Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Men fy, vilken natt! Vi har ju haft den turen att våra barn aldrig varit ordentligt sjuka, men det bara knyter sig i magen på mig när jag läser om att sitta i ett rum med ett så sjukt barn! Hoppas att det är över nu!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Grattis L33L00!!!!
    Idag är jag och Ludvig hemma och vabbar. Han har haft feber och varit lös i magen, men idag kan jag lova att det är full fart igen *pust* Vi har varit i skolan och lånat lite böcker och kopierat lite papper och Ludvig har charmat bibliotikarierna Nu ska han sova och sen tänkte jag att vi skulle ta oss till Lindex och köpa lite nya byxor åt honom innan det är dags att hämta Johanna. Hon är hos sin vikarie idag, alla barnen hos hennes ordinarie dagmamma hade fått magsjuka i fredags!!! Tur att vi var lediga då...
    Nu återstår ju frågan om jag ska plugga eller tvätta medans han sover? {#lang_emotions_undecided}

Anyua: Hoppas verkligen att Hugo blir frisk nu, jobbigt att behöva kämpa om vård som sagt var!
    Vet du, jag drömde att vi träffade dig, Hugo och din sambo (heter han Jonas?) i baskethallen inatt! Du var skitsnygg och Hugo och Ludvig förvandlades till studsbollar. Ja, där spårade ju drömmen ur och jag vaknade Men det är lustigt hur man kan drömma, måste ju ha tänkt på tråden och dig precis innan jag somnade eller nått...

Saza: Massor av kramar, jag beklagar verkligen! Det jobbigaste är nog väntan, så var det när farfar dog i alla fall, det var uttdaget.

Knastroll: Jag är impad över dina kläder, själv kan jag med nöd och näppe sy gardiner, liksom...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    MejaKiZnic skrev 2010-02-23 20:30:19 följande:
    Vilke sur gubbe som hamna vid mitt inlägg jag tänkte besöka busfabriken men alla bara nej nej hon är för liten. Vid tropikaret vi sa till så kan man se en massa djur i hennes nivå och tänkte de hade varit skoj men jag vet inte Vad gör ni mer för att roa dessa 1,5 åringar, lite trött på att gå ut och åka pulka nu vill har vår
    Badhuset är ett hett tips Tyvärr blir det dyrt om man bor på en ort där det bara finns äventyrsbad, men nån gång kanske man kan gå i alla fall!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Anuya: Men Ludvig ÄR en studsboll
    Oj, det måste varit lite jobbigt att fp det beskedet, men ändå skönt att de har koll. Alltså, bebisen är ju rätt stor, men jag antar att det är lungmognaden som är avgörande för hur tidigt man vill plocka ut honom?

Bay: Du är verkligen världens bästa mamma, jag hade aldrig orkat busa mitt i natten
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Våra barn var ganska olika som bebisar, Ludde var ju så stor och knubbig redan från början! Tycker itne att de är speciellt lika nu heller, faktiskt.

Knastroll: Det här är ett mycket sent svar, men för hemsydda byxor hade jag vart villig att betala betydligt mer än för vanliga byxor. 200 låter som ett bra pris!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Jag varken orkar eller hinner kommentera allt, men vill säga till Anuya att jag håller tummarna för att ni snart har lillebror hos er och att allt går bra!

Angående pojk namn så heter våra grannars söner Hjalmar och Svante (eller Svansen, som Johanna säger ). Det är så sött, tycker jag!
    Molly och Harry passar ju skitbra ihop, uppbyggda på samma sätt med dubbelkonsonant näst sist!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Sjögurka: Gaaaaaahhh! Jag blir galen på karlars snack om att "vara hårt hållen"! Tyvärr är det så i det samhälle vi lever i att kvinnor och män är inte föräldrar på samma villkor, mammor förväntas ta så mycket mer ansvar än pappor. Det är fruktansvärt! Jag läxade upp Andreas jobbarkompis för ett tag sedan när han klagade på att en annan av deras kollegor var hårt hållen hemifrån eftersom han inte kom på julfesten. De fick veta på tisdagen att det skulle vara julfest på fredagen, och för alla utom Andreas innebar det en natt på hotell mellan fredag och lördag. Den här andra kollegan tackade nej eftersom hans fru inte ville vara själv hemma med barnen, de hade då en nyfödd och en som snart skulle fylla 2 år. Jag undrade varför det var självklart att han skulle få åka på fest och sova borta medans hon skulle vara hemma med barnen, med tre dagars varsel. "Ja, men hon var ju ändå bara hemma". Ja, för att hon inte har nått val eftersom hon ammade... Hon ska alltså amma ett spädbarn och ta hand om en tvååring ett dygn själv för att han ska ut och festa. Jag hade aldrig gått med på det. Karlslokar! Det är bland annat på grund av sånna karlar jag anser att föräldrapenningen borde kvoteras 50/50, punkt slut, inga mer disskussioner om vem som ska ta mest ansvar.
    Jag har för länge sedan släppt det där med att vara en "god fru" Jag städar när jag känner för det, jag parar inte ihop hans strumpor och, hör och häpna, jag packar inte barnens väskor enbart för att hjälpa honom om det är han som ska lämna, han får själv ta ansvar för att de får med sig det de behöver på morgonen (vissa av mina vänner gör det, "så att det blir gjort" Ber han om hjälp hjälper jag givetvis till, men jag skulle aldrig göra det för att jag anser att det är min uppgift). Jag håller inte reda på alla fördelsedagar och sånt, som jag vet att många mammor gör. Jag är helt enklet inte en god fru... Tillsammans får vi tillvaron att funka, det är vad jag anser att föräldraskap handlar om, att göra det tillsammans som ett team.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Jo, det glömde jag ju också att skriva. Jag har varit på krogen 2 gånger sedan Johanna föddes, Andreas har varit på 2 julfester, plus att vi varit på en julfest och 2 bröllop tillsammans. Det är vår festkvot de senaste 3 åren... (Eller egenligen 4 åren, sedan jag blev gravid med Johanna)

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Ja, självklart FÅR vi gå ut om vi vill här hemma, men det är väl ärligt talat ingen som är så pigg på det nuförtiden, speciellt inte att vara bakis dagen efter med de här vildbasarna... Andreas är ju förvisso nykterist, men är man ute och dräller till 2-3 på natten så är man ju trött efteråt oavsett.
    Jag vet massor av mammor som helt enkelt låter pappan var ute ofta, hela nätterna och sedan får han sova ut i källaren dagen efter och hon fixar allt medans han mår pyton. Skulle alvarligt talat inte falla mig in... Jo, kanske en gång i halvåret eller nått, men då med villkoret att samma sak gäller för mig om jag vill gå ut.
    (Ja, jag blir väldigt ofta irriterad när jag ser hur fruktansvärt mycket mer ansvar mammor tar än pappor i vår bekantskapskrets!)

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Anuya: Men fy, vad hemskt!! Jag hade varit ett nervrak och ligga i fosterställning coh gråta eller nått.. Så jag tycker att du är otroligt stark! Men det jag tänker är att de borde plocka ut honom på en gång, inte kan det vara alldeles för tidigt? Men, jag är ju ingen läkare... Stor kram till er i alla fall!
    Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7