in en gång för mycket än en gång för lite!
    Vi var in första gången i vecka... 28? 29?, ja där någonstans.
  • Knastroll82
    Saza skrev 2010-04-23 17:45:31 följande:
    Måste göra er lite besvikna tyvärr ;)Både magen och molvärken har lugnat ner sig. Verkar bara ha varit nåt tillfälligt...
    Men äsch då!
    Jag som hoppades få se bilder på en liten kykläckt människobebis!

Hur som helst så är det ju inte långt kvar, spännande!
  • Knastroll82

Skruttis > Skönt att även denna operation gick bra. Nu måste det väl vara färdigopererat för ett tag väl?

Lia > Våra barn har ju börjat tjuvstarta 2-årstrotsen (vilken de sen aldrig lämnar :P). Liam är också en liten demon emellanåt här, så fort han inte får exakt som han vill. Inte så kul, men de måste ju testa gränserna för att lära sig var de är.

Anuya > Skönt att ni äntligen får hjälp! Förstår att du varit orolig. Och lyssna inte så mycket på amningspropagandan, jag tror att barnet mår bäst av att han en mamma som mår bra. Sen om den mammam väljer att amma eller inte spelar mindre roll.

Anai > Vad bra att det känns bättre angående dagiset. Är hemskt när man känner sig som värsta onda mamman bara för att man försöker göra det bästa/rätta.

• Knastroll82

Här hemma känns allt upp-och-ner...
    Liam är sjuk (förkyld med feber och allt som hör till), Anders är bortrest och jag, jag känner mig ensamast i världen. Känner mig less, trött och nedstämd.
    Undrar om det är nu allt börjar komma ikapp. Har ju som ni vet hänt en hel del senaste halvåret - året.
    Är rädd för att allt kommer komma som en käftsmäll, för jag har varit så konstigt distansierad från allt. Inget har riktigt trängt in.
    Känns som det är saker i rörelse...

• Knastroll82

Min morfar dog i fredags.
    Äntligen.
    Han var så sjuk, och hade så ont, så det var en befrielse för honom att få somna in. Cancern vann. Sorgligt.
    Har varit med min mormor hela helgen medan Liam har varit hos mina svärföräldrar, för maken är i Kroatien och kommer inte hem pga askan.

Själv ska jag ta och ringa doktorn i morgon och be om hjälp ur det här hålet som jag är snubblande nära att rasa ner i för djupt. Jag vet att jag kan prata med er, men jag insåg inte ens själv att jag faktiskt är deprimerad förrens i torsdags...
    Har försökt skylla tröttheten, bristen på ork, lust, glädje och känslor på så många andra saker, som sömnbrist till exempel. 
    Men nu, såhär när jag sett sanningen, så inser jag att jag varit deprimerad länge, men varken velat inse eller erkänna det tidigare. 
    Troligen ända sedan i höstas, när jag blev gravid.

• Knastroll82
    Lappen skrev 2010-05-10 22:14:10 följande:
    är det någon här som har eller har haft koppar spiral? vill byta från mini-piller för har ju ingen sexlust kvar av mini-pillren....
    Jag hade kopparspiral men blev gravid ändå.
    Så jag är inte alls imponerad av den.
    Dessutom blödde jag litegrann i stort sett hela tiden, och störtblödde vid mens, samt hade djävulska menssmärtor.

Nu har jag p-stav i armen.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7