Inlägg från: FrökenM |Visa alla inlägg
  • FrökenM

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

{#lang_emotions_surprised} ÅhNEJ vad ni skräms, naiv och godtrogen som jag är förde jag precis över pengarna! Nu blir jag nervös, hoppas verkligen inte det är ngn luring. Hon verkar så trevlig och pålitlig, och har gett mig adress både hem och till jobbet beroende på vilken tid vi vill hämta vagnen. Men ja, vad säger att hon talar sanning?!
    L33L00: Jag tippar vidare på att du hinner före, är ganska säker på att gå över tiden igen. Har hela tiden gissat på 10:de mars, men börjar undra om det ändå inte kommer bli liiite tidigare. Hoppas bara att jag slipper bli lika svullen som sist. Har du ngn känsla för när mini-L33L00 kommer?
    Sjögurka: Vad gulligt av dig, Tack! Ja synd att Södertälje ligger lite "off".
    Ikväll har jag gråtit... Edvin råkade skalla mig ganska hårt när vi busade i våran säng och det gjorde så jä/#)la ont, både han och jag grät som nå riktiga bebisar. Sen började jag tänka på min stackars lillebror som precis blivit dumpad av sin tjej och när Edvin ville att jag skulle sjunga "Vem kan segla förutan vind..." började jag storgråta (den är ju lite sorglig, iaf i kombo med gravidhormoner) och stackars Edvin tittade på mig med stora ögon och förstod ingenting.
  • FrökenM

Haha vad ni är roliga! Ja nu håller vi tummarna för att hela den här vagnhistorien inte är en bluff!

Ååh prata inte om semlor, jag är så himla sugen! Har redan hunnit med några senaste veckorna
    Jenn83: Vad spännande med huset! Förstår om ni har beslutsångest men om priset, området och huset känns bra tycker jag nog ni ska slå till! Spännande!
    Anuya: Hur gick det med overallen, vann du?! Tradera är bra!!
  • FrökenM

GRATTIS på födelsedagen L33L00!! Prinsesstårta lät inte Alls fel... Men det blir nog ingen tårta för mig idag... har tryckt i mig fyra stora kakor till lunch nämligen - bra kost! Vad mysigt att få fira dagen tillsammans med Wille! Grattiskramar

Saza: Stackars Milo Hoppas han blir frisk fort!
    Tobiq: Spännande med huset, håll oss underrättade!
    Vi kommer nog behålla spjälsängen till Edvin sålänge det bara går, känns som han är trygg i den.
    Är så himla himla trött, måste nog vila lite innan Edvin ska hämtas... Förresten borde vi börja ge varandra "Dagens middagstips", ngt iaf Jag skulle uppskatta! Det är Alltid så svårt att komma på vad vi ska äta, särskilt när det bara är jag och Edvin hemma... Jakob kommer på tisdag igen, det närmar sig! Då tänkte jag förresten börja "boa" på riktigt, har varit så lat nu när han varit borta... Måste fylla frysen med mat och bakverk, städa, montera möbler och möblera, ladda bil med bas och bilbarnstol, packa BBväska, tvätta babykläder osv... Haha!
    Tack förresten alla ni söta som kommenterat det här med vagnen! Ikväll eller imorgon när Jakob kommer till Sthlm får vi veta om det finns ngn vagn att hämta eller inte, spännande {#lang_emotions_undecided}
  • FrökenM

Bay: Vad mysigt med en mamma-Felix dag, ska ni hitta på ngt särskilt?

Saza: Men fy vad jobbigt med febern, har du ringt sjukvårdsupplysningen och hört dig för vad dom tycker?
    Knastroll: Usch usch vad tråkigt, detta jäkla cancer- elände! Stackars er Vi har också massa cancer i släkten... Hoppas det ordnar sig för din pappa! Många kramar till er!
  • FrökenM

Men GRATTIS Tobiq!! Åh vad roligt! Hade du länken så man kan få sig en titt?! När har ni tillträde?

• FrökenM

Korvmedbröd: Hahaha, det är ju Du som rockar! Du är ju superduktig som hunnit med allt det där husliga, och DESSUTOM hållit dig från gosaker! Hur gick det i morse? Jag kan nästan känna mig lite "bortskämd" när jag går upp och frukosten nästan står färdigdukad, låtsas att jag blir lite uppassad Hoppas tiden till månadg går fort för er, jag vet hur tråkigt det är. Själv vill jag spola fram tiden till tisdag kväll! Lillgubben som är så rädd för dammsugaren... Edvin älskar faktiskt dammsugaren, haha. Men, ännu mer så ÄLSKAR han också bilar. Kan stå hur länge som helst i fönstret här hemma och tjuter förtjust varje gång tåget, en traktor, en långtradare eller buss åker förbi. Vilka små killar vi har!

Sjögurka: Men fy vad hemskt! Mina vänner förlorade precis sitt barn i ve 24, usch och fy så hemskt. Dom är helt förtvivlade, såklart. Och som ni säger, man får Ångest :-S
    Ang. det här med språket är inte Edvin heller särkilt pratsam av sig... Säger: Mamma, pappa, Tack, vov vov, mjau, tut tut (till tåget), buuu (för buss), brrr (för bil), mu till kossan, tittut, Bö! Kanske har missat ngt men det är mest sånna småord än så länge... 
    Knastroll: Åh vad kul med en IKEAtripp när man har ett riktigt hem! I höst ska vi också åka till IKEA "på riktigt" och jag är REDAN så himla himla laddad Duktig Liam är som tom sätter IHOP orden!! Och TAAACK för bra lunch/middagstips! Det där ska jag absolut testa, kanske på söndag... Tack ännu en gång!
    L33L00: Fy det lät som en jättetragisk dokumentär. Hade helt klart också gråtit floder om jag sett den... Det positiva är som du säger, att man får sig en tankeställare om att man måste glädjas och ta tillvara på det man har! Man hänger ofta upp sig på smågrejer och klagar och gnäller, nej vi får vara tacksamma
    Saza: Men fy vilken natt! Hoppas verkligen febern går ner snart!
    Lia: Men så jätteduktig liten tjej ni har, duka av själv!!
    Jenn83: Men JÄTTEGRATTIS till huset! Nu förstår jag om ni också gärna skruvar tiden framåt... hoppas det kommer gå fort!
    Och här sitter jag och mular godis och tittar på Lets Dance i min ensamhet... Haha, det ÄR faktiskt inte synd om mig, jag tycker det är ganska mysigt Mysigt, förutom att illamåendet efter allt godis börjar smyga sig på, och ändå kan jag inte sluta, dumma mig. Skulle nästan kunna gå å sova nu, är så trött men det är nog lite väl tidigt va?! Plus att jag tänkte försöka se "Solsidan", visst är det så den heter nya svenska komediserien?!
  • FrökenM

Knastroll: Tack för ännu ett mat-tips, det lät också jättegott!! Kanske på måndag då

Råkade visst somna i soffan innan Lets Dance var slut, och missade halva Solsidan Var nog ganska trött... Vem åkte ur Lets Dance förresten?
    Tror inte heller på olika tecken i graviditeten, men som sagt är det ändå lite kul att analysera och gissa. Hjärtslagen ligger generellt lite lägre denna grav. än med Edvin. Magen har hela tiden varit betydligt lägre och något rundare denna gång, med Edvin hade jag lite hormonrand under naveln, och väldigt svag ovanför naveln, denna gång ingen rand. I övrigt har jag mått ganska lika, lite småilla i början men helt ok. Har varit betydligt piggare och starkare denna gång, men jag tror mest det beror på att jag inte hunnit känna efter så mkt, fogarna gör dessvärre ondare denna gång... Förlåt, nu fick ni hela graviditeten här, men vad tror Ni, flicka eller pojke?!  
    L33L00: NIO dagar!! För mig är det 23 långa dagar kvar...
  • FrökenM

Hej tjejer!

Utan att ha läst igenom den ett endaste kikar jag bara in en snabbis för att säga vi är utan internet just nu, tillbaka på onsdag...
    Ha det bra så länge!
  • FrökenM

...Men om ni ändå ska upp mot Dalarna kan ni väll lika gärna fortsätta till Jämtland och Åre Ni är så välkomna!!

Ja nu kikar jag in en sväng igen! Vi har bytt internetleverantör och det tjorvar som tusan. Jakob har ju varit borta och internet kan just nu bara användas via hans dator, så här sitter jag nu... Har försökt läsa igenom lite av alla massa inlägg men kommer tyvärr inte ihåg allt för kommentar.

Saza: Så SKÖNT att Milo är på bättringsvägen!

L33L00: Ååh vad spännande, nu är det inte alls långt borta för dig! Jag skulle bli alldeles sprallig om jag trodde vattnet hade gått, och lite besviken när jag insåg att det inte hade gjort det... Känner du dig redo? För egen del är det 2,5 ve kvar, och jag VILL INTE gå över som sist, måtte vi slippa.

Idag ska jag till bm, ska bli kul! Sen ska jag skruva möbler, tänkte fixa iordning minstingens spjälsäng och en byrå som ska upp. Känns overkligt, har FORTFARANDE inte fattat att det ska flytta in en minibebis här hemma! Nej, dags att tat tag i nyttogörorna! Hoppas kunna kika in senare idag...

Ta hand om er!

• FrökenM

Anuya: Men fy vad jobbigt för er! Ta hand om dig nu! Stora kramar

L33L00: Hihi, kan inte låta bli att skratta, måste varit väldigt komiskt med färdknäppen! Tycker också det känns lite annorlunda denna gång, kommer ABSOLUT INTE gå över så mkt nu Förresten ska nog vi också börja "färdknäppa" snart, men inte Riktigt än, jag måste boa färdigt först, haha!

Korv: Åååh vad du är duktig, plugga är just nu det sista jag skulle vilja göra. Skönt att höra du har energi kvar efter halv åtta iaf, snart är ju jaaag också där, med två småttingar!!

Saza: Grattis till bil!! Måste kännas jättelyxigt om ni inte är bortskämda med det sedan innan! Ut på raggarrunda nu då?!!

Här har det skruvats IKEAmöbler så det rykt idag, haha! Men jag blev bra less... sparade det roligaste till sist, vilket var spjälsängen till lillen. Men gissa vad, den lilla påsen med alla skruvar etc. SAKNADES, den fanns inte med i kartongen!!! Så nu får jag vänta massa dagar till det lilla paketet kommer på posten och jag äntligen kan fixa färdigt det sista. Kliar i fingrarna!

Nej, nu är det fikadags! Sov så gott kära ni!!

• FrökenM

Kikar bara in för att säga Hej! Internet är ju så fruktansvärt segt här hemma att jag bara blir irriterad när jag ska in, bättre att hålla mig borta Hoppas allt bara är bra med er alla!

L33L00: Ooj, bf idag alltså, håller alla tummar och tår för att du slipper vänta så länge!

Anuya: Hur mår Du, hoppas allt är bra!

KRAM på er alla!!!

• FrökenM

HEJ TJEJER {#lang_emotions_smile}

Gissa vart jag är?! På BB, ligger här och snusar på en liten flicka! Känns helt otroligt och jag fattar inte att det är sant!! Kom in igår kväll vid 20.00tiden då vattnet börjat sippra, dock inte en endaste känning av att ngt var på G. Fick ett rum på BB, strax efter tolv började en molande värk ge sig till känna, vid halv fyra hade jag oregelbundna värkar men hade iaf ca 3 värkar på 10 min. Tog en dusch på vårt BB-rum innan vi gick in i en förlossningssal kl 05.45 - lustgas! Kl 06.40 frågar jag BM om hon kan uppskatta när bebben kommer komma och blir helt chockad när hon säger att den förmodligen är ute vid 7-7.30. Börjar krysta vid ca kl 7.00 och 07.12 föddes lilla Greta (verkar det som hon får heta: ), 3860 gram och 51 cm lång. Jag är fortfarande i chock och skakar lite, allt är för bra för att vara sant. Inte ens en spricka i underlivet, jag är så GLAD. Förlåt, nubara rabblar jag - går förmodligen fortfarande på ett adrenalinpåslag Haha!
    Hoppas allt är bra med er! Måste kika bakåt i tråden och se om det kommit ngn bebis för L33L00 eller Anuya, är så nyfiken och håller tummarna för er!
    STORA STORA KRAMAR från oss!!
  • FrökenM

Men ååååh GRATTIS L33L00, vad UNDERBART!!! Är så nyfiken på att höra mer, väntar med spänning Ta hand om er!

TUSEN TACK för alla Grattis, ni är så söta!! Ursäkta mina "fåordiga" inlägg men nu ska jag fortsätta snusa...
    KRAM på er!!
  • FrökenM

Tror visst amningshormonerna slog till på riktigt nu... läser L33L00`s inlägg och tårarna sprutar. GRATTIS GRATTIS och så underbart att allt gick så bra!

Korv: Hahaha, vad underbar han är Tycker det var gulligt, men jag förstår vad du menar. Jag är lite "bitter" på Jakob ibland då han i stort sätt påstår att vi redan ÄÄÄR förlovade och att med det alltså har friat för ett bröllop ngn gång i framtiden (romantiskt?!), eeeeh då undrar jag "Vart är ringarna???".
    Jenn: Vad mysigt, Venezuela måste ha varit jättehäftigt!!
    Förutom att Edvin fortfarande är tussig mår vi bra, men mycket tid för internet finns inte just nu, men jag hoppas hinna läsa igenom allt snart iaf!
    Tänker på er och hoppas allt är bra!
    Kramar
  • FrökenM

Hej på er!!

Anuya: Tackar som frågar! Edvin är ootroligt go med lilla Greta. Han vill klappa henne hela tiden och gör det sååå försiktigt. Han är så söt med henne! Med oss däremot har han inte varit så rolig i veckan... Skriver om det nedan:
    Har inte hunnit in här i veckan...det har verkligen varit fullt upp här hemma. Minns inte ens om jag var in och sa det, men Edvin blev ju sjuk dagen efter att vi kom hem från BB och det har verkligen varit en prövning för oss. Efter att febern och därmed "mattheten" släppte har han testat ALLA gränser. Han slår oss, kastar grejer, vill inte äta och skriker, inte gråter alltså utan gör ett illtjut så högt han bara kan. Som tur är så är han världens gulligaste med Greta, men mitt tålamod har sats på prövning. Självklart är det en stor omställning för honom att bli storebror men jag tror också det handlar om att hans rutiner blev så tokiga iom att han blev sjuk stackarn. Tycker det har varit en jobbig förstavecka... Greta är så nöjd och sover i stort sätt hela tiden, dag som natt, och det får jag tacka gudarna för, men trots det har det känts tungt. Har så sjukt dåligt samvete för Edvin som jag inte tycker att jag hinner med som jag vill, och när han dessutom varit sjuk känns det som han har behövt mig extra mkt. Och så har jag dåligt samvete för Greta som inte alls kan få samma närhet och uppmärksamhet som Edvin fick. Jag vet ju att det blir så här med andra barnet, och det var jag inställd på, det säger ju sig själv att man inte kommer ha lika mkt tid, men fyyy vad jobbigt det är. Och när jag häromdagen fick höra om några vänner till oss vars 3åriga son hade fått cancer, tumörer i hjärnan och på njurarna, då brast det. Jag VILL ju ge dom så himla mkt! Usch, jag har inte varit nå rolig mot Edvin i veckan, har verkligen gjort mitt bästa men trött som man är har inte tålamodet alltid räckt. Igårkväll åkte jag på hög feber och det enda jag tänkte var att det skulle bli så skönt att Edvin skulle på dagis idag så jag kunde få vila. Men, då kom Jakob in i sovrummet och sa att han hade KRÄKTS. Åååh då sprutade tårarna, kände att jag orkar inte!! Det var full fart på honom och en endaste kräka, skäms på oss men han fick gå på dagis idag iaf och jag hoppas så att det kan få honom på bättre humör. Älskade lilla gubben! Känner att jag kan njuta av Greta, och jag njuter såklart av min älskade lilla 1 1/2 åring också, men första tiden som 2-barnsmamma slog mig ganska hårt i ansiktet. Förmodligen handlar det mkt om att jag är så extra känslig nu när jag ammar och allt, för såå illa är det nog inte. Bävar lite för kommande veckor bara då Jakob kommer vara borta. Min räddning är verkligen min familj, vet inte hur jag skulle klara mig utan dom, mina föräldrar och syskon! Ojojoj, när jag väl kikar in skriver jag bara om mig själv, förlåt... Hoppas snart ha tid att bara slappa framför datorn och läsa hur ni har det! För jag hoppas verkligen att allt är bra med er! Febern har lagt sig ngt här så jag ska försöka städa iordning lite här hemma, yes! Men fy, förlåt för mitt långa inlägg, skulle kanske skaffat en "dagbok" istället
    Ta hand om er!
    KRAMAR från oss
  • FrökenM

Tack vad du är gullig Jenn! Man skäms ju när man klagar... Vi har två friska barn som vi älskar över allt annat, och jag haaar egentligen ingenting att klaga över. Känns bara lite tufft ibland, men det blir helt säkert bättre snart!

• FrökenM

MEN SNÄLLA SÖTA NI, TACK FÖR ALLA VÄRMANDE ORD OCH KRAMAR, NI ÄR UNDERBARA!!! Idag känns det betydligt bättre, Edvins humör blev så mkt bättre iom dagis och jag är så tacksam för det! Nu måste jag hoppa i säng...

STORA STORA KRAMAR 
  • FrökenM

Anuya: Ååh vad spännande! Sista tiden har jag ju varit så dålig på att kika in så jag måste erkänna jag inte riktigt hängt med på hur det gått för dig. Vilken vecka är du i nu??! Hoppas hoppas det går bra på ul på tisdag! Många turer för dig...men snart är lillen här!!!!

Sjö: Men denna kräksjuka! Här uppe har den gått runt flera varv tror jag (peppar peppar har vi klarat oss hyfsat bra här hemma). Hoppas ni snart är friska! 
    Saza: Silas är verkligen jättefint, även om det får mig att tänka på Da Vinci koden Superfint, hoppas du vinner namnfighten!!
  • FrökenM

HEJ tjejer! Jag har verkligen varit jättedålig på att hänga med här inne sista tiden, jag som iaf brukar Läsa... Hoppas allt är bra med er alla! Kul att se hur långa och tunga era 1 1/2-åringar är, vi ska väga och mäta nästa vecka och det ska bli jättespännande! Bay: Jag förstår dig, usch vad det kan vara irriterande! Hoppas det är ok att ställa en fråga trots att jag varit så oaktiv sista tiden... Går era små på pottan än? Vi har haft pottan framme i badrummet i någon månads tid men inte börjat potträna än. Edvin kan sitta där med kläder på ngn gång då och då för att det är kul, nu känner jag att det är dags att gå vidare men vet inte riktigt hur? Har ni några bra tips?! Hoppas få mer tid för fam.liv när Jakob är hemma igen, får hålla ut till på söndag... är sååå less, vill bara att han ska vara hemma! Men men, snart så!! Ta hand om er! KRAM

• FrökenM

Kikar bara in för att önska er GLAD PÅSK! Hoppas ni haft/har en bra helg och att alla sjuklingar fort kryar på sig! Snart är J hemma, hoppas på mer tid för fam.liv då Ta hand om er! KRAMAR

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7