Inlägg från: Knastroll82 |Visa alla inlägg
  • Knastroll82

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjö > Jamen, dåså, då ska det väl inte vara några problem att gå till dagis?

Och tack, eller hur passade han i klänning? Hans far var dock inte lika imponerad. Rosa får han gärna ha, men vid klänning drar fadern gränsen.

• Knastroll82

Vad tror ni om det här?

Liam har kliat sig hela kvällen sen vi kom hem. När jag byter blöja så ser jag att ha har utslag hela ryggen i midjehöjd, som ett band ungefär.
    Knottrorna är stora som myggbett av modellen mindre och i samma färg som övrig hud, eventuellt lite mer rodnade.

Kan det vara en allergisk reaktion? Nått annat?
    Det är allså bara på ryggen, ingen annan stans.

Han har haft vattkoppor, och det ser inte alls ut som sådana utslag.

• Knastroll82
    lia76 skrev 2010-03-24 19:30:54 följande:
    Bältros kan småbarn få om de haft vattkoppor innan. Oftast en så mild variant av vattkoppor att man knappt märkt av det.Men har man inte haft vattkoppor kan man inte få bältros
    Men ser inte bältros ut som vattkoppor, alltså vätskefyllda blåsor?
    Det här är mer som myggbett, alltså bara upphöjningar.
  • Knastroll82
    lia76 skrev 2010-03-24 19:42:58 följande:
    Är säkert någon allergisk reaktion på något. Nässelutslag
    Undrar mot vad bara...
  • Knastroll82
    lia76 skrev 2010-03-24 20:44:55 följande:
    Värmeutslag efter blöjkanten?
    Värmeutslagen brukar väl vara som mindre knottror?
  • Knastroll82

*mallig*
    Sydde en jättesöt blus i går kväll, blev verkligen bra!
    Bilder fins i bloggen om ni är nyfikna.
    Är egentligen lite löjligt vad mallig jag blir över det jag syr, jantelagen släng dig i väggen liksom...
    Men det är ju så KUL!

• Knastroll82
    sjögurka 79 skrev 2010-03-26 09:45:31 följande:
    Knastroll: Blusen är jättefin! Vilka fantastiska detaljer, sprund nedtill och fin halsringning. Ser verkligen välsydd ut!
    Tackar!
    Valde mellan spetsen med satinbandet och en kornblå snedslå, båda har nog blivit fint, men det är kul att sy litet tjejigt emellanåt.
    Är väldigt nöjd själv, är så synd att jag inte har en liten tjej, går ju att sy så mycket mer söta saker till tjejer.
  • Knastroll82

Movie > Man FÅR deppa! Det kan vara syndast i hela världen om dig för stunden, men det som är bra är att det går över. Och du får gnälla hur mycket du känner att du behöver till oss, vi finns här. Man kan inte vara supermamma 100% av tiden, men hur det än är så är du den bästa mamma Alice någonsin skulle kunna ha!

Förresten, är det nån som kommer ihåg när vi var gravida, när jag och maken var på fest och en äcklig liten padda tafsade på honom?
    Såg i alla fall detta kräk på lindex i går, höggravid med vad som troligen är pappan. Hade sån lust att gå fram och tafsa och göra inviter till honom, bara för att hämnas.
    Men det gjorde jag ju inte så klart, för jag är inte lika puckad som hon.

• Knastroll82
    sjögurka 79 skrev 2010-03-31 11:53:24 följande:
    Då är molly osmart för det kan bli både små och stora i olika ordning...
    Inte lika osmatr som liam då, som helst antingen matar dockan med sina burkar eller kastar dem över hela golvet... :-P
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7