Jenn83 skrev 2010-07-22 23:55:11 följande:
Usch, har sån dagis-ångest just nu. Hittills har det mest varit när vi lämnat och hämtat som Maja varit ledsen. Men idag hade hon gått och gråtit av och till hela dagen. Känner mig som världens sämsta för att hon går på dagis under sommaren, samtidigt som jag blir arg för att jag känner så. Alla kan ju inte ha semester samtidigt. och då har vi inget annat val än dagis. Ska ta upp det med rektorn efter sommaren, att det är sjukt dåligt planerat. Ingen från Majas avdelning jobbar på 4 hela veckor!!
Uch de va min stora fasa! De är ju precis som de är med Cajsas dagis, nya lokaler och nya fröknar. Tycker ju i alla fall att en dagisfröken kunde vart me eller att man får "skola in" dom på de nya. De är ju så viktigt att skola in dom rätt på de första dagiset s¨varför inte på sommardagiset? Våra barn är ju försmå för att förstå att de bara är tillfälligt.
Vårt dagis hade lovat att ha samma fröken på måndag em som på tisdag morgon så att Cajsa skulle ha en hon kände igen men hepp de sabba dom. Som TUR ÄR så har de än så länge gått bra men nu har hon vart sjuk men hoppas innerligt att de går bra måndag! Som tur är så går hon ju inte så långa dagar och heller inte varje dag.
Lider med dig! Jag hade inte klarat de, jag sa till Fredrik att gråter hon så tar vi hem henne, då får vi lösa de på annat sätt, är ju livrädd för att de ska sätta sig så att de skulle hålla i sig även när hon kommer tillbaka till sitt gamla dagis som hon älskar.