Inlägg från: Knastroll82 |Visa alla inlägg
  • Knastroll82

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

L33L00 skrev 2010-02-21 15:28:28 följande:
    Den 20/2 kl:17.34 föddes våran pojke, 54 lång, 4135 g. Drömförlosssning! Skriver mer en annan gång!
    Grattis, grattis, grattis!
    Han kom äntligen!
    Väntar med spänning på bilder på underverket.
  • Knastroll82

Förresten finns det blider på facebook på kläderna som jag sytt.

• Knastroll82

Tezz > Fy sjutton! Här hade vi magsjuka i förra veckan, ingen dans på rosor direkt. Hoppas ni kryar på er SNABBT!

Undrar hur det går för Animegirl? Sist hon var inne var de ju dåliga och tösen på sjukhus... Hoppas det inte hänt nåt...

• Knastroll82

Anuya > Fy sjutton! Att man ska behöva bli förbannad för att de ska reagera, det är inte rätt! Speciellt inte när det handlar om små barn!

Jenn > Magsjukan är hemsk. Liam har (peppar, peppar) klarat sig än så länge, men det är väl bara en tidsfråga så som den härjar här i stan.

Nu ligger han i en riktig dunderförkylning, med massa feber, hosta och snuva. Sover mest hela dagarna (därav hinner jag sy nu).

• Knastroll82

Saza > Beklagar sorgen. Finns inga ord. *kram*

Jenn > Hoppas lilla Maja blir bättre snart, inte kul när de blir så sjuka.

Anuya > Hoppas Hugo också mår bättre snart.

Tack för alla uppmuntrande ord om mina syprojekt, tycker verkligen det är skitkul!

Och se på fan, nu bloggar även Knastrollet!
    http://knastrollpysslar.blogspot.com/

• Knastroll82

Anuya > Oj, vad spännande! Har du fått något för att öka bebisens lungmognad?
    Är väl aveolerna som är omogna på preemisar va?
    Tänk, snart har du en till gosig liten plutt att sniffa på.
    Som bajsar och kräks och har sig. Bitter? Nej inte jag heller!

• Knastroll82
    Willewonkan 79 skrev 2010-02-24 12:43:46 följande:
    Hej!Jag måste bara fråga. Ser i vissa konversationer om BF och MA.Kan någon vara hygglig mot en bonnläpp som mig att förklara vad det betyder. Jag är helt lost!
    BF = beräknad födsel (när bebisen tros komma ut)
    MA = Missed Abortion (när fostret dött i magen men inte stötts ut som ett missfall)
  • Knastroll82

En liten undran...
    Om ni skulle köpa hemsydda byxor åt ert barn, hur mycket skulle ni vara villiga att betala då? Vad är ett vettigt pris?
    Det handlar alltså inte om några fusksydda måndagsexemplar, utan ordentligt sydda och i av er själva valt tyg.

• Knastroll82
    sjögurka 79 skrev 2010-02-24 19:48:55 följande:
    Knastroll: Var inne och kikade på bloggen, vilka fina kläder och vad duktig du är! Har jättesvårt att uppskatta vad man skulle betala för ett par byxor, men inte mer än 100 tror jag...

Karlstadtös skrev 2010-02-24 19:39:45 följande:
    Det beror på i vilken storlek, modell och så, men 200 kr låter väl rimligt?
    Haha, och jag som funderade om en hunding var alldeles för mycket! Hundra spänn för en byxa är mycket i min värld...

Tycker det är jättesvårt. Har några som undrar om jag vill sy åt dem. Men jag vet inte.. Känner mig inte riktigt redo för beställningsjobb, jag har ju bara sytt fyra byxor och en body sen jag kom igång igen...

Tack för alla komplimanger! Det värmer ska ni veta. Är faktiskt löjligt stolt själv, för en gångs skull. (Annars brukar det där med självförtroende inte vara min starka sida direkt...

Jenn > Måste vara så skönt att få komma hem, hoppas ni får stanna hemma nu och inte behöver in igen.

Bay > Stackars lilla skrutten! Det är nått som går nu, feber och hosta. Liam har det med. (och öronhinneinflammation)
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7