• L33L00

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

willes favorit

Världens underbaraste Wilhelm
  • L33L00

movie - kramsången är ju så söt! Jag blir nästan tårögd när jag sjunger den för Wilhelm.

Fröken M - vi har 2 "fasta" bilbarnstolar men skulle vilja ha en gracco el. dyl den första tiden så man kan bära med sig den lilla. Hur ser basen ut till den stolen, går den ner ett stödben mot "golvet".

Hjälp!
    Ang babyskydd
    Har fått låna ett av en kompis men det är en sån utan bas det är blå plast med blå & gulrutig klädsel av märket Akta, tror jag. Ganska lätt sak. Hittade en till salu, så här ser den ut! Vad tror ni?
    www.blocket.se/gotland/Bilbarnstol_Akta_25560576.htm&w=1
     Men enligt Volvo så rekommenderas alla att använda stödben till stolarna nu. Vet därför inte om jag vågar använda det här babyskyddet eller om jag ska köpa ett nytt med stödben & som är mer "skyddat"... Även stolen som vi har nu köpte vi utan stödben men han på Volvo tyckte vi skulle köpa till stödben till den och det skulle kosta 450:- Funderar också på placeringen av bilbarnstolarna, läste att man kan ha båda bak eller den stora fram & den lilla bak enligt rekommendation av NTF. Om vi skulle placera en fram så skulle Volvo koppla ur airbagen fram & montera krokar som behövs till deras stol så allt skulle gå på 1500:-
    Måste bestämma mig snart för hur vi ska ha det. Hur har ni? Och hur tänker du?

• L33L00

korvmedbröd - vi har inga självklara killnamn, har funderat på Ivan eller Fedor (ev. Valdemar)..men jag vet inte. Vi har inte bytt till växasäng, Wilhelm är så vild på nätterna så han behöver sova med oss eller i spjälsäng än så länge.

Baypower - jag tror rekommendationerna har ändrats ang. stödben för när vi köpte stolen till Wille var det samma kille i butiken & han nämnde ens inte att det fanns att köpa till... Men det kanske bara gäller deras stolar, något som de går efter på Volvo....

movie - Iris & Tyra är båda fina namn tycker jag. Hade ni inget killnamn på lut då Alice föddes?

Anuya - Visst är det svårt med namn, men förhoppningsvis så ser man vad den lilla filuren passar att heta då han kommer ut.

Saza - De är fina killnamn allihopa! Hur var det, vet ni om att det är en kille!?

Vi hade Wilhelm eller Valdemar då Wilhelm föddes men han såg inte alls ut som en Valdemar. Jag tyckte han skulle heta Sven & sambon hade nått annat förslag men vi kom inte alls överrens & till sist började vi kalla honom för Wilhelm & då blev han en Wilhelm. Då kunde man inte tänka sig att byta namn.

Anette - skönt att hon gillar dagis så mkt!

Idag har vi varit på babysim. Bara 1 gång kvar på kursen. Jag är så imponerad över Wilhelm, han simmade med simfötter & klarade av att simma en kortsida utan hjälp. Simfötterna gjorde att han lyckades simma upp & hämta andan & tog sig framåt i en himla fart. Min stora lilla kille!
    Och vet ni vad! Idag köpte vi bebisblöjor! 2-5 kg! Åh längtar så tills det är dags.{#lang_emotions_laughing}

• L33L00
    Fröken M - Jag blev igångsatt förra graviditeten i vecka 42 så det kan lika bra bli så att du hinner före. Tänkte på dig idag för det har snöat sedan igår & det var nog flera år sedan de/vi hade så mycket snö på gotland. Själv så kommer jag ju från Sundsvall från början så jag är van...

Det är lite kämpigare att gå i lite djupare snö där de inte hade hunnit ploga. Vagnen var ett uteslutet val så vi tog pulkan till dagis. Jag fick skotta mig ut från ytterdörren & när jag kom hem efter det att jag lämnat Wille fick jag skotta ännu mer.

Anai är väl antagligen den som ligger först på tur med en liten trådbebis. Skickar några hejar rop!

Nenne - kan ju vara svårt att veta ibland om de bara nyser några gånger. Jag var lite fundersam också om Wille skulle få bada eller inte. Han har hosta på nätterna men på dagarna är han inte speciellt påverkad. Har dock börjat snora en del nu... Måste vara helskönt att Aston har hållit sig frisk ända sedan i sommras! Hoppas han kryar på sig snabbt!

Babysimmet har verkligen varit veckans höjdpunkt är så glad att vi gått alla de kurserna som vi har gjort. Ska nog gå & simma med min "mini L33L00" & ev. börja simma med Wille igen när minisen blivit större.

korv - Fedor, jo det är coolt! Min sambo har börjat med thaiboxning & det finns en MMA-fighter från Ryssland som heter Fedor. Vi satt & kollade på en match & jag sa "Fedor, det kanske vi kan döpa vårat barn till". Är så himla spännande det här!

Men fan igår var jag less på att vara gravid, kände mig som en bulldog. Och jag blir så tät i näsan & svullen i kroppen på kvällarna så jag sitter & flåsar & breder ut mig. Hittar ingen bra ställning att sitta i, det kryper & känns tjockt i benen. Så igår packade jag förlossningsväskan, eller började i alla fall.
    Idag däremot känns det lättare...

Tack alla ni som skrivit om babyskydd! Förstår nu att det finns massa olika varianter & alternativ ang. stödben, placering & bas o.s.v...
  • L33L00

nej vad hemskt anuya!{#lang_emotions_frown} Vilken mardröm.
    Skönt att allt var bra med bebben men stackars dig!
    Usch så jobbigt med foglossning & smärtan. HU!
    Skickar många kramar

• L33L00

Fröken M - helt galet av klasskompisarna att åka 60 mil för en Mc-burgare!{#lang_emotions_surprised} Hehe! Nu har det i alal fall slutat att snöa, inget besvär av ryggen pga skottningen som tur är. Hur är det med sammandragningarna?
    Spännande med ev. husköp!

Jag har haft en del sammandragningar, men just nu är det hur lugnt som helst. Tycker det är jobbigt när man får mycket känningar för då börjar jag gå & vänta på att en förlossning ska dra igång & letar minsta lilla tecken. Tycker det börjar bli lite otåligt nu & har ännu inte ens passerat bf! Har hela 16 dagar kvar!

• L33L00
    anuya77 skrev 2010-01-31 18:52:13 följande:
    Saza: Om bara min jädrans rygg dämpar sig i smärta så tar jag gärna en fika med dig. Hojtar när jag är redo... Ni som har foglssning: Har ni även ont i blygdbenen (tror det heter så). Jag har haft det lite innan fallet, men efter det, har det bara blivit värre och nu kan jag knappt gå för det gör så ont där. Att sätta ihop benen är som ett skämt. Det går inte. Nu är jag trött på att vara såhär tung, stor och otymplig. Längtar till bebben kommer så man kan börja röra sig igen. O sätta på normala kläder. Men ännu är det 7-8 v kvar. Nu är Hugos rum äntligen klart så idag ska han och Jonas premiär sova där inne. Får se hur det går. Det blev jättefint. Ska läggaupp bilder sen.
    Jo anuya - det har varit i fogen vid blygdbenet som det har varit som värst för mig. Ibland smärtar & ömmar det hela tiden & iband så hugger det till så man blir helt stel & stilla av smärtan.. Fy stackare dig, skickar många kramar & hoppas din bebbe behagar att titta ut lite tidigare än beräknat.

Saza - eftersom det var 100 dagar kvar igår så får du fira idag då du bara är på 2-siffrigt! 99! Inge kul dock med foglossningen, fy!

Fröken M - jag har börjat packa väskan i helgen, alla bebissaker är nedpackade & nästan allt till mig förutom sånt som jag använder & jag vet ännu inte vilka byxor jag ska ta med att åka hem i... Har du börjat packa?
    Stort grattis till husköpet! Gu vad spännande, ni är galna!
    Mitt i bebisboomen! Hehe!
    Vad mysigt med ett eget hus!

Tezz81 - har du gått utb. till personlig ass? Jag har faktiskt funderat på det yrket, men även tandsköterska.
  • L33L00

Oj, vad ni har skrivit tjejer! Sista gången på babysim idag, så trist att vi ska sluta! Var i stan & lunchade med några kompisar. så trevligt. Det blev en liten födelsedagslunch kan man säga, fyller år på tors & Madeleine fyller imorgon. Längtar så tills det är dags, vill inte vara gravid längre nu.

• L33L00

FrökenM - känner ni ingen i Sthlm som kan hämta vagnen? Jag hade tur när jag köpte P&T -vagnen, en kompis som bodde i närheten & säljaren körde & lämnade vagnen till honom!{#lang_emotions_surprised}

• L33L00
    Jenn83 skrev 2010-02-02 14:01:04 följande:
    Såg precis på Facebook att Anais lille kille kommit nu!!! Imorse, och han var visst ganska så stor, över 4 kg. Häftigt med en tråpdbebis till!! GRATTIS Anai
    OJ! Grattis Anai!!!  Härligt! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7