Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Bay: vi tog bort ena sidan på spjälisen i helgen och oh my god!!! Det är exakt som du beskriver så vi har också kapitulerat och sitter nu inne med henne, något vi heller aldrig gjort förut... Kan säga att vilan vid lunch inte var en lek då jag var ensam med barnen :)

Korv: ja det känns som att kroppen har vuxit så fort så att hjärnan liksom inte hänger med! Gulligt på sitt sätt men ibland undrar man ju vad som pågår!

Karlstadstös: oj vilken dramaqueen till son ;) Har hört att 6-årsåldern kallas lilla tonåren, ser verkligen fram emot det!

• j 3 n N y

Jenn: att nu stått ut i fyra veckor är en bedrift i sig. Vad skönt att det gick bättre idag, främst för lilla Maja!

• j 3 n N y

Jenn: vi har slutat fråga i många fall för de där nej-svaren man får gav bara mer trubbel än nöjdhet. Så istället för att fråga "ska vi bada?" så säger vi typ "kom Molly så går vi och badar". Funkar mycket bättre för oss!

• j 3 n N y

Jenn: haha, ja vilken grej att få ett bryt över ;) Jag tror att det blir för mycket för dem att ta ställning till, det var Jens mamma som fint kommenterade att vi frågade Molly om allt. Och när jag tänker efter så gjorde vi det. Vill du gå till parken? Vill du sitta i vagnen? Vill du gå hem? Vill du ha vatten? Gaaah, tom jag skulle bli tokig till slut!

• j 3 n N y

Nenne: Superbra jobbat! Förstår att du känner dig peppad. Hoppas du blir piggare snart, det är så frustrerande när man inte har energi att göra det man vill.

Cassis: Härligt med inskrvining!

Jenn: Vad duktig du är som tränar och kämpar. Snart har jag ingen ursäkt längre förutom lathet, är en riktig träningshatare

Igår var vi och tittade på ett dagis här i närheten, en del i Pysslingen-koncernen som är en jättestor privat koncern med både skolor och förskolor. De har en plats ledig som vi tackade ja till idag så nu ska Molly börja på ny förskola om en månad. Vi har sommarlov till början av september på gamla så hon kommer inte gå tillbaka dit. Det känns riktigt bra att få nära till dagis, hade ju tänkt ha henne kvar på gamla dagiset men insåg nog inte hur långt borta det ligger. Hoppas det kommer bli bra!

Molly 080901 ~ Otto 100722
  • j 3 n N y

Lia: grattis tull jobbet, hoppas Säpo inte har något emot dig ;)

Igår skrev vi på med det nya dagiset, så den 6 september börjar Molly på en mellanbarnsavdelning, stora tjejen! Hon är helt ljuvlig just nu vår fialotta, en fantastisk period har vi här hemma. Hoppas ni andra mår bra och får en mysig fredagkväll!

• j 3 n N y

Lia: Att mumintrollet är 65 kan man inte tro, han har ju inte åldrats ett dugg :) Mysigt med kryssning.

Bay: Ja nu kan lillbebisen komma när som helst! Jag hade heller inga känningar innan... eeehhh... igångsättningen Hoppas ni slipper vänta för länge!

Jenn: Vi har också tagit bort ena sidan på spjälisen nu och Molly kommer tassande när hon vaknar på morgonen, så mysigt! Hoppas hon fortsätter sin sova-i-egen-säng-hela-natten-trend länge till!

Molly 080901 ~ Otto 100722
  • j 3 n N y

Saza: jag kan förstå din frustration och oro trots att jag inte har en riktigt lika vild 2-åring här hemma. Vi har en lekpark här i närheten med en plaskdamm som Molly älskar att bada i, att då vara ensam med henne och Otto är som att be om magsår, skakar av stress ibland. Otto är heller inget barn som ligger och är nöjd i vagnen/hemma så honom måste jag vara nära heeela tiden.

Tror säkert att avsaknaden av dagisstimulansen gör sitt... Man får försöka aktivera dem så gott det går, ta en timme i taget och mångå långa djupa andetag. Kom ihåg att ingen är perfekt, ibland tar tålamodet slut. Få inte dåligt samvete för du är världens bästa mamma! Stor kram!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7