• tobiq

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

hej tjejer! Smygskriver när kollegan är iväg...
    Grattis till killen Anuya och heja, heja alla nya dagisbarn!

Kan inte ni lugna mig lite? Är SJUKT rädd inför UL:et imorgon, inbillar mig allt möjligt hemskt. Men utan blödningar eller någon smärta alls och dessutom med ett hemskt illamående och trötthet så borde väl pyret leva? Har inte mått så illa sista dagarna nu, behöver inte kissa på natten vilket jag gjorde tidigt med Moa och har inte heller känt någon "mensvärk" eller växtvärk som det ju är, direkt. Sån hade jag massor sist, så jag börjar tveka på om det verkligen finns något där inne.
    Önskar att det var i morgon så att man kan pusta ut... Gud vad ledsen jag blir om det inte blir någon aug-bebis!

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Tack, sötaste tjejer! Även om jag fortsätter att vara nojig så känns det i alla fall bättre med era värmande ord:) Vet inte varför jag oroar mig egentligen för jag har ju mått apa och magen är så sjukt svullen att det är skrattretande- men det känns liksom inte som om man kan ha sån tur att allt går vägen två gånger på raken...
    Det är ett vanligt UL som görs på inskrivningen hos min BM, det är privatägt och faktiskt största anledningen till att jag valt att gå just där, för det är en bit att åka. Hade blivit kokko om jag var tvungen att vänta tills RUL!

Tezz: Åh, underbart hus- precis så skulle jag också vilja bo:)!

Saza: Hoppas verkligen, verkligen att Milo håller sig frisk LÄÄÄNGE nu!

Det verkar som om det blir många småbröder i tråden framöver. Anuya, Saza och Anai ska väl ha killar allihop? Är det någon mer som kollat könet som jag missat?

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Yay! Bebisen lever och mår bra!:D 20 mm lång precis som h*n ska och hjärtat tickade på:) Gud vilken lättnad! Hade ett HB på 130 så det var ju bra, men ett blodtryck på 100/55! Inte konstigt att jag känner mig yr i bollen.

Krya på dig lilla Molly!!

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Tack flickor!:D Känns verkligen skönt, hade magknip i natt som kändes som sammandragningar så jag var extra nojig när vi kom dit, hehe. Enligt sista mensen är jag i vecka 8+6 men jag utgår efter ägglossningstestet jag gjorde och isf är jag i vecka 8+4 och har BF 21 aug- så slipper jag bli sur om jag blir tillbakaflyttad. Det stämde iaf bra med bebisens storlek, och det är ju huvudsaken:)
    Oavsett så räknar jag med att gå över minst 14 dar igen så det blir nog en septemberbebis till!

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Sjögurka:
    Usch vad tråkigt! Speciellt när han trivdes så himla bra, hoppas att något nytt dyker upp väldigt snart!

Baypower:
    Jag tror inte heller att man ska lita blint på varken UL eller sista mens, men jag utgår från "senast möjliga" BF-datumet så slipper man bli tillbakaflyttad på RUL sen:) Det känns sjukt långt tills dess, för att inte tala om nästa BM-besök, i början av maj ska jag dit nästa gång!

Winnertaco:
    Fy, ja sånt är vidrigt. Förstår absolut hur du tänker iom att det hände din kompis, man får ju rysningar i hela kroppen... Lycka till med viktnedgången! Borde också tagit tag i det där INNAN den här bebben flyttade in, men å andra sidan- vilket slöseri med tid:D

Ang. Phil n Teds så kanske vi ska köpa Mikaels brors vagn (TROR att det är en Vibe) för deras stora kille på två år vägrar i princip åka längre så dom ska nog köpa en ståbräda och ha lilla tjejen i enkelvagn. Vi har dock inte fått något prisförslag än, men det känns helt klart som en möjlighet. Fick provköra den med Mosan där fram och deras 4-mån dinglande under, skitsmidigt! Moa var överlycklig över att få sitta framåtvänd, det gör hon ju inte i vår vagn än, nojig mamma som hon har:D

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

NooNoo:
    Vad duktig du är med snuset förresten! Hade nog aldrig kunnat sluta bara sådär om jag inte hade en grym anledning till det:)

Mosan är också galet busig nu, hon gömmer sig och tittutar och morrar på oss för att skrämmas:) Hon brukar även sätta en papperskorg (ren givetvis) på huvudet och springa omkring med den för att hon vet att vi alltid skrattar åt henne, tokunge. Kittlas gör hon också, och pruttar på oss med munnen så som vi brukar göra med henne på magen, haha. Så fort hon ser lite bar hud är hon där och pruttar, oavsett om det är en fot eller ett knä.

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq
    Baypower skrev 2010-01-15 12:50:41 följande:
    Winner: Usch då, stackars henne!! Vilken ångest man skulle ha och troligtvis skulle man inte kunna låta bli att skuldbelägga sig själv för att ha lagt ut bilden i första läget.Men hörrni; visst är det roligt att ungarna har blivit så medvetna att de kan busa och(tyvärr ibland) ha en egen vilja. Felix har riktiga arg-skrik nuförtiden när han inte får som han vill. Då tittar han på mig och så skriker han argt rakt ut!
    Moa är ännu värre... Säger jag åt henne på skarpen så blänger hon, vrålar till och bitchslapar mig i ansiktet om jag har henne i knäet- oftast för att hon sliter i mitt hår från första början. Hon är HELT BESATT av mitt hår, oftast är det bara gulligt men jag ser helt tuperad ut i bakhuvudet när hon varit framme.
    Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Jättefina magar tjejer! Har fotat min gasboll också, den är gigantisk men ja- mest gas än såklart.
    Men jag lägger in en bild på vårt lilla pyre, ynka 8+4 dar:) Huvud till vänster, sen ser man en arn och ett ben som prickar:)

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Haha, jag har inte tid att läsa allt eller kommentera nu (gör det ikväll). Men jag tänkte bara skriva att jag började gråta när jag läste att Movie skrev "sommarbarn". Tänk vad sjukt att man ska få ännu en liten fjärt till sommaren! Hormoner!

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Hej flickor! FrökenM: Grattis till husköpet! Vi har ett köp på gång här också, budgivningen har varit igång i 8 dagar och det är bara vi som budat än så länge, vi har lämnat skambud och säljaren försöker såklart få upp priset så det är därför det drar ut på tiden. För utgångspriset är huset vårt så hade jag fått välja hade vi godtagit det men alla andra tycker att vi ska "ha is i magen"- mina stackars nerver! Anuya: Gud så hemskt att ramla sådär! Det är tamejfan livsfarligt ute nu! Jag vurpade med Moa i december, men framåt så jag slog i knäna bara och hann fånga henne. Hemska tanke om det skulle hänt när man hade en jättemage också... Jag hade skitont i fogen mellan benen med Moa, kunde knappt gå för det kändes som ett knippe humrar hängde sig fast i skrevet:). Ve och fasa... Om jag böjer mig mycket nu så känner jag redan av att det gör lite ont i ryggen, och jag är bara i vecka 12... Baypower: Åh vad roligt med ultraljud! Jag vill också se bebisen en gång till innan RUL men det blir väl inte av...:( Jag är också sjukt tjock redan och jag hade gått upp ett par kilo REDAN, och då har jag ändå varit nyttig pga illamåendet. Tycker väldigt synd om mig själv! Är det någon här inne som har kliat ihjäl sig under graviditeten? Det kliar så vansinnig över hela min kropp att jag blir tokig! Pratade med BM och det var tydligen inte den där "farliga klådan" som tyder på höga levervärden om det inte kliade på hand och fotsulor och det gör det inte i alla fall..

Lyckligare än någonsin!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7