• tobiq

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Buhu, ingen bebis här än. Har dock haft REJÄLA sammandragningar som kommer tätt i flera timmar, känns såpass mycket att jag måste pusta ordentligt emellanåt. Men det var en liknande grej på gång förra helgen och det gav ju noll resultat så det är nog bara onödigt ont här...

Grattis i efterskott Wilma! Vi har köpt sista presenterna till Moa idag, bland annat får hon en trehjuling (skittuff, med flak) och ett svindyrt "I drömmarnas trädgård"-lektält med tunnel till. Playdoh-lera är väldigt poppis just nu så det får hon också, och ett hoppdjur i form av elefant:) 

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

GRATTIS Baypower!! Ser fram emot att se bilder på Felix lillbrorsa:) Fast jag tycker att det var osolidariskt av dig att kläcka ut en liten innan mig, haha.

Är på BF+4 idag och detta utan framsteg... Har rejält med förvärkar emellanåt vissa dar som håller i sig regelbundet men sen bara försvinner bort, skitirriterande. Med Moa hade jag aldrig några förvärkar så jag slapp ju falska förhoppningar. Är den här lille lika seg som Mosan så har jag ju 10 övertidsdagar till att se fram emot *ryser*. Men det var värst första två dagarna, nu har jag typ slutat hoppas, hehe.

Lia:
    Åh vilken mysig säng! En sån hade jag kunnat tänka mig när barnen blir större helt klart! Sparar ju massor av golvyta.

På tal om att prata hela meningar så är det överkurs här, utom typ tvåordsmeningar som "akta dig", "Moa dricka" och liknande. Men bara sista dagarna har det börjat hända grejer och hon härmar efter ord vi säger hela tiden, så snart babblas det väl hej vilt.

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Nu gör det jäkligt ont här tjejer! Håll tummarna nu! Är detta förvärkar får dom ta emot mig och skjuta mig...

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Hej tjejer! Vi får se till att dra igång tråden igen så att den inte dör ut! (säger jag som inte varit inne sen i våras i stort sett...).
    Som ni säkert sett på facebook och bloggen så fick vi ju en liten lillasyster 24 aug, en liten Svea som växer så det knakar och snart inte är så liten längre, JÖSSES vad tiden går! Än så länge funkar tvåbarnslivet fint, men så har vi inte återgått till verkligheten än eftersom Mikael är hemma fortfarande, han börjar jobba på måndag. DET blir nog en utmaning, Moa är ju Moa och hon är ju inte direkt disciplinerad om man säger så, haha. Hon hittar alltid på massor av livsfarliga bus när jag ammar eller pysslar med lillfis så det blir en utmaning att stoppa henne samtidigt...
    Imorgon börjar vi iaf skola in Moa, hon ska gå 15 timmar i veckan. Inte en dag för tidigt känns det som... Så det blir till att köpa dagiskläder nu. Vad tror ni? Räcker det med en vinteroverall och ett varmt tvådelat set? Har tänk satsa på en dyrare overall och köpa det tvådelade på COOP eller nåt (om man inte kommer över nåt billigt och bra begagnat). Och vad har era små på sig ute nu? Räcker det med överdragsbyxor över vanliga byxorna eller behövs det något slags underställ? Vi är ju inte ute vrållånga stunder nu och det är ju oftast på dagen då temperaturen har höjts, men på dagis är dom ju ute hela dagarna. Svårt!

Cassis:
    Gud vad tjusigt! Önskar att jag också var lite kreativ:)

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Tack för era tips tjejer! Köpte överdragsbyxor och ett underställ i fleece på KappAhl idag, och ett par stövlar som var lite fodrade. Det får duga tills vidare, ska nog också köpa en Didriksson som ni Bay, är det Tignes ni har? Det var väl den som fått så bra betyg i alla tester. Den är ju lite dyr men jag har inte sett en enda overall som ligger under 600 spänn så det kan ju vara värt några hundralappar extra.
    Inskolningen gick kanon! Hon ägnade inte oss en blick på hela tiden och ville inte alls gå hem. Fröknarna verkar supermysiga och det verkar inte vara några problem att ändra dagistider efter behov om det skulle behovas, dom verkar jätteflexibla. Detta kommer nog bli kanon!

Karlstadtös:
    Förstår att det är jobbigt!:( Men det kommer gå jättebra, krama lilltjejen från oss!

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Knastroll:
    Usch! Hoppas verkligen att det inte är någon fara, det är väl jättevanligt med ofarliga knölar. Mamma var nyligen och tog prover på en knöl som visade sig vara någon form att ofarlig cysta, och den var rejäl när jag kände på den. Hoppas att du får en tid väldigt fort så att det kan kollas upp!

Taneli:
    Nej! Gud vad jobbigt för er, är verkligen jätteledsen för din skull. Hoppas att det går att lösa ¨på något sätt för jag förstår att det måste vara helt förjävligt. Vet inte vad jag ska säga men jag skickar massor av kramar till er och hoppas att det är en tillfällig svacka som kommer att gå över! Ni har väl haft en massa strul med andra släktingar också? Har man det jobbigt i övrigt är det väl lätt att det går ut över förhållandet, herregud bara att ha småbarn sliter ju en del...

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq
    isis79 skrev 2010-12-07 21:00:34 följande:
    Lappen: Härligt och höra att han har fått komma hem!

Angående julklappar så ska Isabel få en Brio tågbana av oss sen får släkten fixa resten Flört
    Får väl också passa på och berätta för er här inne (vissa vet redan) att Isabel ska bli stora syster i Juli om allt går som det ska går in i v 8 imorgon! Var på ett Vul i fredags pga blödningar och uteblivet illamående (hoppas verkligen det fortsätter att utebli) och fick se ett litet hjärta som slog med starka slag. Så nu håller vi tummarna!
    Stort grattis till dig och till lilla Isabell som ska bli storasyster!:):):) Underbart!
    Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

HOPPAS HOPPAS HOPPAS av hela mitt hjärta att allt gått bra med lillpyret i magen Isa!:(

Moa 17/9-08 Svea 24/8-10 <3
  • tobiq

Håller med om FB-gruppen! Lets Do it!

• tobiq
    isis79 skrev 2010-12-20 09:19:14 följande:
    Kikar in med lite tråkninga nyhter! Var på akuten igen igår kväll och dom konstaterade att det var ett MF på G så jag blev hemskickad med lite piller som ska hjälpa till att få bort allt. Ska dit igen på onsdag och kolla om det ser bra ut annars blir det skrapning *suck*. ÄR inte så ledsen över att det inte gick var ju ganska inställd på det men hela min JUL är förstörd! Nu kommer vi inte ner till Malmö eftersom jag ska på ÅB sent på ons eftermiddag och ser det inte bra ut så blir det väl skrapning den 23! Sämre tajming finns inte. Var bara tvungen att skriva av mig..
    Ha en bra jul :O)
    Åh nej, är så himla, himla ledsen för din skull! Hoppas verkligen att du slipper skrapning och att julen blir så bra som den bara kan bli med tanke på omständigheterna! STOR KRAM från oss till er!
  • tobiq

Hej tjejer! Borde vi inte starta upp tråden igen? Känns som en bra ställe att prata av sig. Jag kämpar på med lilla sjuka Moa här, fan vad dålig hon är! Är hon inte piggare imorgon ska jag kräva ett dropp eller något för hon kommer tyna bort spetan.

Så mysigt att ni umgås så mycket där uppe i storstaden!
    Kram

• tobiq

Ja kan vi inte blåsa liv i tråden igen? 
    Många hänger ju ihop på FB, men som Winnertaco säger, nej det är inte alls samma sak!

Hur går det för alla?

Moa-08 Svea-10
  • tobiq

Men åh vad synd att du blev av med Sjögurkenicket, det var ju det bästa Jenny:)

Vi mår också fint, Moa är (förutom bråk många timmar varje kväll...) väldigt lätt att ha att göra med just nu. Tur är väl det för lillskiten är ALLTID en ganska komplicerad liten dam, 22 mån snart.
    Jag har emellanåt sjukt dåligt samvete att Svea tar nästan all tid och uppmärksamhet och jag tror att jag ställer allt för höga krav på Moa ibland. Hoppas att det jämnar ut sig med tiden....:(

• tobiq

Så kul att läsa hur alla har det!
    Jag ha pluggat om komvux unde våren och hoppas komma in på grundlärarutbildningen till hösten, gör jag inte det har jag inte en aning om vad jag ska göra...
    Barnen har kunnat vara hemma mkt nu den här våren iaf vilket är skönt.

Moa och Svea kan leka jättebra ibland, men det slutar oftast med att någon vrålar (antigen slåss dom eller så har dom lekt så har dom lekt så vilt att någon gjort vansinnesdyk eller så). Svea är också har alltid varit en riktig argbigga men oj så lönt att hon blivit större och inte vrålar på mig konstant som innan, nu är det bara 75% av tiden;)

Ni får tipsa mig angående gympan Bay och Jenny! Ska bli bamsegympaledare själv till hösten, dom måste haft väldigt ont om alternativ som föreslog mig, haha!

Det är nog många som har det knakigt under småbarnsåren. Vi har det helt okej, men skulle verkligen behöva lite tid ihop utan barn, för något spännande sexliv har vi ju inte direkt, när båda barnen väl somnat tidigast 21 är jag inte speciellt taggad, och på helgerna har jag så svårt att lämna bort dom när dom är på dagis under veckorna...

• tobiq

Jag sa det till Mikael idag Movie, att nu har den första septemberbebisen fyllt:) Hoppas hon har haft en toppenfödelsedag!

• tobiq

Korv:
    Men usch så tråkigt! Jag blir verkligen sjukt imponerad att du klarar vardag och heltidsjobb med två så små barn, jag tyckte att det var jättestressigt när jag pluggande under våren och det var flexibla studier och vi är ju TVÅ! Du är fantastisk! Abbe och Love kan skatta sig lycklig över en sån mor.
    Kom det oväntat eller hade ni haft det tufft länge?

Klart det kommer gå bra med studierna! Vi får stötta varandra genom det;) jag är ju rädd att det inte alls passar mig, har aldrig jobbat inom skolan men jag tror och hoppas att det blir bra (bara att ta sig samman annars med 4 års studielån, haha!).

Jag tycker också att det är så himla häftigt varje gång våra septemberbebisar fyller! Det är helt tokigt att det bara är två ynka år till skolastarten!

• tobiq

Ja det hade varit kul att få igång tråden igen! Jag börjar ana trots här vilket ett tag sen... (för Moa då, Svea har ju trotsat sedan dagen hon föddes;) ).

• tobiq

Och jag pluggar ju till lärare åk F-3:) det är kul att man har koll på så många på FB fortfarande, vi var ju ett tight gäng här i tråden!
    Det är jättekul att plugga, hade det inte varit för att jag pendlade så långt (2 timmar enkel väg) så hade det varit hur slappt som helst och massa fritid med barnen. Med tanke på att man tar studielån och utbildningen är lång så hade tempot gärna fått vara dubbelt så snabbt för min del så att man blev färdig fortare;)
    Vi har faktiskt börjat fundera på en trea snart. Jättedumt att inte plugga klart och börja jobba först egentligen, men det handlar om kanske 5-6 år fram i tiden i så fall och det känns lite tråkigt att vänta så länge, och när jag väl är färdigpluggad och fått ett jobb vill jag inte gå på föräldraledighet direkt heller utan köra på. Jäkla dilemma är vad det är... Ingen mer som funderar på tillökning?

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7