-
-
Här hemma har vi sjukstuga nu, en febrig tjej som hade en jättejobbig natt. Hjälp mig hålla tummarna för att det inte är öronen...
-
Härligt tobiq, heja heja lilla bebisen!!! Vilken vecka är du i nu?tobiq skrev 2010-01-14 12:03:51 följande:Yay! Bebisen lever och mår bra!:D 20 mm lång precis som h*n ska och hjärtat tickade på:) Gud vilken lättnad! Hade ett HB på 130 så det var ju bra, men ett blodtryck på 100/55! Inte konstigt att jag känner mig yr i bollen.Krya på dig lilla Molly!!
-
Hehe, tur att jag bara är med i "våga-vägra-facebook" Bara på ren trots nuförtiden, håller med om att det verkar smidigt. Jens berättade om den där gruppen igår, det hade tydligen stått på flashback. Är inte så rädd i övrigt att någon ska sno bilder från bloggen eller liknande, det finns ju tusentals...
Tack för alla krya på sig-hälsningar, det verkar inte vara öronen men man ska inte ropa hej...
Winnertaco och Jenn - vad duktiga ni är som börjar träna och går med i vv! Heja er!
FrökenM: blir impad av ditt träningsschema... och får samtidigt lite dåligt samvete för att jag är så usel
Movie: Lycka till imrgon, det kommer att gå jättebra!
Min kära make kom hem med tråkiga nyheter idag, de tvingas säga upp honom på hans nya jobb p.g.a. att det går så dåligt. Han grät när han kom hem, trivdes verkligen bra där. Han chef hade gråtit vid uppsägningen t.o.m. De ska rycka i alla sina kontakter och hjälpa honom med ett nytt jobb men som tur är har han tre månaders uppsägningstid. Det kommer att ordna sig men självförtroendet får sig en törn såklart. Det här skulle ju bli ett bra år med nya bebisen och allt! Gudfan vill väl sätta oss på prov -
Tisdag skulle funka bäst för mig, vad säger ni andra? Förutsatt att Milos och Mollys feber är borta då.Saza skrev 2010-01-14 21:58:53 följande:Just det... jag kan ses tisdag och onsdag nästa vecka. Om nu Milos feber vill ge sig nångång...
Baypower: Men vilken liten tok-Felix! -
Hörrni, jag kan inte ses nästa vecka för jag börjar jobba på måndag. Planen var att jag skulle börja den 26/1 men nu när min man tillhör pöbeln så får jag sätta igång tidigare. Trist, jag hade verkligen sett fram emot en lekdejt
-
Vilka fina magar tjejer! Jag måste se till att fota min också, är i vecka 17-18 nu (lite oklart ) det var länge sen.
Movie: vad bra att allt såg bra ut igår!! -
Baypower: Åhnej, vad tråkigt med sjuk Felix. Håller tummarna för att det inte är öronen, har *tack och lov* ingen erfarenhet av öroninflammation men vi var hos läkaren idag med Molly pga hostan och då sa hon att det eventuellt fanns en begynnande öroninflammation i hennes vänstra öra. Vi skulle inte vara ute med henne och inte bada (egentligen få vatten i öronen, men det är samma sak för Molly). Hon har ju haft lite feber, förkyld och hosta men inget jätteallvarligt (förutom hostan då som vi fick flytande bricanyl för). Som sagt, håller tummarna för att Felix klarar öronen och blir frisk snart.
Saza: nej, jag kan tyvärr inte ses i veckan. Hade verkligen sett fram emot det men nu har jag börjat jobba istället.
Jenn: Hoppas maken blir bättre till imorgon. Är det man-flu kanske Visst är det jobbigt när de skriker sådär, händer ju sällan men det känns som att hela världen håller på att rasa. Hurra för humör!
Idag är det en vecka kvar till ultraljudet och jag lääängtar. Är supernojig att det ska vara något fel därinne, tycker inte att jag har känt nånting på jättelänge. Eller nja, idag har jag (inbillat mig?) känt lite fladder och rörelser. Kanske.
Nu sova! Kram till er alla -
Skruttis: beklagar sorgen... Även om de är gamla och skruttiga så blir det ju tomt när de försvinner.
Anuya: Tack för pepp! Trodde att det skulle kännas softare att vara gravid igen men man är ju minst lika nojjig den här gången. Vilket busfrö du har som vill vara vaken när du ska sova Har Hugo reagerat på magen än, pratar ni om bebis något? Jag brukar prata om bebis i magen men Molly bryr sig inte, börjar bara klappa sig om magen! Ska bli kul att se hur de reagerar på lillfisarna sen.
Baypower: Då får vi hoppas att Felix blir pigg snabbt av penicillinet... Stackars.
Saza: Bra att du tar på hårdhandskarna nu, tycker feber i flera veckor känns väldigt allvarligt. Hoppas ni snart får träffa en läkare som tar er på allvar.
Undrar hur det går för Jenn och Majas ev. mjölkintolerans. Hoppas magen blivit bättre. -
Nej, inte så impad Verkligheten hann väl komma ikapp sen ändå förstår jag. De är nog lite väl små för att förstå. Tror knappt att en treåring förstår innebörden av bebis i magen... Inte så konstigt, det är ju knappt så man själv förstår!Winnertaco skrev 2010-01-19 15:26:35 följande:Sjögurka: Johanna var 1 år och 8 månader när Ludvig föddes. Vi försökte förklara att det ligger en bebis i mammas mage. men hon förstod nog inte alls... När Ludvig föddes tittade hon på honom lite snabbt, och sen fortsatte hon att babbla förundrat om allt som fanns på sjukhuset Inte så imponerad med andra ord...