Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Igår kom ja o fredrik i säng vid 2 men Cajsa fick jag väcka imorses vid 10:30 så kan inte klaga på att vi sovit dåligt, hon valde rätt dag för sovmorgon om man säger så

Idag körde Fredrik hö med sina föräldrar och då tog jag en promenad med Cajsa i vagnen till dom (ca 1km) när vi väl skulle gå hem igen så blev jag så sjukt illamående så Fredrik fick gå hem och hämta bilen så jag slapp gå. Man glömmer hur illa man faktiskt kunde må Blír de som med Cajsa så är illamåendet inget problem men foglossningen hoppas jag däremot på att slippa!!!

• cassis23

Va på Ullared igår, hittade lite men de va lite magert. Fanns en del bebisgrejer så ska dit igen i Okt och köpa de och julklappar. Vi blev "bara" 2500 kr fattigare men jag fick med mig bra kläder hem som kan passa både med och utan mage =)

Har vart yperkass i magen ett tag men va hos BM i måndags och tog ett UVIprov som visade positivt så äter nu pencilin. Tror JUST NU därför att de är en pojk då jag inte hade en enda UVI med Cajsa har heller inte samma känsla/mående.
    Mådde illa med henne om jag inte åt och med denna mår jag "illa" om jag äter så kan ju hoppas på att kg inte ökar lika mycket denna gången :-P

• cassis23
    Nenne: Vad roligt! Tycker inte du ska oroa dig för din ålder, tycker ni att de känns rätt så är de rätt
    Ska bli kul att vi ska ha samtidigt

Om inte jag får en högre tjänst nu som vi hoppas på så ska jag gå in från bebisens 4:de månad och jobba mina helger för att få litye bättre pengar.
  • cassis23

Cajsa pratar mest bara med ett ord, man fattar henne ändå vissa tre ordsmeningar som "-dä ä nutten" (snutten) sjunger gör hon där emot HELA tiden, just nu sjunger hon "lille katt" fast med påhittade ord i rätt melodi

• cassis23

Vi har en P&T sport. den funkar bra till ett barn och två barn. Tänker mest på när man går i affärer, djurparken mm, då är de rätt skönt för Cajsa att kunna sitta. Jag kommer bara ha Cajsa 2-3 dagar på dagis och kommer ju därför ge mig ut på längre promenader dom andra dagarna.
    Jag gämför mest med mina syskonbarn som är lika gamla nu som Cajsa kommer va när hennes syskon kommer och dom åker vagn

Cajsa kan hur många låtar som helst (melodier)
    Jag må hon leva
    Blinka lilla stjärna
    Lilla snigel
    Lille katt
    Här kommer lilla ludde
    Tomten & Haren
    Imse Vimse spindel

Och många mer, de är hennes speciallite
    vi brukar skoja om att hon kommer va med i Idol att vi ska fånga hennes sång på film redan nu

• cassis23

Idag fick vi höra att Cajsa kan säga "tack så mycket" o de låter ju så gulligt när hon säger så

Cajsa säger inte heller L
    Albin - Abin
    Välling - Nänni

Tog en bild på magen i v5 då vi fick veta. Är lika stor där som jag va i v10 med Cajsa, snacka om att man aldrig blev av med magen helt...

• cassis23

Inatt vaknade vi av att Cajsa grät. Hon hosta o snora igår o inatt hade hon 39,1 i temp. Idag har hon bara haft 37,7 och vart fullt normal förutom hostan o snoran. Ska på kalas sen, har medelat den andra barnfamiljen men de känns ändå lite dumt att åka dit fast att hon ändå är ganska som vanligt nu. Får se till att hon inte hostar på den andra bebben.

• cassis23

Cajsa va varm inatt igen men tog ingen temp men vid halv 7 imorses så spydde hon ner hela kudden nu är hon pigg igen men kan ju inte åka till stranden som planerat då hon inte är helt kry

När man är sjuk på sin semester så får man ju tillbaka semesterdar om man anmäler sig sjuk, någon som vet om de är de samma med barn? Att om Cajsa är sjuk så får jag ta VAB istället? Jag menar, de "sinkar" ju vår semester och inget kul att förlora semesterdagar

• cassis23

Ringde och pratade med min chef och hon sa de att semester blir VAB vilket är skönt!
    De är ganska bra på dagen men natten är hon kokhet, hostig och inte nog med att hon spydde ner hela kudden imorse. Kan ju inte hitta på nått direkt när hon är sjuk så de är skönt att semestern inte går åt åt att sitta i lägenheten.

Ne nu ska jag städa lite, visning imorn igen.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7