• tobiq

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jenn:
    GUD så tjusigt! Hoppas att det blir ert, jag skulle trivas som fisken i vattnet där själv:)
    Vågar ju nästan inte länka "vårt" hus nu för det är inte supertjusigt, men det kan gå att göras fint:) Det finns en jättefin hall som dom inte fotat och en källarvåning med tvättstuga och sånt som inte heller finns med på bild:
    http://www.hemnet.se/beskrivning/579213?r=3
    Utgångspriset är ju på 685 och vi har lämnat 650 i bud, men ska höja till 660 och se om det godtas.

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq
    Jenn83 skrev 2010-02-01 20:00:13 följande:
    Tobiq: ja visst är det fint!? Hoppas bara vi gillar planlösningen och så, och att resten också är fint. och framförallt: Att vi får lån!!Men ert hus...600.000!? Helt galet ju. Det får du precis en lägnehet för här, och då är ju detta inte en så dyr ort ändå! Ni kommer ju bo hur billigt som helst! Och det kan helt klart bli jättefint. Såg mysigt ut.
    Ja, visst är det billigt! Mäklaren värderade våran pluttiga tvåa till 800 000 så vi går ju med vinst också:) Sen att det inte är superfräscht är ju en sak, men drömhuset får vänta ett par år tills vi båda åtminstone har fast jobb. Det enda som är superbrådskande att fixa är golvet i sovrummet och det mesta i badrummet *hua*, annars klarar vi oss ett tag. Det finns ju bara ETT riktigt sovrum men det är dubbelt vardagsrum där ner som lätt kan göras om till sovrum.
    Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Sjögurka:
    Ja, visst är det så! Ibland klickar jag ner hus på hemnet direkt för att jag spyr på tapeterna eller deras möbler, så man får försöka se ett steg längre:) Jag tror att det kan bli jättefint med lite vettig inredning, bara det att ha en tomt ska bli helt underbart!

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Winnertaco:
    Ja det är ju det... Vi ska byta ut duschkabinen i badrummet och helst hade jag velat byta golvet också, men det får tas i etapper:)

Baypower:
    Precis som på mig då! Hela baksidan av kroppen kliar helt galet, och även i armhålorna. Hoppas att det har något med det kalla vädret att göra, men jag är inte alls torr eller så. Tänkte börja smörja in hela mig med body butter nu istället för bara magen, får se om det ger resultat..

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

GRATTIS ANAI TILL LILLKILLEN! Du får komma in snart och berätta om det lille underverket! Ingen som vet ifall hon har webbisar på sjukhuset där hon födde?
    Ser verkligen fram emot att se fler trådbebisar ploppa ut, heja heja ni höggravida!

Anuya:
    Vad var det för klåda du hade/har? Blev tipsad om att fråga dig, för jag verkar ha dragit på mig samma!

Movie:
    Usch, hoppas att du får behålla jobbet! Det är verkligen skitlurigt nu med jobben, jag hoppas på att få stanna 3 mån till på mitt tillfälliga, så höjer jag min FP och det hade varit trevligt.
    Det går bra med huset, även om det är tidernas segaste budgivning. Nästan klart nu i alla fall så om inget väldigt oväntat händer så är det vårt:)

Nu har jag börjat känna av en fog i svanken, jag har ju bara 199 dagar kvar till förlossning så det har ju gott om tid att eskalera:D

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq
    anuya77 skrev 2010-02-03 20:57:18 följande:
    Tobiq:Det kallas Pupp o är graviditetsklåda. Googla. Be din läkare på MVC skriva ut Bethnovat- det hjälper mig massor. Det är hudläkaren o överläkaren på kvinnokliniken som skrivit ut det (de på apoteket förvägrade mig salvan- men mina lälkare säger att en tunn insmorning per kväll inte gör skada på barnet)
    Åh, det ska jag göra om det håller i sig eller blir värre! Är ju inte helt hundra om det beror på graviditeten, men förstår inte vad det skulle vara annars... Kliar så att man blir knäpp gör det i alla fall!

Just det, här har vi en Moa som slutat sova på dagarna. Är det någon mer trådbebis som dissar middagsluren?
    Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

L33L00:
    Grattis på födelsedagen!!:) Hoppas att du får din prinsesstårta, det är löjligt gott!

Knastroll:
    Usch vad tråkigt!:( Jag jobbar ju på urologsekreteteriatet nu och läser cancerprovsvar hela dagarna, främst prostatacancer och det är lika hemskt varje gång. Och det är främlingar jag läser om, inte någon närstående, och det är fortfarande hemskt!

Krya på dig Milo! Hoppas verkligen du mår bättre nu!

Nu är vi husägare, säljaren godtog bud på 665 000 så nu är allt fixat och klart förutom besiktningen så ni får hålla tummarna att det inte dyker upp en massa oväntat skit! Fan vad härligt det ska bli med en trädgård (ska grilla hela sommaren!), ett kök man kan röra sig i, en tvättstuga osv, osv...:) 

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Hej flickor! Ska snart läsa igenom allt som hänt, men jag har varit HELT SLUT den här veckan också, är som en zombie när jag kommer hem från jobbet- jättekul mamma, verkligen. Hoppas att det går över snart!

Det gick ju åt pipsvängen med huset, de flesta har väl läst i bloggen:( Men det kommer nya hus! Var inte på gynakuten härromdagen för jag hade kramp i magen hela kvällen innan, som en superlång SD. Men allt var bra med lillbebis och h*n sprattlade och sög på tummen:) Galet att man ser allt så tydligt redan!

Animegirl:
    Välkommen hit! Jag har en liten Moa som är född 17 sep-08 och nu kommer nästa bråkstake i augusti:)

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Hej flickor!

VÄLKOMMEN lilla Greta! Underbart namn, jag håller på och propagerar för "gamla" namn här hemma men det går inte riktigt vägen än...
    Gud vilket härlig förlossning! Tusen grattis och jag ser fram emot att se bilder på lilltjejen!

Vi är helt insnöade här, och det är vi väl inte ensamma om antar jag. Skottade en lååång stund runt bilen på parkeringen men det var lönlöst, bilen ville inte ens starta sen och det var snövallar säkert 30 meter åt alla håll.
    I morgon är min sista vecka på jobbet, känns jättetråkigt även om det ska bli tokmysigt att komma hem till Mosan igen. Vi hade snurrat till det helt med FP-dagar och det visade sig att vi bara har 11 fjuttiga sjukpenningsdagar kvar (och 3 mån med lägsta ersättning) och då har vi inte råd att leva på min lön. Lite snopet för jag hade räknat med 3 mån arbete till.

Nu är jag i vecka 15! Misstänker att jag kommit in i spökveckorna för jag känner mig löjligt icke-gravid... Har inte tid för RUL förrän 22 mars, dom tar det senare här i stan numera.

Krya på er alla sjuka barn och sjuka mammor!

Lyckligare än någonsin!
  • tobiq

Hej tjejer!

Moa var helt tokig i magen, var hon still mer än en halvtimme fick jag panik och trodde att hon inte mådde bra eftersom hon ALDRIG var still. Det gjorde ont och var ruggit obehagligt TROTS att jag hade moderkakan i framvägg, så jag hade nog varit gråtfärdig under sparkattackerna om inte "kakan" legat där som skydd:)
    Hon är ju vild och galen nu också, men sitter gärna och myser ofta också. Det ska bli spännande att se hur den här bebben blir, jag har precis börjat känna lite bubbel där inne:)

Här går inte Mikael ut överhuvudtaget (tack och lov, för han kan inte hantera alkohol...), han åker ju iväg ibland och träffar kompisar och spelar dator men det är kanske 3-4 tillfällen per år, så det ska jag verkligen inte klaga på (fast jag klagar ändå, värdelöst wifematerial:D ). Men så är han ju en hemmakille också, det har han ju alltid varit. Grymt duktig har han varit under pappaledigheten också, jag har inte städat alls på tre månader... Knappt lagat mat eller tvättat heller, så nu är jag väldigt förslappad:)
    Ärligt talat struntar jag i om andra skulle uppfatta det som att jag styr honom med någon slags järnhand för JAG vet ju att han VILL vara hemma med sin familj. Det är tydligen inte macho nog om man är man, så dom kan väl få kackla i lunchrummet på jobbet om dom vill, arbetskamraterna:)

Imorgon ska vi kolla vikt och längd på spetan igen, ni kan väl hålla tummarna att det går uppåt på viktkurvan!

Lyckligare än någonsin!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7