Inlägg från: korvmedbröd |Visa alla inlägg
  • korvmedbröd

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya:
    Förstår verkligen att du längtar hem. Det är ju urtrist att vara på sjukhus. Även om allt ser bra ut, tycker jag i alla fall att det känns mer oroligt bara för att man befinner sig i den miljö som man gör.

Hoppas med tummar och tår att ni får åka hem imorgon. Skönt att bra få äta middag ihop som en hel familj. Kram till dig!

• korvmedbröd

Tezz:
    Klart att du ska få åka! Heja heja! Har du någon aning om vad din make (nej förlåt... FÄSTMAN!) skrivit för motivering? Blir lite nyfiken förstås!?!

Jenn:
    Vilken jävla skitfröken, rent ut sagt. Det handlar nog om att hon är för lat för sitt arbete. Vilket jävla skitsätt att hälsa Maja välkommen tillbaka på! Borde vara FÖRBJUDET! Något mer förväntat är ju en kommentar som; VÄLKOMMEN TILLBAKA! VAD HÄRLIGT ATT DU ÄR FRISK IGEN! Precis som Winnertaco (typ) skrev; VAD FAN TROR DEM? Att man helt seriöst skulle lämna tillbaka ett SJUKT barn till förskolan? Aldrig! Barnen är det finaste man har och det är väl klart att man vill de sitt allra, allra bästa. Och det innefattar inte att låta de gå på dagis vid sjukdom.

• korvmedbröd

Tezz:
    Jag ÄLSKAR Leila och hennes bak- och kakböcker!

Karlstadstös:
    Jag vet att det problemet finns. Tyvärr. Och det är en diskussion jag skulle kunna diskutera om lääähäänge för jag tycker att det är så fruktansvärt att man kan prioritera annat än sina barn. Ekonomi, arbete, karriär, sig själv, ja vad det nu kan tänkas vara. MEN, oftast brukar man som personal på förskola ha "koll" på vilka dessa föräldrar är. Och jag kan verkligen inte tro att de ens behöver ha en sådan misstanke om Jenn och Majapappan.

Saza:
    Vad härligt att hade det här med vagnen AVKLARAD! Då är ju punktering en världslig sak

Movie:
    Nejmen ÅH vad gulligt att hon vill pussas. På magen också! Kärlek, kärlek, kärlek!

Lia:
    Har hört att bland annat Einstein hade ett pyttelitet huvud. Litet huvud lika med extra smart, kanske?

Sjögurkan:
    Haha. Jag ÄLSKAR dina inlägg! Jag bara sitter och småflinar för mig själv - ser ju ännu dummare ut än vad jag egentligen är.
    Också ganska skönt att höra att LYCKAN finns. Man KAN ha tur att vinna. Säger jag som vunnit 25 kronor EN gång på triss. Har kanske tur i annat, som att hinna med bussen som precis ska åka. Få en plastpåse gratis när jag glömt att ta en. Eller som häromdagen - slapp att betala för de tre SNORDYRA Orreforsglasen, som Abbe hade ner på Åhléns. Shit, jag ville DÖ! Var nära på att skrika på Jonas (som stod och betala det välbehövligt nya porslinet som jag plockat åt mig där inne); SKIT I PROSLINET! VI SKA BETALA FÖR TRE ORREFORSGLAS SOM ABBE HADE NER HÄR! Vakten kom och hela skiten. Som alltid har man två alternativ. Skratta eller gråta. Och jag började skratta. Lite fånigt kanske. Och de tyckte jag var oförskämd.

skruttis:
    Härligt med lite ensamtid tillsammans! Vad ska ni hitta på då?

Jenn:
    Men fy din stackare. Det där med att inte få sova, är rena rama tortyren! Framförallt med skrik och panik och man inte förstår VARFÖR!!! Hoppas att du kan vila ikapp dig lite under dagen! Kanske har något med alla de intryck hon fått ifrån dagis att göra, och lite nya tänder och grejer?

Winnertaco:
    Då hejar vi på att NI FÅR ÅKA BÅDA TVÅ (alltså du och tezz)

Och idag blir Love fem månader. Jag hajar inte alls vad tider tar vägen. Nyss var jag nyförlöst och förvirrad med en liten bebis och en ettåring. Det här går ju hur bra som helst!!

• korvmedbröd

Sjögurka:
    Haha. Vilken härlig liten Molly du har! Haha!

Movie;
    Du kommer klara det galant. Dagar som bara står stilla - fastän de egentligen inte gör det, har du turen att bara kunna släppa ut hundarna på tomten ju (värre är när man bor i lägenhet och det blir riktigt PROJEKT: UTGÅNG!).
    Dessutom är Alice lite äldre Jag tycker att den här lilla 18-månaders åldern är helt fantastiskt. Inbillar mig ibland att jag har MOGNA diskussioner tillsammans med Abbe. Han FÖRSTÅR ju verkligen vad  man menar när man ber honom hämta något, vara snäll, göra si eller så, äter och dricker hur duktigt som helst och vill han något så gör han allt han kan för att tala om VAD. Oftast blir det en liten barnhand i min och en vägledning till det han behöver hjälp med. Äschanbärsan - det kommer gå som på rosor

Saza:
    Hoppas att ni får gå i det friska tecknet snart

• korvmedbröd

L33L00:
    Hur har det gått! Jag tror inte att det är någon större fara! Men kan verkligen förstå din oro.

Winnertaco och sjögurka:
    Jag kan inte annat än sitta här och nicka instämmande till era kommentarer.

..och Sjögurka:
    Jag tror inte heller att det är några som helst problem att ha Molly på dagis imorn. Blir ju helt perfekt egentligen med en liten mjukstart!

Jenn:
    Sömn är det bästa som finns! Skönt att Ni fick sova lite nu!

Ojojoj. Ikväll ska jag på kryssning. Helt sjukt. Sällskapet är verkligen inte törstigt av sig, så det blir ingen raggarrunda direkt om man säger så. Landar igen imorgon, och då åker jag raka vägen till jobbet. Arbetar lite kväll. Arbetar HELA lördagen och typ hela söndagen (kommer dock hem innan barnen somnat då). Förstå vad mina barn kommer sakna mig? Och jag då! Vad jag kommer sakna dem! Men oj - jag ska göra förvanligen morsa till EGEN person. Haha! Det ska bli lite skönt, om än lite vemodigt!

Ha det gott flickor och barn!

• korvmedbröd

Bay;
    Oj vad tiden pinnar på!!! Tycker precis som många andra att det knappt går att jämföra tidens hastighet under den andra graviditeten. Den bara försvann och helt plötsligt var han i min famn

Sjögurkan:
    Tyckte också att man längtade MER EFTER bebisen, andra gången, och var inte lika på den här gravidvågen som var första gånger.

Movie:
    Gratulerar man till bilköp? Jag vet inte, men jag inflikar med ett litet grattis i alla fall! Skön känsla om inte annat!!!
    Sen måste jag verkligen säga att OJ vad gulligt av förskolan att säga att de SAKNAR ALICE! Underbara unge, ja är då inte förvånad - men vad sött sagt! Som en liten bekräftelse på att man har världens bästa barn!

Winnertaco:
    Du får ursäkta, men jag kan inte låta bli att skratta lite. För om det där hade hänt här hemma, en Abbe som står och skriker i örat på mig en tidig morgon - hade jag DÖTT AV SKRÄCK!!! Blivit livrädd och inte trott att jag inte längre kunnat skilja på dröm och verklighet. Däremot förstår jag ditt dilemma - man vill inte krångla till det när man är man kör E-M-B (ensam med barnen)-pass.

L33L00
    Eran stackars lilla Oscarplutt! VILKEN TUR ATT NI ÅKTE IN! Herregud säger jag bara! Känns ändå skönt att höra att ni kan vårda honom i hemmet - måste ju vara ett "tecken" på att viruset inte tagit över hela honom och det inte finns någon risk för det heller! En STOR kram till dig! Vad duktig du är som kämpar på! Man blir ju så skör, rädd, hjälplös men ack så stark när något drabbar en lilla pluttbebis. Skitduktig verkligen, en massa kärlek på allt omvårdande och han kommer snart må tusen bra igen!Kram,kram, kram!

Saza:
    Vad jag vet ska man gå till läkaren om febern inte gett med sig efter tre dagar. Hoppas att han snart igen mår bättre!

Tezz:
    GRATTIS VAD KUL (tänk att man kastas omkring så rent känslomässigt i den här tråden. Ena stunden orolig och magknip för lilla Oscar - till total jättegkädje för din skull!). Skulle det inte vara bra att börja nu på en gång då i alla fall? Som en liten mjukstart? Och så har du blivit en hejare på det där till hösten och säljer slut på ALLT!

• korvmedbröd

Som ni kanske märker... jag är hemma igen. Och det är så tyst här hemma att jag nästan tror jag är kvar i hytten (eller nej förresten.. det dånade och sprakade och lät så förskräckligt där - trots att båten är grymt stor hade den svårt att ta sig igenom den finlänska isen. Lite läskigt faktiskt!)!

Jag längtar tills de vaknar, de små rackarna. Jag märker nog att Love ligger och rör sig lite i vagnen då och då (och varje gång tänds ett hopp om att han kanske börjar bli lite småhungrig så att jag kan pussa igenom den där kroppen som börjar få sig riktigt härligt babyhull *älskar*).

Och det ska bli så kul och se om Abbe blir glad för mina "småpresenter". Fan, det är ju det enda man tittar efter när barnen inte är med (eller det spelar egentligen ingen roll om de är med eller inte, man tittar ändå), bara på saker åt dem.

Jaja. Jag ska väl inte sticka under stolen med att jag köpte mig en svindyr ansiktskräm att skrämma iväg den askgråa färgen med OCH de svarta ringarna förstås. Jag meddelar om de fungerar!!

Nåja. Kryssning är väl inte riktigt min grej heller. Men det var en litterär liten kryssning (boknörd - ja!) kan man väl säga. Så det var mer lite seminarium och i publiken satt jag och Sveriges alla pensionärer. Haha! Men det behövde jag inte bekymmra mig över, för mitt sällskap var ju hur trevligt som helst så...

Nu är det dags att man gör sig i ordning för en natten (och provar den där krämen). Och om jag skramlar tillräckligt högt så kanske Love vaknar för en liten matslurk?

Sov gott alla sköna bönor!

• korvmedbröd

Anuya;
    Tänk att du har gått och fångat lyckan hem till dig! Vad mysigt! Och herregud vilken snygg liten body han har! Jag älskar den, är den från Polarn? Kan det vara den jag har gått och gett ett tjuvnyp varje gång jag gått förbi affären? Kanske...

Mysigt värre, fastän Hugo visar sig på styva linan! Det kommer snart att gå över. Är han hemma med Er om dagarna eller går han på förskola nu? KRAM TILL DIG!

• korvmedbröd

Winnertaco:
    1) 3:50 är tiden då man sover som bäst - i vuxen ålder. Så då ska verkligen inga barn vakna (för deras eget bästa )
    2) ALLA vet inte att sömnbrist är ett nödvändigt ont som kommer med bebis. Hade en kompis som fick barn i mitten av januari. Två veckor senare och hon svarar på frågan "går allting bra" - ni vet den som ALLTID STÄLLS! Så svarar hon "nej, han vaknar ju om nätterna och ska ha mat. Så man får aldrig sova någonting". Jag pratade med henne om det senare och hon trodde på fullaste allvar att bebis skulle komma ut och sova nätterna igenom.

Tezz:
    Hoppas att lilla Linnéa blir frisk snart och att det går bra om sambo och mami kan ta henne under tiden du arbetar Säger som dig "vart tog våren vägen".

Jenn:
    Där du är, är alltid hemma för Maja. Kanske att hon blir lite orolig de första dagarna, men hon är ännu liten och otroligt flexibel och anpassningsbar. Tror det kan vara jobbigare när de blir ytterligare några år äldre Det där får ni smaka på alldeles själva, jag har då ingen aning om vad som sägs om räntor och lägenhetspriser, så fiska lite i det där själva. Kanske ringa runt till lite olika mäklare och se vad de tror. Eller er bankman?

Och nu har jag lekt musten ur både Abbe och Love. De sover så gott nu! Det var skönt att komma hem till dessa två underbara, man saknar de när deras skrik inte hörs i örat konstant Love blev så överlycklig över att se mig, hela mitt hjärta närmade sig vulkantemperatur. Så härligt. Vi har dansat, vi har busat, vi har ätit familjemiddag, fikat lite godis, busat igen och sen var tiden slut för idag. Annars har det största äventyret den här helge varit att jag visat pattarna för hela simhallen. Ganska jobbigt, ja! Eftersom i "mellanbassängen" där vi hängde var det bara barn och BARA pappor. Hey! Hey! Hey!

• korvmedbröd

Sjögurka:
    Haha! Det är bara å gör't! Annars hoppas jag att Jens kommer hem snart... Trist och bara sitta hemma och "vänta" när man hade räknat med en hemkomst!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7