Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Cassis: stackare :( hoppas eftermiddagen blir bättre.

Taneli: ja det är tortyr. Idag är jag på tolfte dagen över tiden... Tack för omtanken :)

Ja vad ska man säga. Har ni sett filmen måndag hela veckan? Så känns det. Många av er vet ju! Nu syr jag gardiner, i em ska vi fira min syster som fyller år imorgon. Kan inte fatta att min lillasyster fyller 29, hur går det ihop med att jag är 26??? Kanske får Bert i magen dela födelsedag med sin moster?

• j 3 n N y
    Bay: Välkomna hem! Molly förvandlas också alltid till ett mönsterbarn när hon är med andra än oss. Vilket iofs är skönt, ingen som tackar nej till att ta hand om henne direkt

Cassis: Trist att du har så ont

Jag har accepterat att det kommer bli igångsättning på onsdag nu. Gjorde ju en hinnsvepning i fredags som borde ha visat resultat vid det här laget. Åke ska ju finnas hos oss for-ever så att gå över tiden två veckor är ju egentligen ingenting! Det som känns frustrerande är att Jens semester går åt, skulle vilja ha lite extra tid att bara vara vi fyra. Men det löser sig ju alltid!
  • j 3 n N y
    Saza skrev 2010-07-19 12:53:23 följande:
    Sjögurka - Men tänk! Då är du ju tvåbarnsmamma om bara två dagar! Häftigt!
    Jag var öppen 3 cm när jag blev igångsatt med Milo. Det räckte med att de tog hål på hinnorna så satte det igång. han föddes 5,5 timme senare.
    Blir det SöS?
    Ja, det är häftigt! Jag var ju öppen 3-4 cm i fredags och har haft ganska onda värkar under helgen så förhoppningsvis kanske det har öppnat sig nån cm till? Har läst lite och det verkar som att igångsättningar som görs på redan öppna mammor tenderar att bli "lättare" än de som är helt omogna. Which makes sense! Ja, det blir SöS Känns bättre nu, har träffat så många trevliga läkare där nu så det var bara den där första mupp-tanten (och själva situationen) som fick mig så off först...
  • j 3 n N y
    Movie: Tack! Ja, en vecka till hade varit jobbigt faktiskt

Imorgon kl 12 ska vi ringa till förlossningen och höra när de har tid för vår igångsättning. Jag har både FL- och blog-app på mobilen så jag uppdaterar med enkelhet (om ni vill?)
  • j 3 n N y

Tack allihopa! Har precis pratat med en bm på förlossningen och självklart är det så pass fullt att de inte kan planera in mig just nu. Ska återkomma kl 14. Vilken cliffhanger

Jenn: Men å så roligt att försöka med syskon! När är "efter" sommaren? I augusti kan det ju bli lite mörkare och kyligare... Då är väl sommaren näääästan över I alla fall i det här avseendet, i alla övriga avseenden är sommaren inte slut förrän i slutet av september!

Cassis: Ja, man måste tänka praktiskt ibland även om det blir så att man kanske inte får drömboendet. Vi har fått kompromissa massor med våra önskningar och viljor men det kommer bli fantastiskt att bo här med två barn. Drömhuset eller vad det nu är får vänta ett par år, nu är det barnen och livskvalitén i prio!

• j 3 n N y

Nu väntar jag på att de ska höra av sig med en plats till mig på förlossningen, fortfarande fullt. Är det babyboom eller? :)

• j 3 n N y

Bay: åh vad blev det för tyg? Är jättesugen på svenskt tenns gula elefanttyg till mollys rum men är öppen för tips och idéer!

• j 3 n N y

Nu är vi på SÖS, hade börjat ställa in mig på att få vänta till imorgon men nu kör vi!!

• j 3 n N y

Ja nu är han här! Lillebror utan namn... 11 timmar intensivt jobb, fy fan vad ont det gör!!! Fick aldrig riktigt vila mellan värkarna. Men det är ju värt det. 4345 g och 52 cm, är själv chockad över den storleken :o

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7