Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Ja FK är och kommer nog förbli krångligt! Nu ska man ju anmäla och sen begära även på föräldraledighet.

Mina planer i helgen blir inte av då min näsa nu oxå rinner

Cajsa satte sig brevid pottan förut och börja knöka och då satte jag henne på pottan, då blev hon vansinnig! Ingen pottaträning här än, hon får fortsätta med blöjan

Jag är nog lat tror jag men jag brukar lägga ner stolarna i köket på golvet då jag inte ser köket från storarummet.
    Cajsa brukar nämligen ta stolarna och gå in i kylen eller leka med grejerna på bänken, är rädd att hon ska komma åt knivarna bl a, sen så kan man hitta en halväten bröbit i bröpåsen ibland men i alla fall nu kom jag på henne med att ställa upp stolarna själv så nu får jag sluta va lat och gå och säga till henne.

Funderar på att åka till Mösseberg med Cajsa och kolla på djuren men de blåser storm här så är lite tveksam!? Men samtidigt så är de sååå tråkigt att sitta själv hemma!

• cassis23

Saza: Cajsa blir oxå vansinnig om man sätter henne på pottan när hon är på väg att bajsa/kissa men häromkvällen gick hon omkring naken och lekte och då satte hon sig självmant, vi sa inget och hon sa inget o då gick de bra så hon fick jätte mycket beröm och hon va så stolt men de verka som de bara va en engångs grej... vi brukar ta fram pottan på kvällen och låta henne springa naken.

• cassis23

Cajsa är världens goaste och charmigaste unge, vi har sällan problem med den tösen MEN sen hon börja på dagis så har hon börjat slåss och om man säger till henne så fortsätter hon att slå på allt omkring för att testa vart gränsen går och vart man får slå o inte.

Har vart på världens värsta träningspass idag!!! Flowin/core 30+30 minuter. Kommer nog inte gå på de igen, i alla fall inte på ett bra tag!

Vårt hus fick vi inte, dom andra jävlarna (om man får säga så just nu när man är arg/besviken/ledsen) budade över oss Gråter
    Får väl se de som så att de huset va inte menat åt oss... Får se KANSKE KANSKE KANSKE lägger ett sista bud till men vi tror inte de.

• cassis23
    Baypower. Är de inte bara virusprickar då eller torrprickar? Varför smörjer du med kylbalsam?

Saza. Skönt att han fått behålla juisen i alla fall trotts att de kan va väldigt starkt och känsligt för en tom mage. Hoppas han kryar på sig och att Caspian slipper åka på't och hoppas att Caspians värden blivit bättre!

Skogsbollen. Grattis till bebisen i magen, här försöker vi oxå, har BIM idag och känns som mensen är på väg så får nog bli nya tag om någon vecka. Här är de oxå hemligt bara ni i tråden som vet om att bebisverksatn startat!
  • cassis23

Cajsas nya ord..... MIN! och får hon inte behålla de som hon påstår är hennes så blir hon arg men de går över på 2 sek som skönt är!

• cassis23

Vet inte hur många dagar jag har i min menscykel då jag inte kollat de eftersom jag haft spiral tidigare och liksom inte brytt mig, den har kommit lagom till att jag börjar undra var den är
    Igår va dag 28 och jag va bubblig i magen o de kändes som den skulle komma, idag känner jag inget men tror den kommer i helgen, har liksom den där menskänslan eller va man ska säga.

Idag vaknade Cajsa tidigt (6:30 gick vi upp) vi har hunnit packa de sista inför vår minisemester med 2 andra familjer (Borås djurpark/en natt på camping) vika all tvätt och städat
    Ska åka om en timme ca. Hoppas att vi slipper regn, om de är mulet gör inget men de vore så skönt om de inte regna!!!

• cassis23

Haft en underbar helg på Borås djurpark och sen en natt i stuga
    De va med två andra familjer, den ena har en son på 4 månader och den andra har två söner, en som är lika gammal som Cajsa (11 dagar i mellan) och en på 1 månad, man blir lite bebissjuk

Mensen har inte kommit än men känner på mig att den är här vilken minut som helst för de gör nästan ont i ja hmm.... musen Förvånad (kan man skriva så?) och de känns som de brukar kännas när mensen ska komma. Vet ju som sagt inte hur många dagar jag har emellan!?

• cassis23

Asså jag har inte mensvärk heller men känner mig så där svullen och konstig som man kan göra när mensen ska komma o brösten är ovanligt svullna, har ont i "musen", allt tyder på mens, jag tror på mens. Känner mest när jag sitter ner.
    Hoppas att de kan va som för dig knastroll!
    Känns som jag är lite mer skeptisk denna gången och känner att va "f*n sån tur att de tar sig på första försöket har vi inte."

Hur har alla ni andra känt? Kommer ju bara ihåg att mina bröst ömma o att jag åt mer när jag kom på att jag vänta Cajsa Där av mina 25 kg + (men nu är alla kg borta)

Vet ju att man kan "skjuta" på mensen om man tror att man är gravid, jag tror inte att jag är de men hoppas på de så de kan ju lika gärna va så att den kommer imorn eller inom dom närmsta dagarna men har den inte kommit på morgonen imorn så går jag till apoteket och köper gravtest för imorn är de dag 31 så då borde de ju visa om de är nått eller inte!?

Nu har vi semester i 3 veckor
    Ska njuta i fulla drag och hoppas på fint väder!

• cassis23

Nu har jag testat och jag vet inte om jag blev så mycket klokare...
    De visade ett svagt svagt streck att jag ska vara gravid men de visade sig först efter 10 minuter o inte 5...
    Känns ju fortfarande som att mensen ska komma men tycker inte att de skulle va ett streck om jag inte va gravid? Vågar inte hoppas riktigt än, ska göra ett till sen när jag kommer hem från stan. De står att man är gravid även om strecket är svaggt, men hur svagt, de va JÄTTE JÄTTE svagt efter 5 min men skarpare efter 10-15?!
    Återkommer med mer info i em.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7