Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Sambon mår bättre nu kan jag berätta. Har ätit alla mål idag och fått behålla det och kissat två gånger. Och så slutat behandlingen för streptokocker..Nu är han snart hemma:)
Sambon kom hem igår. men tar ju ett tag innan han är en människa igen och får köra skoter och sånt. Imorgon ska vi då på konser i arjeplog och höra på sofia jannok...
hallå. är här...
hur är det med dig movie?
här är det full rulle. håller på att flytta upp renarna nu.
själv pluggar jag ju också.
annars är det bra med oss och barnen
Hallå.
Här är det full rulle. Håller på att lära Ristin att cykla utan stödhjul. Själv har jag fått problem med knäna så jag väntar på tid till MR (magnet röntgen).
Annars har vi det bara lugnt och väntar tills kalvmärkningen ska börja men blir senare i år för det är så mycket snö kvar. Kan inte fara och fiska för kommer inte över fjället med fyrhjuling.
var häst och hund skötare i helgen. Och så var jag på konfirmation i ammarnäs, hade två kusiner som tog konfan. Och så längtar jag ner till vårt hus i Åmsele, som vi fick i höstas. Vill ner och fixa. Men nu har man inte tid. och så fick jag papper om rennäringsutbildningen jag kanske ska gå i höst.
Ska bli renskötare på heltid efter kursen. går den för att få startstöd.
Har insett efter snart 4 år att man inte kan få nått jobb som passar när andra hälften jobbar med renar och är i renskogen så mycket. och så har jag varigt i renskogen hela vintern själv, jag och ungarna.
Ristin har pratat om sin födelsedag sen hennes storebror fyllde år i januari. men börjar närma sig. ca 1½ månad kvar. Men blir väl som vanligt födelsedag på renslakten:)
Har någon nått recept på chokladtårta?
Här har vi det bra. Ristin fick ändå en bra födelsedag på renslakten. började med några cm snö på morgonen men sen vart det fint väder och inte nå störtskur som dom hotade med på tv. Och hon fick tårta av morfar. Och nu har man styckat och spikat skinn och hunnit varigt till umeå och fått mina knän undersökt. och det är troligen menisken på båda knäna som spökar. Så ska vänta på operation nu
jag går skola i jokkmokk 24 mil hem ifrån. Utan barn. dom är med din pappa och farfar och så ska dom till några kompisar nästa vecka. går ekonomikurs i två veckor.
Bor hos min syster och är hund vakt ikväll tills deras 8 veckors gammla hundvalp ikväll....
lägg in några bilder på era små. har då gjort det på bild tråden. idag ska mina till några kompisar i vilhelmina och vara där tills jag kommer hem.
är hemmafru och håller på helhjärtat med renarna just nu. finns inte något jobb som passar när båda jobbar som renskötare. ungarna får följa med men pojken fyller 6 år nästa år så då måste man som bli mer bofast....
Här ska göras artroskopi den 18 dec. Har haft problem med båda knäna ett bra tag så nu ska dom in och se vad som är fel. Om det är nått i menisken som ortopeden tror. Känns skönt att få det gjort. Men hur man är efteråt får man väl se. Kommer väl inte dra någon ren närmaste tiden kan jag tro