• L33L00

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Animegirl - usch. usch! Håller tummarna att allt blir bra.

Korv - jag kommer såklart prata med dem som jobbar på förlossningen, men enligt informationen på MVC så var det så!? Tycker att det skulle vara självklart att både mamman & pappan ska få vara med bebisen & inte bara mamman bara för att det är jag som har fött & förhoppningsvis ska amma.

Sjögurka 79 & karlstadstös - jo, men tror inte vinterkräksjukan hinner dra förbi innan jag hamnar på förlossningen. Bf igår!{#lang_emotions_frown} Och restriktionerna har nyss börjat, blir nog svårt att knipa eller så blir jag igångsatt i vecka 42... Tror inte jag vill satsa på hemmafödsel heller {#lang_emotions_laughing}, känns mkt tryggare att föda på sjukhuset i fall att ngt skulle gå galet.
    Världens underbaraste Wilhelm
  • L33L00
    sjögurka 79- jo ska  föda på Visby, vi har inga alternativ här. Men för det mesta är det bra här, man får stanna nästan hur länge man vill...
    Men nu till The good news! svärmor jobbar på en vårdcentral & de hade fått information idag ang. besöksförbudet - det är redan upphävt! Ibland undrar man ju om det finns en gud!? Vilken lättnad!
  • L33L00
    anuya77 skrev 2010-02-18 09:46:05 följande:
    Sjö/Winner/ Anime: Tack för era svar. Ja på Tisdag är det nytt UL. Eftersom han var 47% större än snittet för 2 veckor sen så ska de nu ta ett ställningstagande baserat på Tisdagens resultat. Men det lutar åt snitt. Men efter era svar så är jag inte nervös. Jo att det ska göra ont och få på en kateter...:) Och sen att jag missar en massa direkt nyfödd-närhet. För på uppvaket får man inte ligga och mysa med bebisen, antar jag? Fast det tar man ju igen sen... LL: Hur mår du??
    Hej anuya! - jag mår bra, har blivit förkyld men annars är det ok. Är på bf+3 idag, var så glad & förhoppningsfull innan bf-datumet nu känns det som om jag har en igångsättning att vänta mig. Dumt att haka upp sig på ett datum, men ville så gärna att den här förlossningen skulle starta av sig själv. Och det är ju inte försent ännu men det känns lite trist ibland. Hade nog också varit nervös för ett snitt, det är nog helt naturligt att vara det! Tänker på dig!

Anai - Hej! Vad skoj att du tittar in. Härligt att allt är bra med killarna! Charlie är ett fint namn! Hur dags gick vattnet, kände du av ngt speciellt innan?
  • L33L00

Just det jag skulle skriva till dig också saza! Tänker på dig!

• L33L00
    Anai skrev 2010-02-18 20:53:02 följande:
    Jenn: hoppas det inte är nåt allvarligt! Jag håller med, operationer är aldrig trevligt och det verkar extra läskigt med ögonoperationer. LL33L00: jag vaknade klockan 03.00 av att vattnet började rinna ut i sängen. Ingen som helst förvarning. Sen fick jag värkar nästan direkt! Du har inte känt nåt ännu?
    njae, det är segt. Sammandragningar, lite mensvärkskänning & lite slempropp. Men har inte varit på väg till förlossningen, så nära har det inte varit. Fick dock veta att jag är öppen 3-4 cm & en läkare retade tappen, men det var förra måndagen men här händer det ingenting....
  • L33L00
    sjögurka 79 skrev 2010-02-18 21:34:50 följande:
    Suck. Vi fick tråkiga besked ikväll och 2010 känns än så länge som ett fett skämt. Först blev Jens uppsagd, sen bestämmer sig två av våra bästa vänner att separera (beslutet fattat av killen i det förhållandet, flickvännen numera helt knäckt), en av familjens vänner blir mördad i afghanistan, en bloggkompis dotter dör i magen i vecka 33 och nu har Jens mamma fått en tumör i halsen. När ska vi vakna upp från den här mardrömmen? Jag minns när vi skålade in det nya året att jag tänkte; det här ska bli ett BRA år (efter ett halvsketet år med en arbetslös man) och nu sex veckor senare så har det bara blivit skit av allting. Suck igen.
    fy vad jobbigt!{#lang_emotions_frown} Kram till er!
  • L33L00

Jenn83 - hur gick det med ögonen? hoppas det blir bra, tänker på dig

• L33L00

Den 20/2 kl:17.34 föddes våran pojke, 54 lång, 4135 g. Drömförlosssning! Skriver mer en annan gång! {#lang_emotions_laughing}

• L33L00

TACK snälla söta ni för alla gratulationer! Åh vad glad jag blir!

en liten ihopslängd förlossningsberättelse för den som vill veta

min kille kom på 40+4
    vaknade på natten var helt blött & var säker på att vattnet gått
    tog på mig en binda & gick å la mig igen
    vaknade kl 5 av en värk, gick på toa & hade börjat å blöda
    ringde förlossningen och fick tid för kontroll kl 9
    åkte med sonen på vaccination kvart över åtta, åkte sedan & lämnade honom hos farmor
    fick ligga med ctg & hade svaga oregelbundna värkar
    sedan undersöktes jag & de konstaterade att vattnet INTE hade gått
    jag fattade ingenting men det hade ju aldrig forsat men det kom ju rosafärgat hela tiden
    de sa att de antagligen berodde på slemproppen & att jag höll på att öppna mig
    jag åkte till Ica Maxi & handlade vid 11, hade ganska täta värkar på affären & stod & hängde på kundvagnen
    åkte hem med handeln sedan åkte jag & sambon till svärmor där vi lunchade vid 13-tiden
    då började jag få värkar med ca 5-7 min mellanrum. När vi kom hem kom de ännu tätare, 3-5 min mellan. Det började göra satans ont också, så jag sa ajajaj. Då ringde jag till svärmor vid 15.30 & bad henne komma hit för att ta hand om Wille. Nu hade C blivit nervös & körde fram bilen. Jag ringde till förlossningen som sa att jag fick komma men jag kunde ta det lugnt & behövde inte stressa
    vi åkte in & jag blev inskriven vid 16
    då var jag öppen 5 cm
    ett tag kändes det som om jag inte pallade mer
     på gränsen till att jag ville krysta
    blev undersökt & var öppen 7-8 cm ungefär, var väldigt svårt att känna då hinnorna buktade ut så mkt
    bm frågade om hon skulle ta hål på hinnorna för då kunde trycket & smärtan minska något men jag ville inte
    den här gången ville jag föda på egen hand så gott som jag kunde
    fick akupunktur, för ryggen gjorde så ont
    bm hann sätta 4 nålar sedan skrek jag "jag måste krysta"
    hon tejpade snabbt bort nålarna
    ja la mig ner fick en krystvärk & hon sa att hon såg ett huvud & att jag fick krysta!
    på tredje krystningen kom han ut kl: 17.34
    trodde jag skulle sprängas i själva utdrivningsskeedet & trodde hela jag gick sönder
    blev väldigt paff då jag inte hade spruckit något alls!
    Han föddes i sin lilla vattenbubbla, vattnet gick inte förrän han kom ut
    vilket kallas för segerhuva

Vi har inget namn ännu
    www.familjeliv.se/hem/l33l00/gallery/phpbw1dzg.jpg
    www.familjeliv.se/hem/l33l00/gallery/phpaddgqh.jpg
    finns lite mer bilder & text på¨bloggen leelooos.blogg.se/index.html

Världens underbaraste Wilhelm & lillebror
  • L33L00

Stort grattis till Fröken M! Vad roligt att vi födde på samma dag!{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_wink}
    skönt att din förlossning gick så bra!

Anuya - läste om ditt besök & läkarutlåtande, tänker på dig & håller tummarna!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7