Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Cajsa ligger med 39,5 i temp men bara feber ingen annan symtom!?
    Är lite avis på Fredrik o Cajsa som ligger kvar i sängen och sussar sött. Tur jag slutar 13 idag!

Sjögurka: Hur går de! Är lilleman ute än? Tänker på dig!

• cassis23
    Jenn83 skrev 2010-07-22 23:55:11 följande:
    Usch, har sån dagis-ångest just nu. Hittills har det mest varit när vi lämnat och hämtat som Maja varit ledsen. Men idag hade hon gått och gråtit av och till hela dagen. Känner mig som världens sämsta för att hon går på dagis under sommaren, samtidigt som jag blir arg för att jag känner så. Alla kan ju inte ha semester samtidigt. och då har vi inget annat val än dagis. Ska ta upp det med rektorn efter sommaren, att det är sjukt dåligt planerat. Ingen från Majas avdelning jobbar på 4 hela veckor!!
    Uch de va min stora fasa! De är ju precis som de är med Cajsas dagis, nya lokaler och nya fröknar. Tycker ju i alla fall att en dagisfröken kunde vart me eller att man får "skola in" dom på de nya. De är ju så viktigt att skola in dom rätt på de första dagiset s¨varför inte på sommardagiset? Våra barn är ju försmå för att förstå att de bara är tillfälligt.

Vårt dagis hade lovat att ha samma fröken på måndag em som på tisdag morgon så att Cajsa skulle ha en hon kände igen men hepp de sabba dom. Som TUR ÄR så har de än så länge gått bra men nu har hon vart sjuk men hoppas innerligt att de går bra måndag! Som tur är så går hon ju inte så långa dagar och heller inte varje dag.
    Lider med dig! Jag hade inte klarat de, jag sa till Fredrik att gråter hon så tar vi hem henne, då får vi lösa de på annat sätt, är ju livrädd för att de ska sätta sig så att de skulle hålla i sig även när hon kommer tillbaka till sitt gamla dagis som hon älskar.
  • cassis23

Hur är de med era små och maten?

Cajsa har alltid vart liten i maten men nu de sista har hon vart enormt liten, fattar inte va hon lever på!? Visst just nu har hon ju haft feber men innan de så åt hon inget heller. Idag har hon ätit 2 bullar och 2 flaskor välling. Visst vällingen är ju nyttig men man blir ju så frustrerad när hon inte äter maten hon får.

• cassis23

Hahahaha, jag skrattar år mig själv
    När jag väntade Cajsa gick jag upp 25 kg och då sa jag att med nästa barn ska jag inte falla för frestelsen utan äta nyttigt... Hahahaha...
    Ikväll har jag ätit:
    3 bullar
    1 donut
    2 smörgåsar
    chipsringar och godis

De är inte de att jag är sötsugen men jag måste hela tiden äta på nått för annars så äter illamåendet upp mig...
    Imorn blir de till att köpa hem en stor vattenmelon och en honungsmelon, stycka upp i småbitar och tugga på hela kvällen.

Cajsa hade förövrigt 38,1 idag så febern är på väg ner, de roliga är att hon vart pigg i stort sätt hela tiden.

• cassis23

Nenne: Jag får ta tag i min vikt när knodd nr2 är ute men jag hoppas innerligt att jag inte behöver gå upp riktigt lika mycket! De sägs ju att man lägger mest vätska när de är varmt o nu går vi ju över vintern så hoppas att de stämmer

Åkte till min syster i Gbg igår över natten. Cajsa va feberfri men inatt skrek hon i en timme, jag började bli orolig att hon hade ont nånstans, hon somnade till sen började hon vrida o vända precis som vid magknip och så kom gallskriket igen, om o om. Imorses vaknade hon med 38,7 i temp och vrål förkyld, hostar så hon spyr. Och som sagt hon äter ju inget, har fått i henne en flaska välling varav halva kom upp pga hostan Blir VAB nu i två dagar till att börja med.
    Stackarn hade hög feber ons-fre o sen en dag fri och nu detta...

Har ni nått bra tips på hur man ska få dom att dricka? Har gett henne saft o glass men hon vill inget ha.

Va de gäller att tjata på barnen om maten så gör inte jag de heller, hon blir serverad och äter hon inte så äter hon inte. De lilla hon får i sig klarar hon sig ju på men jag tycker de är jobbigare nu när hon är sjuk och t o m nekar sötsakerna

• cassis23

Anuya: Tror inte du ska oroa dig! De kommer säkert alltihop på en gång sen

Knastroll Nenne: Ja hon dricker oftast ur glas, pipmugg är bara i bilen men nu har hon sin nappflaska med vatten i. Kanske skulle testa en petflaska. Hon drack bra i natt och åt även lite bättre igår kväll så som en halv smörgås, en halv bulle oen halv tallrik med yoghurt och lite lite lite glass men o andra sidan så va en vällingflaska de ända vi fått i henne på dagen så hon va nog bra hungrig på kvällen.

Hon vaknade 9:40 idag då jag gick upp (annars hade hon nog sovit längre) nu är kl 10:40 och hon ligger breve mig och tittar på "Pippi på rymmen" och somnar snart, vadå inte fräsch! Skönt i alla fall att hon idag bett om vatten vid ett fåtal ggr.

• cassis23

Nenne: Jag gick ner allt med Cajsa (25 kg) men har nu redan gått upp 3 kg  är i v9+2 tror jag.
    Har ju så ont i mellanåt så gå är ju inget dom rekomenderar men så fort Cajsa är frisk igen så ska jag ut och cykla varje dag. Ska även prata med min BM om vattengympa då de är bra om man har ont i fogarna, bara de att här har dom bara vattengympa om man går via sjukgymnasten så tror inte de är speciellt för gravida
    Där emot ska dom börja med gravidgympa på mitt gym i höst men han vågade inte säga att jag kommer klara den sortens gympa så jag får väl sitta hemma o svälla o ta tag i de sen.

Ang. Cajsas sjuka så va hon vaken 1 timme i morses o sen sov hon mellan 10:40-14 och då fick hon alvedon (ville inte väcka henne för de) för då hade hon 39,5 i temp. Nu sitter hon här brevid mig och tittar på Pippi som går om o om igen här hemma. Hon har fått i sig lite välling o 2 skedar yoghurt. Blir pannkakor till middag i hopp om att hon ska äta lite, sött o gott Tänk vad alvedon kan göra mycket!

• cassis23

Kommer inte ihåg hur man gör men ska försöka här kommer två bilder.
    Den ena på Cajsamagen i v11 och den andra på knodd nr2 i v10.

Cajsa i v11.
    www.familjeliv.se/hem/cassis23/gallery/php3db81p_thumb.jpg

Knodd nr 2 i v10.
    www.familjeliv.se/hem/cassis23/gallery/phpi1wsgd.jpg

Ganska lika magar.

Jag ville ha bilderna breve varann så där små som jag alltid kunde lägga ut dom förr men kommer inte ihåg hur man gör, någon som vet?

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7