• tobiq

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

sjögurka 79 skrev 2010-05-21 22:37:54 följande:
    Tobiq: Nej man ska väl aldrig säga aldrig. Men eftersom Molly var helt ovändbar och denna bebis har legat i exakt samma position så länge vi har kunnat känna läge så känns det som att min livmoder är formad så att de bara kan ligga så. Känns jättebra med snitt, det är ju så en förlossning går till i min värld
    Åh vad bra, helt rätt tänkt. Den där slidtöjningen hade inte varit någon större förlust att missa för min del heller, haha. Men jag är ännu mer rädd för snitt så av onda ting så... Synd att inte bebisen kunde levereras till dörren på BF-datumet istället:)
    Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

GRATTIS till sötaste Iris åter igen Movie! Alldeles, alldeles ljuvlig! Låter som en kanonförlossning, snabbt och smidigt. Jag ska beställa en sån jag också, men jag är nöjd om det tar mindre än 24 timmar den här gången:)
    Vi har en manduca-sele som jag varit jättenöjd med, har burit Moa när hon vägt över 10 kilo långa sträckor utan att det varit så jobbigt, det är lite trixigt att knäppa den där bak i ryggen men man lär sig rätt fort lite taktiker.

Sjögurka:
    Åh vad roligt med en grabb! Förstår att ni passade på att fråga, jag hade inte kunnat hålla mig jag heller:) Här har vi också en tvärläge-liggande bebis än så länge, hen har legat såhär i flera veckor och verkar trivas med det, men jag är ju bara i vecka 30 så det hinner väl ändras.

Baypower:
    Mitt SF-mått var också 28 när jag var där i måndags:) Och den här bebisen har haft hjärtljud på 150+ slag/minuten varje gång och det stämmer ju inte heller om det är en grabb som jag tror:) Önskar att jag kunde skryta med din nätta vikt också:)

Saza:
    Hoppas precis som Knastroll att lillkillen har något skräp i örat bara!

Jippie, vi har fått sålt lägenheten nu med en vinst på 250 000! BETYDLIGT mer än vi trodde! Så nu ska vi betala lite skulder och även hela billånet så slipper vi det senare, och sen får resten åka in på kontot inför framtida husköp:)

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Tack för alla gratulationer! Vi behövde lite medgång nu efter alla struliga näsan-hus-köp. Det var kanonskoj att betala 10 000 spänn för besiktningen sist när vi inte ens köpte huset... *surar*:

Här har vi tvåårstrots på hög nivå, blandat med Moas mammigaste period någonsin. Hon är så vansinnigt frustrerad hela tiden så fort hon inte får som hon vill, och det växlar mellan att hon får raseriutbrott och att i nästa sekund bryta ihop totalt om hon inte blir buren på hela tiden.
    Läste någonstans att dom små blir rädda för sin egen rädsla liksom, och söker trygghet genom att klänga. Ena sekunden kan hon illvråla och slänga sig på golvet för att hon inte får göra något, nästa sekund klänger hon sig fast vid mitt ben och gråter hjärtskärande och plockar man inte upp henne då kan hon hugga till helt utan förvarning:P Förra veckan skalade jag potatis med henne på höften samtidigt, det var en utmaning, haha.
    Men hon lär sig tokmycket just nu, det kommer nya ord och färdigheter varje dag så man förstår ju att mkt händer i lilla huvudet!

Min mage känns jättekonstig idag, bebisen är galet aktiv och det spänner och gör ont åt alla håll när den kränger runt och jag har sammandragningar hela tiden och känner mig helt matt och yr i huvudet. Det känns som om bebisen dubblat sin storlek sedan igår! Bara 10 veckor kvar, haha! 

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Sjögurka:
    Just det, glömde kommentera ditt inlägg! FAN  vad dåligt rent ut sagt! Nu vet ju inte jag hur det fungerar på dagisen alls eftersom Moa är hemma än men jag hade blivit så jäkla arg om hon kommit hem med en blödande rumpa! Visst att det kanske är lätt hänt att missa att det luktar bajs om barnen är ute och leker mycket i det fina vädret men då får dom ju göra som regel att kolla blöjorna med jämna mellanrum! Fy!:(

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Vilka hemska blöjhistorier, har läst mängder av trådar här på FL också där personal slarvat något kopiöst, får ont i magen bara av att höra om det...

Sjögurka:
    Jag tror att man kan ha VÄLDIGT vattninga flytningar under graviditeten efter vad jag hört, har också grubblat på HUR man ska kunna veta om det är vattnet om det börjar sippra?
    Jag har en väldigt pinsam gravidåkomma den här gången... Min blåsa verkar inte kunna tömma sig ordentligt, och sitter jag inte kvar en bra stund på toaletten när jag kissat kan det bli en del efterdropp... Har kommit på att om jag ställer mig upp och sätter mig igen ett par gånger så kan jag kissa klart, så blåsan måste ligga klämd på något skumt sätt. Så jag får gå med trosskydd hela tiden, känns verkligen jättefräscht...

Movie:
    Åh så ljuvlig hon är! Galet lik Alice va? Älskar såna där nyföddbilder där bebis ligger på pappas arm, tatueringarna ger ännu bättre effekt:) Såna ska plåtas här också bannemej!

Här pottränas det inte heller, dels är det omöjligt att få Moa att sitta still så länge och precis som Felix så sätter hon hellre pottan på huvudet eller lassar leksaker i den... 

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Grattis Skogsbollen! Som Saza skrev så bär även jag på en 2010-bebis, den är beräknad 18 aug:)

Saza:
    Åh nej! Hoppas att det går över fort den här gången! Moas mage har blivit superkänslig och hon varvar stenhårt bajs med konstiga diarreér, undrar om det kanske är någon allergi ändå.

Bay:
    På tal om allergi så var Moa full med kliprickar härromdagen, kom väldigt plötsligt och hon rev sönder sig helt i nacken och svanken. Visade upp det på BVC och hon trodde att det bara var en reaktion på sköljmedlet, är lite skeptisk till det eftersom vi haft samma sort länge och väl, men ska testa och se om det hjälper att sluta med det.
    Haha, tappar humöret gör jag VARJE dag mer eller mindre. Hade varit helt slut om jag varit ensam med Mosan en hel vecka nu, jäklar vilket humör och vilket vilja hon har! Och det gör ONT att jaga henne och bära när hon sprattlar som en tok när man har en stor mage att släpa på, igår blev hon så arg över att hon inte fick pilla i naturgodiset i videobutiken att jag knappt fick in henne i bilen för att hon sparkade så vilt, haha.

Cassis:
    Håller tummarna att mensen inte dyker upp!

Någon som kan rekommendera något roligt resmål här i Sverige i sommar? Vi skulle egentligen till Skara sommarland och övernatta där men det är nog inte riktigt Moas ålder dom vänder sig till, eller höggravida... Är lite sugen på en tripp ner till Skåne, det är ju inte så himla långt från gbg, kan ni rekommendera nåt skåningar?:) 

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Sjögurka:
    Men YES! Håller tummar och tår här också för att lillbrorsan ligger kvar åt rätt håll! Vad spännande, det är ju jättenära för dig nu! Bebisen i min mage låg ju också på tvären men den har faktiskt lagt sig rätt nu, phuu... Väldigt rörlig men förhoppningsvis så flyter det på som det ska. Man blir nog lite övernojig över div. graviditetsgrejer när man hör om det hos bekanta:)

Ang. nakenhet så pillar Moa också lite, eller så sätter hon sig på huk och spanar in mellan benen och skrattar:D Det ser vansinnigt roligt ut! Det är väl liksom en ny del av sig själv som hon inte insett att hon har, så hon får såklart undersöka bäst hon vill:D
    Hon är vrålintresserad av att se oss nakna också, och springer efter Mikael när han är naken för att få sig en titt, haha. Hon tycker att det är kul att titta när han kissar också. Vi säger mest nej helt lugnt och flyttar hennes hand om hon försöker greppa tag i något:D 

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Hej tråden!
    Nu kan jag återvända till er igen efter flytt och inget internet på ett par veckor- tur det för det har varit fullt upp!
    Vill börja med att säga ett superGRATTIS till Sjögurkan och lille Otto och till Nenne för nya graviditeten!:):):) Gud vad vi ynglar av oss här i tråden!

Skogsbollen:
    Jag är jätte, jätteskraj inför hur det ska bli när andra barnet kommer. Precis som du säger så känns det skvatt omöjligt att man ska ha ansvar för två små barn eftersom ETT BARN liksom redan tar upp all tid och får tålamodet att tryta rejält... Förra gången hade man ju bara den romantiska bebisbilden, nu vet man ju att det är långt från roligt HELA tiden. Men den här gången är man ju ljusår före i mammarollen jämfört med innan. Så jag intalar mig själv att det är klart att det kommer gå finemang!

Nu är jag i vecka 37 och har 22 dar kvar till BF... Hjälp vad läskigt och spännande! Mår väldigt bra med tanke på värmen och allt jagande/plockande/lyftande som krävs av en den här graviditeten. Barnmorskan spår att det blir en rejäl bebis på 4 kilo+ och det känns... Tror fortfarande på en grabb, ska bli spännande att se vad det blir:) 

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Hej tjejer! Jag är inne och läser så ofta jag hinner, men datorn är så krånglig (läs: har knappt några tangenter kvar...) så jag orkar sällan skriva.

Saza:
    Hua, vi har det precis likadant med Moa här så jag bävar verkligen för hur det kommer bli när bebis nr 2 är ute. Känns som om man inte gör annat än att vråla "NEEEJ" hela dagarna, för blir hon inte underhållen precis varje sekund så springer hon direkt och gör sånt hon vet att hon inte får. Det är nästan så att man skrattar åt eländet när hon inte får någon respons om hon exempelvis pillar på Mikaels snusdosa och ingen kommer springande, då visar hon oss vad hon har i handen och ropar "Ajja Moa, AJJA!" till sig själv för att locka dit oss, haha.
    Och hon sticker DIREKT om hon får chansen, jag kan inte gå ut med henne själv nu om hon inte är fastspänd i vagnen för jag hinner fasen inte ikapp med jättemagen. Hon kan IBLAND gå med på att hålla handen men det är väldigt, väldigt sällan... När vi precis flyttat in i nya lägenheten så rymde hon en dag när jag höll på att fylla hennes pool på uteplatsen. Det är ett lugnt radhusområde här omkring men den enda "vägen" hon kände till då var den till bilen och vid parkeringen ligger en ganska stor väg där bönderna kör som galningar. Hann hoppa över staketet barfota och springa runt och ropa efter henne i max en minut innan en granne kom bärande på henne (naken och nöjd som få- Moa alltså) men jag hann känna hela världen rasa samma framför ögonen på mig när jag inte såg henne någonstans. Helt oberäknelig är ungen... Så jag lider med dig!

Bay:
    Grattis på bröllopsdagen!:)

Skogsbollen:
    Har ingen erfarenhet av hinnsvepning men bra att du påminde mig, ska be min BM om en sådan! Undrar om dom gör det överallt eller om bara vissa har kunskapen?
    Är på BF-2 idag och har INGEN lust att gå över två veckor den här gången. Jag har hemska förvärkar nu, det hade jag aldrig med Moa.  

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Nenne:
    Jobbigt att inte veta hur man ska göra... Är inte så insatt i det där, men riskerna med ev. fostervattensprov är väl väldigt, väldigt små? Det är ju omöjligt att säga hur man hade gjort i samma situation, men nojig och missfallsrädd som jag är så hade jag nog hoppat över provet, för det är ju ändå väldigt låga siffror även om man såklart hoppas på "bättre". Usch vad svårt, får säga som dom andra att gå på din magkänsla.
    Jag är jätterädd över att den här bebisen ska komma ut och inte må bra till 100% emellanåt, men samtidigt tänker jag tanken att tänk om Moa hade fötts med någon sjukdom eller åkomma- det hade ju inte rört mig i ryggen! Jag är övertygad om att jag kommer att älska lilla tvåan högre än himlen också vad som än kan tänkas visa sig efter förlossningen.

Skogsbollen:
    Oj, jag har inte tänkt på vinteroverallen än, men det blir nog minst två uppsättningar så då kan det ju vara smidigt med en uppsättning tvådelat och en hel. Förra vintern hade vi en overall från Me Too som var jättebra, men då kunde Moa knappt gå utomhus och blötte inte ner sig i närheten av vad hon lär göra nu... Det blir nog något ur mellanprisklassen i alla fall, alternativt begagnat.
    Vad har era barn för storlek nu? Har tänkt köpa alla nya höstkläder i storlek 98 från och med nu, även om det nog kan vara lite stort än.

Vad mysigt det låter att era barn sover ute på dagis! Vi har sökt plats från oktober, det ska bli spännande!
    Inget tecken på bebis än, BF imorgon. Ska be BM om hinnsvepning om hon gör sånt, jag är villig att ta till alla knep för det är bannemej inte roligt längre! Magen är så full med bebis att allt är obekvämt och det känns som om huden brinner där den ligger och skaver... 

Lyckligare än någonsin!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7