Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
willes favorit
willes favorit
movie - kramsången är ju så söt! Jag blir nästan tårögd när jag sjunger den för Wilhelm.
Fröken M - vi har 2 "fasta" bilbarnstolar men skulle vilja ha en gracco el. dyl den första tiden så man kan bära med sig den lilla. Hur ser basen ut till den stolen, går den ner ett stödben mot "golvet".
Hjälp!
Ang babyskydd
Har fått låna ett av en kompis men det är en sån utan bas det är blå plast med blå & gulrutig klädsel av märket Akta, tror jag. Ganska lätt sak. Hittade en till salu, så här ser den ut! Vad tror ni?
www.blocket.se/gotland/Bilbarnstol_Akta_25560576.htm&w=1
Men enligt Volvo så rekommenderas alla att använda stödben till stolarna nu. Vet därför inte om jag vågar använda det här babyskyddet eller om jag ska köpa ett nytt med stödben & som är mer "skyddat"... Även stolen som vi har nu köpte vi utan stödben men han på Volvo tyckte vi skulle köpa till stödben till den och det skulle kosta 450:- Funderar också på placeringen av bilbarnstolarna, läste att man kan ha båda bak eller den stora fram & den lilla bak enligt rekommendation av NTF. Om vi skulle placera en fram så skulle Volvo koppla ur airbagen fram & montera krokar som behövs till deras stol så allt skulle gå på 1500:-
Måste bestämma mig snart för hur vi ska ha det. Hur har ni? Och hur tänker du?
korvmedbröd - vi har inga självklara killnamn, har funderat på Ivan eller Fedor (ev. Valdemar)..men jag vet inte. Vi har inte bytt till växasäng, Wilhelm är så vild på nätterna så han behöver sova med oss eller i spjälsäng än så länge.
Baypower - jag tror rekommendationerna har ändrats ang. stödben för när vi köpte stolen till Wille var det samma kille i butiken & han nämnde ens inte att det fanns att köpa till... Men det kanske bara gäller deras stolar, något som de går efter på Volvo....
movie - Iris & Tyra är båda fina namn tycker jag. Hade ni inget killnamn på lut då Alice föddes?
Anuya - Visst är det svårt med namn, men förhoppningsvis så ser man vad den lilla filuren passar att heta då han kommer ut.
Saza - De är fina killnamn allihopa! Hur var det, vet ni om att det är en kille!?
Vi hade Wilhelm eller Valdemar då Wilhelm föddes men han såg inte alls ut som en Valdemar. Jag tyckte han skulle heta Sven & sambon hade nått annat förslag men vi kom inte alls överrens & till sist började vi kalla honom för Wilhelm & då blev han en Wilhelm. Då kunde man inte tänka sig att byta namn.
Anette - skönt att hon gillar dagis så mkt!
Idag har vi varit på babysim. Bara 1 gång kvar på kursen. Jag är så imponerad över Wilhelm, han simmade med simfötter & klarade av att simma en kortsida utan hjälp. Simfötterna gjorde att han lyckades simma upp & hämta andan & tog sig framåt i en himla fart. Min stora lilla kille!
Och vet ni vad! Idag köpte vi bebisblöjor! 2-5 kg! Åh längtar så tills det är dags.
nej vad hemskt anuya! Vilken mardröm.
Skönt att allt var bra med bebben men stackars dig!
Usch så jobbigt med foglossning & smärtan. HU!
Skickar många kramar
Fröken M - helt galet av klasskompisarna att åka 60 mil för en Mc-burgare! Hehe! Nu har det i alal fall slutat att snöa, inget besvär av ryggen pga skottningen som tur är. Hur är det med sammandragningarna?
Spännande med ev. husköp!
Jag har haft en del sammandragningar, men just nu är det hur lugnt som helst. Tycker det är jobbigt när man får mycket känningar för då börjar jag gå & vänta på att en förlossning ska dra igång & letar minsta lilla tecken. Tycker det börjar bli lite otåligt nu & har ännu inte ens passerat bf! Har hela 16 dagar kvar!
Oj, vad ni har skrivit tjejer! Sista gången på babysim idag, så trist att vi ska sluta! Var i stan & lunchade med några kompisar. så trevligt. Det blev en liten födelsedagslunch kan man säga, fyller år på tors & Madeleine fyller imorgon. Längtar så tills det är dags, vill inte vara gravid längre nu.
FrökenM - känner ni ingen i Sthlm som kan hämta vagnen? Jag hade tur när jag köpte P&T -vagnen, en kompis som bodde i närheten & säljaren körde & lämnade vagnen till honom!