Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Baypower skrev 2010-04-15 21:08:55 följande:
Go Milo!!! Hoppas verkligen att han är på bättringsvägen. Jaha, Felix lär väl bli en hålfotslös, liktornsprydd kille med nageltrång - jag tycker det är svårt med skor och jag betalar f-n inte 650 spänn för ett par gympadojjor till en 1½-åring (vilket var det paret som kvinnan i butiken VERKLIGEN rekommenderade. No shit, sherlock!!). Nu ska jag vara lite hemsk och säga att vad skönt att det inte bara är vi som har en trotsig liten 1½-åring hemma. Felix har dock skött sig utmärkt denna vecka jämfört med förra veckan så vi är nöjda
du sjukt, skulle inte heller betala 650:- för skor till en 1,5 åring. Jag köpte ett par för 299:- tycker det är lagom, i alla fall som ute/dagisskor. De fanns skor på rean men tyvärr så fanns det inte i hans storlek annars hade ett par 199:- skor fått duga!
Man kan ju be dem mäta foten & ta måtten. När hon i butiken mätte willes fot sa hon att det ska vara ca: 1 cm till godo. Han hade 0,4 cm i de skorna han hade på sig & då tar tån i, de var alltså precis lagom, nästan för små... Hon tyckte han behövde lite mer plats.... Hm, det där med skor är svårt.
jag tycker också det är skönt att man inte är ensam om att ha en liten trotsig kille. Men det går lite i vågor tycker jag.