Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Nä, jag tänker verkligen inte sluta att klaga på snön Inte en chans Om man inte får klaga på snön så får man inte klaga på nånting, alla vet väl att man inte får sova när man fått barn, så då skulle man aldrig få säga att man är trött heller om man valt att skaffa barn

Vi har i alla fall varit och handlat i snön. Undra vad jag tänkte med när jag åkte till ikea idag? Jag hade som vanligt glömt bort att det var barnbidrag i fredags (eftersom jag typ aldrig ens reflekterar över att det kommer), men det hade inte alla andra människor i den här stan... Nä, ingen höjdare!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Tezz: Jag brukar också resonera så, om jag ska jobba och barnen blr sjuka så ser jag gärna att Andreas tar det eftersom jag jobbar så sällan.
    Det ÄR skönt att träna, det gäller bara att komma igång. Kommer man väl igång så uppstår ett sug

Jenn: Jag förstår att det känns osäkert att inte veta hur mycket ni kommer att få för lägnenheten, så ur den aspekten kan jag förstå att ni vill sälja på en gång. Däremot tror jag inte att räntorna kommer att gå upp så hiskeligt mycket, jag läste för ett tag sedan att i börjanav 2012 räknar man med att räntorna ligger på 4 %, och det är ju lägre än normalt. Så jag tror inte att de hinner stiga så mycket till i höst. Men jag vet ju ingenting egenligen
    Däremot tror jag inte att det på nått sätt skadar Maja att bo tillfälligt i en lägenhet. Är ni trygga är hon trygg, det är jag övertygad om!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Jenn: Men suck, vilket skit! Visst är man väl skyldig att hålla reda på sånna regler, men jag tycker att det är skitregler rent utsagt! Det är verkligen inte meningen att man ska kunna ha bra ekonomi som student, det är då ett som är säkert!

Om vi nu får igenom vår semester så kommer våra barn att vara lediga 5/7-23/8 eller nått sånt. Johanna ska skolas in på förskola, antgligen de sista två veckorna av dessa. Jag tror inte alls att barn måste vara lediga hela sommaren för att må bra, vanlig semester räcker. Nu har vi lite föräldradagar kvar, så de får en ganska lång ledighet, men vi känner att det är viktigare att vi får några veckor ledigt tillsammans än att barnen ska vara hemma HELA sommaren.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Ludvig var 90 cm lång och vägde 13.1 kg för några veckor sedan. Han är rätt stor han också med andra ord

Jag har haft min första dag på 4 veckors praktik idag. Är totalt slut. Nästa vecka när det är påsklov ska vi läsa och göra några uppgifter, nästan så att man ser fram emot "lugnet" med att jobba själv igen Men det är jättekul också, idag har jag varit med på mattelektioner hela dagen, verkligen superkul att se barn som tänker och räknar i verkligheten!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    lia76 skrev 2010-03-31 10:58:58 följande:
    Är det någon mer 1½ åring här inne som verkligen förstår hur man bygger ett sådant här torn med burkar/koppar som staplas på varandra i olika storlekar? Ida satt i helgen och staplade... det är 9 stycken. Hon tar den största längst ner, sen nr 2. Sen råkar hon ta en lite mindre och lägger där. Tar sedan nr 3 och märker då att den passar inte där så hon tar bort den lilla och sen lägger hon dit nr3. Så håller hon på tills tornet är klart och det tar bara några minuter. Är hon smart eller Känns skönt att hon utvecklas så pass bra fastän hon har ett litet huvud
    Jo, det brukar Ludvig roa sig med En av de få saker som gör att han sitter still mer än 2 sekunder...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Korv: helt ärligt så skiter nog Abbe i vilket Jag är övertygad om att förskolan kan ge även så små barn massor, samtidigt som det inte är nått de behöver. Snack om att förskolan är skadlig och att det inte är naturligt för barn att skiljas från sina föräldrar lyssnar jag öht inte på (bullskit enligt mig, men det är bara min personliga åsikt), men som sagt var är det inget som är nödvändigt för småbarn. Den största frågan jag skulle ställa mig är om jag är beredd att betala för förskolan om det inte känns helt nödvändigt Å andra sidan ska man kanske ta chansen om man får en plats på en skola man verkligen vill ha!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Fy för magsjuka!
    Ludvig spydde igår, typ 5 min efter att han ätit en korv på stan. Men sen blev det inget mer, och idag är de ändå hemma eftersom Andreas är ledig.

Jag borde plugga, inte sitta här och läsa. Får läsa mer sen!

Hoppas alla haft en bra påsk!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Hoppas att Milo antingen mår bättre eller att ni redan fått hjälp! Stackars er och stackars Milo!!!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Men stackars Milo!! Hoppas verkligen han kryar på sig snart!

Ludvig sover 11-12 timmar på natten (i bästa fall) och 1 timme på dagen.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Godkväll!

Jag har varit väldigt frånvarande ett par veckor nu, är ute på praktik och det tar all min kraft! Dessutom har laptopen lagt ner, den är på lagning och kommer förhoppningsvis hem om 10-14 dagar. Andreas hade varit och köpt sig ett pussel idag för att ha nått att göra på kvällarna nu när han inte kan wow:a

Vi har också en 1 ½-åring med ett sjujäkla humör. Han blir SÅ arg. Inte så att han slår och kastar saker, men han vrålar och vrider sig som en liten mask när han inte vill någonting, och har skriker verkligen för allt han är värd när han inte får som han vill. Imorde gastade han från 6:45 när Andreas åkte till 7:10 när vi går ut till bilen för att han inte fick åka med Andreas. Roligare mornar har jag varit med om...

Jag är inte heller så mycket för märkeskläder, och känner inte direkt några som skulle shoppa en massa, så att åka hit för en visning vore tyvärr antagligen slöseri med både tid och pengar...

Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7