• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Movie: Kul med lilla Alice. Om hon vill är hon välkommen hit och plocka i hop också.

Tråkigt med hus som "går förlorade" men skoj med husköp som kanske kommer gå av stapeln.

Jag hade riktig "köpa hus ångest" trots att det var det jag ville mer än nåt annat. Var med och budade på några st men drog oss ur. Var det verkligen huset med stort H?
    När vi väl sa att "men skit samma, Vi behöver ju inte bo där för evigt om vi inte trivs. Då får vi väll sälja och köpa annat"... Vi stormtrivs verkligen och har INGA planer på att flytta. Självklart har man en dröm i bakhuvudet om ett nybyggt hus som är precis som man vill ha det..... Får se om det för alltid blir en dröm eller om det blir verklighet i framtiden. Ingen bråska känns det som.

Linnéa 16 månader kom idag på att man kan använda nappen. Hon hittade en ny som låg på en hylla. stoppade den i munnen och skulle ha den när det var dags för middags sovning. Känns dumt att börja med napp när hon är 16 mån så jag får nog gömma dom. Eller så får hon ha det när hon ska sova.. Kanske var en fixidé bara. Ska nog smyga upp och kolla om hon har den i munnen nu,,,,,,
    Nej ingen napp... kanske bara hade den när hon somnade då... om ens det...

Snart ska jag och jobba mina obligatoriska 24½ timme..... Jippie....INTE
    Men men... sen har jag bara ett pass på 26 timmar innan jag får vara hemma i lite mer än 1 vecka. Härligt!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    anuya77 skrev 2010-01-30 13:06:25 följande:
    Tezz: Du har säkert sagt det tidigare men jag har glömt. Vad jobbar du med som har sådär långa arbetspass?
    Personlig assistent........ Något jag aldrig skulle jobba som sa jag på gymnasiet. Men jag trivs jätte bra där jag är. "firar" 8½ år som ass och 6½ år där jag är. Vet inte vad jag vill bli när jag blir stor så jag stannar så länge jag trivs. Tills jag kommer på vad jag vill syssla med...... Och det verkar ta tid.....
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    FrökenM skrev 2010-01-31 21:27:27 följande:
    L33L00: Ja haha, 60 mil för en burgare! Tänk att du bara har två veckor kvar till BF, är det inte galet! Har du packat BBväskan?! Förstår om du börjar vänta när du har sammandragningar, det är ju så nära för dig nu! Jag har åkt på ngn form av magsjuka. Peppar peppar kräks jag inte men har bla haft riktig magknaip, och DET har jag fått värsta sammandragningarna av. Sov nästan ingenting inatt pga de där sammandragningarna. Jobbigt. Men haha, tanken har inte ens slagit mig att det skulle kunna vara "ngt" på gång... Undrar mest om det är jobbigt för bebben? Anuya: Åh jag har också ont i blygdbenet, AJ, det är inte alls skönt. Förstår precis vad du menar, jag längtar också så himla mkt efter att bli "normal" i kroppen igen!Undrar hur länge det kommer ta efter denna graviditet? Krya på dig och hoppas smärtan avtar.  Vet ni, idag har vi gjort ngt Stort... KÖPT HUS!!! Det känns helt galet, efter alla dessa åååår av letande. Jag är nöjd och glad över köpet, men den där jätteglädjen har inte riktigt infunnit sig. Det är allt annat än vårt drömhus. Inflytt 1 juni, men vi kommer renovera hela sommaren och inte flytta in förrän övervåningen är klar, så det lär dröja till iaf sept. Nu måste jag nog sova... GOD NATT vänner!
    Grattis! Så ni är nu lyckliga husägare. Mys!
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    L33L00 skrev 2010-02-01 10:10:35 följande:
    Tezz81 - har du gått utb. till personlig ass? Jag har faktiskt funderat på det yrket, men även tandsköterska.
    Gick barn och fritid på gymnasiet med inriktningen "barn, ungdomar och vuxna med behov av särskilt stöd". hade praktik och så men har inte gått en "riktig" pers ass utb. Fick sommarjobb på min praktikplats och har sen lärt mig av erfarenhet. Man går ju mkt på personlig lämplighet när man anställer någon så även den utan någon utb kan få jobb.....
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

ANAI: Grattis till gossen! Härligt

Druttem&plutten höll till i en photoshoptråd under julen. Skrev till henne i hennes gb och sa att vi saknade henne och undrade hur det gick med tvillingarna. Fick inget svar så hon har nog glömt och förträngt oss.....

Ja tänk så många vi var från början. Men som sagt! KUL att vi faktiskt är så många kvar.... 

Var massor jag skulle kommentera men har glömt bort. hade en del att läsa i kapp efter att ha jobbat länge

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Grattis L33L00.... Hoppas du får en god princesstårta i dag! (och att du får en härlig födelsedag).....

Vi har varit på leklandet nu på fm.... Härligt och barnen har lekt massor. Väntar nu på att Linnéa ska somna som hållit sig vaken hela dagen...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Kom på en till som det var längesen vi hade i tråden Cassis23.. med lilla Cajsa....

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Måste hålla med om det var hemska historier som kom fram. Fick lite ångest och jag har inte ens en bäbis i magen.... uch och fy

Jonatan04, Linnéa08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7