• Lappen

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

jag tog fram pottan igår när det var fint väder till pojken och han skulle sitta där men då ville ristin sitta där iställe. Så nu går hon och drar av sig blöjan och sätter sig på pottan och tar i men det kommer inget men det är på g för henne

• Lappen

fick veta idag att min älskade mormor fick problem med hjärtat idag. och åkt till lycksele lasarett. min mamma ville inte berätta det imorse när jag pratade med henne utan hon ringde mig på em och sa det. hon ville vänta sa hon om det var värre så ville hon inte berätta det. men sa inget men tänkte att hon är ju min mormor och har alltid tyckt om att vara hos mormor och morfar..

så tyckte det var konstigt om det skulle vara värre och inte jag skulle få veta det...

• Lappen

Nu har vi haft renslakt klart.
    Ristin fick en regning födelsedag med tårta och kaffe på morgonen och sen tårta med mormor och morfar i hans bil på renslakten. var fint på fm men efter 14 då kom regnet. var hemma halv 12 på kvällen.....och sen vart det gratulationer dagarna efter hos mina släktingar. hon fick några fina silvriga klackiskor av en kompis som hon tänkte ha med sig på renslakten

• Lappen
    lia76 skrev 2010-09-19 17:56:47 följande:
    Grattis i efterskott (=
    Kanske inte det bästa att ha fina silverskor på renslakt  
    Lät som en bra dag trots regn 
    jo men hade nog vilja ha lite bättre väder
    Tezz81 skrev 2010-09-19 19:31:20 följande:
    Nu är även Linnéas  2 årskalas till enda. Fast hon inte fyller förns på fredag....
    Men jobb ställer till det så vi har firat henne riktigt idag...  Kan nog inte hålla mig från att fira lite innan jobbet på fredag också..

Det blev fina presenter här..... IKEA kök, IKEA kastruller och bakset, mat m.m, dockor med diverse tillbehör, dockmatstol, motorcykel från BILTEMA, pussel, kassa apparat, kaffebryggare och brödrost (OBH Nordica chilli, lika som vi har i riktiga)....

Och mera..... Själv klart en hel del "och hur tänkte dom nu?" presenter också men nu ska vi inte vara kräsna...

I morgon bär det av till Öppna Förskolan och då ska jag ta med tårtan som blev kvar. Att man alltid måste göra för mkt.....

Grattis Ristin i efterskott! Det är klart att du ska ha klackskor på renslakten...
    jo och då är dom röda iställe efter dagens slut
  • Lappen
    cassis23 skrev 2010-09-21 10:12:28 följande:
    1 dag hit eller dit, tror ändå att de blir en Marsbebis =)
    Klickade hem en så söt nalleoverall på tradera idag =) Lite tidigt jag vet men dom är så dyra för att va begagnade, speciellt när frakten tillkommer så "prutade" lite med säljaren så slapp frakten vid köp nu =)
    fick en nalle overall till någon av barnen men dom fick så mycket av det så tror inte jag använde min
  • Lappen

idag har jag bakat gahkku (samiskt tunnbröd)  med en gnällig 2 åring som vägrade att sova...sen åt vi stekt lever, det är jätte gott tycker då vi....och så ringde dom från tidningen vk och ville jag skulle fotta en sak som hände inne i sorsele

• Lappen

själv hade vi brorsan och min käre far på besök i måndags och dom sovde över här. Det tyckte ungarna om att ajja (morfar) och olol som ristin olov och emanuel säger olle ganska gulligt. Så fick dom några presenter, eftersom att ristin inte fick några av mormor och morfar när hon fylde år. pojken fick en batman mössa som han nu älskar och tunna tummvantar som också är en popis...

Nu ska jag fara och klippa mig snart....

Måste ju berätta ett ord som ristin säger också...När hon ska ha en banan så säger hon snopp vet inte varför men blev så bara:)

• Lappen

nu har vi fått vår första snö här i sorsele...jobbigt för jag har bara sommar däck

• Lappen

snön försvinner ju det är ju inte här för att stanna som tur är. Än får snön som ska stanna hela vinter lysa med sin frånvaro ett tag till. det är som bra när man inte bor uppe i fjället utan i skogen att man får allt lite senare

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7