• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjögurka - Med Wilma hade jag inga känningar alls. Lite sammandragningar då och då, men knappt nåt jag tänkte på. Helt plötsligt kom bara värkar.
    Med Milo hade jag sjukt mycket förvärkar och jag trodde det var på gång hela tiden. Men jag gick över två veckor och blev igångsatt för att han vägrade komma ut.
    Med Caspian hade jag väldigt mycket sammandragningar hela graviditeten, men nästan inga smärtsamma. Kände dock i hela kroppen dagen innan att nåt var på g, och på kvällen så kändes det som om han "grävde" sig neråt. Sen startade värkarna på natten/morgonen.

Jag har, som du kanske vet, gått igenom tre HELT olika förlossningar. Caspians var den absolut bästa trots att slutet blev extremt jobbigt.
    Det är bara att fråga på om du vill veta nåt
    Karlstadtös skrev 2010-06-28 21:50:52 följande:
    Usch, låter inte alls kul! Hoppas det är bättre nu?
    Tack. Ja, det är bättre nu. Känner mig i princip helt frisk. Jätteskönt
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Caspian 100516 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Var på sjukhuset idag för att träffa en öronläkare och göra tredje hörseltestet på Caspian. Men det blev inte godkänt idag heller
    Läkaren tittade i örat och tyckte eventuellt han såg lite vätska bakom trumhinnan. Caspian har ju lyckats fått två förkylningar på sina sex levnadsveckor och det kan bero på det. Det kan också vara just det som är orsaken till att testerna inte blir godkända.
    Så nu måste vi tillbaka i augusti för ett nytt test. Den här gången är det ett test där de sätter elektroder på huvudet som skickar signaler till hjärnan. Då kan de se om det rör sig om en hörselnedsättning eller inte.

• Saza
    nenne40 skrev 2010-07-01 11:02:07 följande:
    saza - hoppas det löser sig! Är det endast på ena örat han verkar ha hörselnedsättning? Förhoppningsvis är det "bara" vätskan som ställer till det för honom.
    Ja det är ena örat. Det andra örat blev godkänt direkt på första hörseltestet.

Och GRATTIS till plusset!!! Superkul ju
  • Saza
    cassis23 skrev 2010-06-30 22:15:34 följande:
    Saza: Uch vadjobbigt för er! Hoppas på de bästa!
    Tack :)
  • Saza
    skogsbollen skrev 2010-07-01 11:53:17 följande:

@Nenne:
    Nämen, grattis! Vad kul!

@Saza:
    Hoppas det löser sig! Lite vätska kan nog göra en hel del för hörseln på de där små. Det är ju så trångt där lixom. Vi fick oxå göra extra hörseltest på Alvin, eftersom det inte var bra på BB, men jag har för mig att vi fick vänta bra mycket längre än bara några veckor.

Det gick två veckor mellan test 1 och test 2. Mellan test 2 och test 3 (som var igår) gick det fyra veckor. Nästa test är om 1,5 månad.
  • Saza

Igår var vi på sjukan med Caspian. Han är tokförkyld och hade det senaste dygnet haft jobbigt med andningen och flera andningsuppehåll under natten.
    Men allt såg bra ut. En elak förkylning som satt sig i luftrören.
    Tycker så himla synd om honom. Alldeles genomtäppt, hostar och kämpar. Nätterna och amningarna är jättejobbiga för honom.

Men på sjukhuset så hittade inte läkaren någon vätska i örat på Caspian. Han såg inget alls. Det känns ju inte så bra då jag ställt in mig på att det var anledningen till att testet inte blir godkänt. Men vi får väl se vad nästa test visar. Om det är en hörselnedsättning så ska det visa sig då.

• Saza
    anette 81 skrev 2010-07-03 09:32:26 följande:
    Fy vilken natt alltså. Wilma somnade vid 20 tiden, vaknade vi 23 att hon hostade så hon nästan kräktes, hon är förkyld. Så bar in henne till våran säng, där har hon vrålat till o från hela natten. Stackars sambon som fick sova max 2 timmar i natt o sen kliva upp halv 5 för o sen jobba 12 timmar. Verkar ju som hon har ont någonstans eller vad tror ni?
    Öronen?
  • Saza

Milo pratar nästan ingenting alls. Säger enstaka ord.
    Men han visar tydligt vad han vill med kroppsspråk och ljud, och han förstår nästan allting vi säger.

Angående syskonvagn så har vi en P&T Sport. Vi är jättenöjda med den :)

• Saza

Milo är verkligen efter när det gäller talet, helt klart. Men som sagt, han gör sig förstådd och förstår oss och det måste ju ändå vara det viktigaste

Sjögurka - Men då! Du skulle ju föda igår! Får man gissa igen?

Nu är det fotboll!

• Saza

Cassis - Wilma och Milo går just nu på sommardagis. Det är fem förskolor som slås ihop, men de har alltid minst EN fröken från varje ställe där.
    De har gått en vecka nu och det har fungerat hur bra som helst, redan från första dagen.
    Förstår att det känns jobbigt, men barn anpassar sig otroligt bra. Ofta bättre än föräldrarna

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7