• L33L00

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

FrökenM skrev 2010-02-02 17:38:55 följande:
    GRATTIS ANAI! Åh vad kul för er, ska bli så spännande att höra hur allt gick! Tänk nu står L33L00 på tur, och sen är det jag, wiiiii! Men man vet aldrig... kanske ngn annan hinner före?! TACK Korv, du fååår svära! L33L00: Jo, tack, jag har kollat runt lite i Sthlm men tyvärr kunde ingen kompis åka dit redan idag. Men men, Jakob kommer till Sthlm torsdag kväll, så jag har lovat föra över hälften av pengarna idag, så får dom resten på torsdag. Tror ni jag vågar? Hon verkar iaf pålitlig! Förstår om du kommer sakna babysimmet, det verkar ju så mysigt!
    Jag tror att det är du på tur, känns som min bebis aldrig kommer komma ut. Eller så kanske Anuya el. ngn annan hinner före oss...
    Jag hade inte vågat lämna pengarna i förskott! Men that´s me!
    Världens underbaraste Wilhelm
  • L33L00
    anuya77 skrev 2010-02-03 09:59:02 följande:
    Ja vad roligt med en trådbebis. Grattis Anna. Ska bli så spännande och höra om förlossningen. Kollar på "Efter 10" som handlar om samer. Kom då och tänka på vår kompis uppe i sameland. Minns inte hennes namn men hennes bebis hette Ristin. Vore kul o veta hur hon har det. Eller hon som bodde i helsingborg som fick tvillingar. Henne har vi nog inte hört från sen barnen. Måste köpa en baby-overall och eftersom jag gärna inte tar mig till nåt köpcentrum så blir det till att köpa över internet. Men ingen butik (hm, lindex, ellos) verkar ha vinteroveraller i 50/56. Det fanns en fleeceoverall i nån butik- tror ni det är för kallt för en nyfödd i Mars?  Igår trodde jag bannemig att förlossningen hade startat. Hade SÅÅÅ ont i magen /livmodern. Känndes som riktiga värkar men jag tog en alvedon o somnade oo när jag vaknade var de borta. FrökenM: Det går säkert bra med vagnen!
    Men Lappen brukar ju titta in ibland fortfarande, hon som har Ristin!
    Jag såg också nått sånt pogram om samer för ett tag sedan & började fantisera om ett annat liv. De verkar vara så traditionsbundna & känna sammhörighet.. Och lever ju helt annorlunda mot för vad vi gör.
    Men hon som fick tvillingar var det länge sedan man såg. Hade inte hon en blogg?
    Hon hette väl nått med drutten?
    Jag nämnde ju supersemlan för ett tag sedan, ingen som kommenterade det dock. Kommer ni inte ihåg henne?
    Jag blev så sugen på semla när hon hade skrivit något inlägg & när Korvmedbröd skrev så blev jag så sugen på varmkorv! Haha!

Finns skit söta Laban & tummen overaller (tummen är min favorit men det blir nog så att "C" får springa på stan & handla en overall när jag är på BB) i fleece men de kostar ju lite www.spoketlaban.com/
    Jag tror det funkar bra med fleeceoverall i mars, man har ju oftast bebisarna i bilen eller i vagnen & är de i babyskyddet så har man ju oftast en filt över också..
    Spännnade att det börjar hända grejer nu Anuya! Det kanske börjar "mogna" på!
  • L33L00
    anuya77 skrev 2010-02-03 11:13:32 följande:
    sjö: gulliga du! Har just lagt ett bud på tradera...ska vänta 49 minuter. vinner jag inte den så köper jag gärna din! Åh, vad jag blev sugen på semla
    jag också, är typ sugen på en semla varje dag!{#lang_emotions_surprised}

Just det ja Winner så hette hon, druttemochplutten!
    Jo kärleken det va länge sedan man såg henne.
  • L33L00

12 dagar kvar!{#lang_emotions_gravid}

• L33L00
    anuya77 skrev 2010-02-03 13:51:17 följande:
    L300: Vad spännande! Hur var det nu med Wilhelm. Gick du över eller föddes han för tidigt? *dåligt minne*
    Gick över & blev igångsatt i vecka 42!
  • L33L00

Fyller år idag! Så Wille fick vara hemma från dagis, vi gick på Klapp & Klang på sångstund i kyrkan (Öppna förskolan) i förmiddags & nu sover han middag. Ikväll ska vi äta princesstårta. Sambon frågade om jag ville ha semlor eller om han skulle baka en god tårta, men jag är så sugen på princesstårta, så jag måste ha princesstårta!

Jag vill egentligen föda typ nu, men det skulle inte passa så bra då sambon åker till Sthlm i helgen. Kände av en svag mensvärksliknande känsla i nedre delen av magen på ÖF men funderar om det kan bero på att jag har mina gravidjeans idag & de sitter åt ganska så bra nu... Känner av foglossning också, bebisens huvud ligger & trycker mot ibland. Dock inte hela tiden, i mellanåt känner jag inte något alls.

• L33L00

korvmedbröd - bärsjal är ju himla bra! Men det var så halt här idag så jag hade knappt vågat mig ut med bebisen i sjalen. Har en kompis som har broddar på vintern då hon går med sjal. Jag äger inte ens ett par, men vad hemskt det skulle vara om man skulle halka...

Saza - stackars Milo, jag oroar mig lite för Willes 2:a spruta han blev ju sjuk sist. Inte kul med en nyfödd bebis & sen en sjuk Wille.

Anuya - kan det inte vara kylan då? stackars i alla fall, hoppas ni kommer på vad det kan vara!

• L33L00

Tack, tack alla söta ni för gratulationerna! Hade en jätte bra & mysig dag igår.

Fy vad hemskt Sjögurka 79! Usch vad rädd man blir när man hör om sånt! Stackars, stackars! {#lang_emotions_frown}

lia76 - vilken duktig tjej du har som kan så mkt!

Anuya - tycker inte alls vi ska känna stress ang. orden. Det kommer när det kommer.

Baypower - det är så sorligt men man får försöka tänka positivt & inte gå runt & oroa sig. Inget blir bättre av att man går runt & mår dåligt över sånt man inte kan göra något åt. Men tanken & vetskapen får en att bli så känslosam.

Jag fastnade framför ett pogram på ettan igår som handlade om en mamma som tog hand om sin handikappade son tills han dog, 17 år gammal. Jag grät floder. Tycker det var så hemskt för han såg så ledsen ut & grät på nätterna. Och mamman offrade allt för att ta hand om honom. Hon hade inte sovit 8 timmar på en natt sedan han föddes utan det blev oftast 4 timmar. Men då han var lite äldre & gick på typ dagis eller nått så sov hon någon timme på dagen...... men hon sa det hade hon fått välja så hade hon fortfarande tagit hand om honom.
    Så inatt fick Wille sova kvar i sängen för jag låg & kramade på honom & tänkte på hur dum man kan vara ibland som inte tar till vara på det man har & uppskattar det lilla. De gånger man klagar & glömmer bort allt som egentligen betyder något & är värdefullt.

• L33L00
    Tezz81 skrev 2010-02-04 20:04:33 följande:
    Kom på en till som det var längesen vi hade i tråden Cassis23.. med lilla Cajsa....
    jo tänkte också på henne häromdagen! Förrut brukade hon ju lägga upp bilder i bildtråden i alf, men jag har inte tittat där på länge...
  • L33L00

haha vad sött lia76 - ajabaja!{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7