Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Ska kommentera era inlägg sen, har en fråga bara. Hur länge o hur mkt feber kan ett barn ha innan man ska ta kontakt med läkaren?

Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • anette 81
    cassis23 skrev 2010-06-09 08:31:21 följande:
    anette 81 skrev 2010-06-09 06:06:56 följande:
    Ska kommentera era inlägg sen, har en fråga bara. Hur länge o hur mkt feber kan ett barn ha innan man ska ta kontakt med läkaren?
    Tror inte dom ska ha feber längre än 5 dagar.
    Tack för svaren om febern
  • anette 81

Någon som har tips på hur man får barn att dricka pencillin? Wilma har öronflammation o ska äta pencillin i 7dagar

• anette 81

Någon som har tips på hur man får barn att dricka pencillin? Wilma har öronflammation o ska äta pencillin i 7dagar

• anette 81
    skogsbollen skrev 2010-06-17 21:43:46 följande:
    Vi testade att blanda med O'hoj chokladsås (viktigt att det är just O'hoj) och det funkade faktiskt, åtminstone i några dgr.
    den går hon inte på längre tyvärr
  • anette 81
    Saza skrev 2010-06-18 10:59:16 följande:
    Det var visst magsjuka...
    Milo spydde en gång i natt och en gång i morse efter vällingen. Men sen dess har det inte hänt nåt mer. Han verkar få behålla juicen han fick till frukosten.
    Så man kan ju hoppas att det är lindrigt den här gången...
    Är livrädd att Caspian ska bli sjuk. Det kan inte vara bra för honom att få det.

Ang Caspian så var vi och tog nya gulsotsprover igår. Får veta provsvaret imorgon. Är det fortfarande förhöjt så väntas ÄNNU mera provtagning... Så vi håller tummarna!Grattis till bebisen i magen!
    Några har ju redan fått bebis det här året. Jag, Anuya, Anai och Movie. De som är gravida är väl Baypower, Sjögurka och Tobiq.
    Det kanske är nån mer, och jag ber om ursäkt om jag missat den isåfall! Nån annan får gärna fylla i
    Usch för magsjuka. Hoppas han snart blir frisk o att ni slipper få det.

Här tjatar sambon om att han vill att vi ska skaffa ett syskon åt Wilma, tycker det räcker med Wilma förtillfället.
  • anette 81
    cassis23 skrev 2010-06-21 14:24:08 följande:
    Hemma igen, gjort ett nytt test med clearblue (inte digital) och fick ett alldeles jätte fint och underbart +
    Runt Februari nästa år ska vi alltså bli 2 barnsföräldrar Känns så konstigt bara för de är inte alls samma känningar som med Cajsa och eftersom de känns som att mensen ska komma närsom så kan man inte riktigt fatta än Trodde verkligen på allvar att mensen skulle komma!

Imorn ska jag på grillfest med jobbet så får skylla på att sambon är lite krasslig så att jag inte kan dricka i fall jag måste åka hem och på midsommar får jag väl ta med en vinare och sen skylla på migrän eller nått kommer bli svårt att ljuga...

De är bara er jag berättat för så säg INGET på facebook eller så! Tack

De kliar i mig och jag vill berätta för allt och alla men denna gången har vi sagt att vi ska smyga med de så länge de går så kommer ventilera mig mycket här
    Grattis!
  • anette 81
    Tezz81 skrev 2010-06-21 20:29:18 följande:
    GRATTIS CASSIS!!!!!!

Helt galet! Önskar er all lycka.......

Känns som man snart är ensam om att inte vänta eller ha fått ettt litet syskon till Linnéa. Men så har jag ju iof ett stort syskon istället.... (som är galet trotsig just nu så jag håller på att bli galen)
    Du är inte ensam, jag väntar inte syskon till Wilma
  • anette 81
    sjögurka 79 skrev 2010-06-25 10:30:30 följande:
    Bay: jag vet!!! Och så klagar killar på att VI tar lång tid på oss?!? Jag lider nu när jag inte orkar gå och plocka undan, innan vi åkte så fick jag gå runt och peka på saker Jens skulle plocka upp

Är på väg till Gävle, i väskan ligger journalen och en uppsättning kläder i storlek 50... Man vet aldrig, men vi åker hem imorgon fm så jag hoppas han stannar 24 timmar till minst!
    Då är du snart i närheten av mig då
  • anette 81
    nenne40 skrev 2010-07-01 11:01:16 följande:
    Tjillevippen tjejer!
    Här kommer jag efter lite frånvaro så att säga.

Samma dag som Cassis testade sig, dvs förra måndagen, gjorde jag det med. Mest för att få en bekräftelse på att mensen var försenad och skulle komma vilken dag som helst. Fick dock en chock, för testet visade GRAVID! Helt oplanerat, jag är utförsäkrad från försäkringskassan iom att Aston är äldre än 19 mån nu osv.

Efter mycket tänkande så har vi kommit fram till att det löser sig, allt löser sig alltid! Så runt 24 februari blir jag fyrbarnsmamma om allt står rätt till med bebisen.

Vi kommer att göra kub-testet med tanke på min ålder (fyller ju 42 i november), visar det bra siffror hoppar vi fvp annars gör vi det oxå. Men vi får helt enkelt hoppas att det blir ungefär lika bra värden som med Aston

Detta kom alltså som en liten chock för oss, eftersom Aston är planerad och jag åt hormoner för att bli gravid. Vips så ville det visst komma ett till busfrö till vår familj.

Så, Cassis! Du och jag får följas åt till februari om allt står rätt till i denna "gamla" kropp och bebisen mår bra. Vilket vi får hoppas!

Och som alltid, inget skrivande på FB mm.... Vill inte gå ut med det ännu!
    Grattis!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7