Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jag har 60 dagar kvar idag.

Kul o se dig Bumse o vad härligt att Linus trivs så bra på dagis!

SjÖ. :
    var har ni satt upp er på stadsradhus? Oj vad många frågor ni har att ta ställning till MEN Vad är det som säger att du INTe blir deprimerad av att flytta?
    Det blir ju lika mycket jobb med flytt, dagisbyte, två små barn då som i gamla lägenheten. Om inte mer! Jag tycker ni ska vänta till ert drömboende dyker upp.

Vi bor i en 2:a o kommer göra det till våren 2011. Då jonas  plugg är klart o hans anställning är fast. Det är trångt men allt går.    

• anuya77

Men gud, Hoppas du inte du tolkade mitt svar som att du var gnällig. Det var inte så jag menade! Försökte bara förstå hur du känner med att bli deppig contra att inte bli det.
    Vi har byggt om en garderob till ett pojkrum (ja ja, vissa tycker säkert det är barnmisshandel med ett barnrum utan fönster- men han mår prima där). Han ska sakteliga börja sova där. MEN om det inte funkar o han absolut vägrar så kommer vi sätta bebisens säng bredvid min o Hugos säng bredvid Jonas. I absolut nödfall. Det kanske ni också kan göra?
    Jobbigt för dig att du ska känna dig deppig!!! KRAM

• anuya77

Störigt med chefer som krånglar. Spännande med UL- ska ni ta red på kön? Är du redan i v 18?

• anuya77

Haha ...det gjorde jag innan jag var preggo...

Sjö: Men´kan ni inte ta bort ena sidan bara på spjälsängen, till molly, så tar den inte så stor plats som en växa säng? På så sätt kan hon ju hoppa in o ut ur sängen som hon vill. förlåt..du kanske tycker jag lägger mig i.

• anuya77

Bay:
    Vi har också skickat iväg hugo när det var gränsfall men de ringde aldrig. Jag tycker gränsen går vid feber o nedsatt allmäntillstånd. Ja såklart är det ju från fall till fall.

Vi funderade på att byta till växa säng nu men valde att köpa en till spjälsäng o ta bort ena sidan i hugos rum. På så sätt kan han springa in till oss om han vill och fallet blir inte lika högt OM hna trillar som- i en växa säng.

• anuya77

Sjö: vad joobbar du med? Har helt misssat

Winner: Hur går det med dagmamman- lugnat sig?

• anuya77

Ja vad roligt med en trådbebis. Grattis Anna. Ska bli så spännande och höra om förlossningen.

Kollar på "Efter 10" som handlar om samer. Kom då och tänka på vår kompis uppe i sameland. Minns inte hennes namn men hennes bebis hette Ristin. Vore kul o veta hur hon har det.
    Eller hon som bodde i helsingborg som fick tvillingar. Henne har vi nog inte hört från sen barnen.

Måste köpa en baby-overall och eftersom jag gärna inte tar mig till nåt köpcentrum så blir det till att köpa över internet. Men ingen butik (hm, lindex, ellos) verkar ha vinteroveraller i 50/56. Det fanns en fleeceoverall i nån butik- tror ni det är för kallt för en nyfödd i Mars? 

Igår trodde jag bannemig att förlossningen hade startat. Hade SÅÅÅ ont i magen /livmodern. Känndes som riktiga värkar men jag tog en alvedon o somnade oo när jag vaknade var de borta.

FrökenM: Det går säkert bra med vagnen!

• anuya77

Baypower: Vad är det för kryptiska meddelenade du skriver på FB - Är det tvisten du har med chefen som du skriver om?

• anuya77

LL: Tack för tipset. Ska botanisera på den hemsidan!
    Ja vilket namn-minne du har. Just det semlan minns jag också. Fast hon har inte varit inne så mycket.

• anuya77

sjö: gulliga du! Har just lagt ett bud på tradera...ska vänta 49 minuter. vinner jag inte den så köper jag gärna din!

Åh, vad jag blev sugen på semla

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7