korvmedbröd skrev 2010-08-10 07:34:34 följande:
Bay:
Du kan vara glad. Du har ett tryggt barn!
(jag återupptäckte den bok jag lusläste precis när jag blivit gravid. Barnliv, här hemma. Där står det så. Att den gapskrattande ungen, är ett tryggt barn! Grattis!
)
Abbe hade också en sådan där period förut. Vi löste det enkelt, han fick helt enkelt läggas tillbaka i spjälssängen som stod bredvid och väntade på Love. Jag skulle gissa på att det helt enkelt gäller att vara bestämt ett par kvällar till, tills han har förstått. Antingen att ni sitter bredvid, står utanför dörren eller springer upp varenda gång ni hör hans små tassande steg. Det är härligt att veta att det bara det är en fas, den går över snart!
Lappen:
WOW! Det låter som ni haft det riktigt roligt! Inte visste jag att man tog p-sprutan i rumpan!
Jenn:
MEN!!! VAAAD SKÖÖNT! Fy, de där fyra veckorna måste vara grymt ångestladdade för bådas del, men jag tänker framförallt för din! USCH!
Anuya:
Tänk för att vi kommer ihåg när du skrev att du fått en liten pokje! Vad underbart nervpirrande det var för oss alla! Jag får ståpäls direkt! Två år! Det är magiskt vad fort tiden går!
Igår somnade Abbe och Love tillslut. Det dröjde inte länge. Men jag kan tycka att fördelen med att dela rum är att man får bussnacka lite innan man somnar. Och det var precis vad de gjorde. Sen låg de helt utslagna i varsin säng. Gulle! De var så fantastiskt fina att jag bara hade lust att plocka upp dem igen!
jo det gör man och djupt i muskeln. men fick inte ont förra gången
Grattis hugo