• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Just det... jag kan ses tisdag och onsdag nästa vecka. Om nu Milos feber vill ge sig nångång...

Wilma 051013 Milo 080916 Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Sjögurka - Du kunde inte ses i veckan eller hur var det?

Vill så gärna träffa er mammor. Känner att jag verkligen behöver träffa lite mammakompisar.
    Men jag vet inte vad jag vågar. Milos feber är ju fortfarande kvar
    Den är inte hög, och han mår precis som vanligt, men ändå... Jag vill inte riskera att smitta ner nån när man inte vet vad det är.
    Vad säger ni?

Ringde bvc idag och hon tyckte att nu var det dags för oss att bli en riktig pain in the ass mot sjukvården. Vi ska kräva en ordentligt undersökning.
    Jag jobbar idag, men imorrn ska jag börja med att ringa barnläkarmottagningen. Se om de kan hjälpa oss.

• Saza
    Skruttis - Beklagar sorgen!!

Baypower - När Milo haft öroninflammation har han haft väldigt hög feber och slutat äta. Det har väl varit de säkraste tecknen.
    Lycka till på vc, och hoppas han fort blir frisk!

Isis - Vore jätteskoj att ses! Den här veckan kan jag i princip bara imorrn. Men då är det ju Milos feber som kanske blir ett problem. Alltså för er, inte för oss. Han är ju pigg och så, men jag förstår om ni inte vill.

Appropå febern så skulle jag ringa barnläkarmottagningen idag men missade telefontiden. Såklart. Tänkte ringa imorrn istället.
    Ska absolut kolla upp nåt privat alternativ. Tack för tipsen!
  • Saza
    L33L00 skrev 2010-01-20 10:50:59 följande:
    Jag trodde att slemproppen började "släppa". Men vi hade sex söndag natt, kan det vara sperma? Uh! Lite konstigt om det kommer igår & idag väl!? Innan babysimmet igår kom det lite grann & idag när jag lämnat på dagis. Igår trodde jag att det var sperma, men idag!? Jag menar jag badade ju i bassäng igår, borde inte det ha "renat".....Ursäkta för mina fräscha utlägg! Men behöver er expertis i detta änme! Nu är det 26 dagar kvar till bf!
    Visst kan det vara slemproppen! Men tyvärr kan den släppa rätt länge innan förlossningen startar.
    När jag var på överburenhetskontroll med Milo, då jag gått över tiden 2 veckor, så hade slemproppen gått för länge sen. Jag hade massa förvärkar, var öppen 3 cm och nästan hela tappen utplånad. Men ändå ingen bebis
    Men med Wilma gick slemmisen dagen innan värkarna började, så det är ju så olika.
    Men spännande är det ju!!

Anuya - Är du säker på att det inte är två? Jättefin mage iallafall!!!

Idag har vi varit på barnläkarmottagningen med Milo. De tog urinprov och en ny sänka, men allt var bra.
    Läkaren tog oss ändå på allvar, men sa att vi skulle strunta i tempen ett tag och bara gå på allmäntillstånd. Sen skulle vi höras om en vecka igen för uppföljning.
    Han tyckte inte vi skulle bollas runt mer utan stanna där vi vr nu. Så det känns skönt.
    Vi kanske helt enkelt får acceptera att det är normalt trots allt...
  • Saza

Jag och Isis pratade om att eventuellt ses nåt i nästa vecka. Är det fler som kan då?

• Saza
    movie skrev 2010-01-20 17:44:37 följande:
    Måste fråga om någon vet, Alice har fått ögoninflammation antar jag då det geggar hela tiden i ögonen på henne. Räcker det att tvätta med ljummet vatten och bomullspads eller måste man få salva/(droppar?
    När Wilma hade ögoninfektion så sa dom att man kan sköta det själv i en vecka. Tvätta med ljummet vatten och så vidare... Om det inte går över på en vecka så får man salva.
    Tänk på att tvätta händerna jätteofta, både på Alice och er själva. Ögon smittar otroligt mycket.
    Hoppas det går över snart!

Tack alla för ert stöd angående Milos feber!
    Även om det känns bra med läkaren så har vi ju fortfarande inget svar. Och man vet inte riktigt hur man ska reagera. Som nu ikväll, jag kände att Milo var varm. Andreas skulle sätta på pyjamas och jag frågade om vi inte skulle kolla ändå. "Nej, vi ska ju inte bry oss om tempen" säger han då... Han var ju såklart sarkastisk, men jag förstod vad han menade. Det här är rätt frustrerande för oss båda. Vet varken ut eller in...
  • Saza
    Jenn - Har ni allergitestat Maja? Tänkte på gluten och sånt... Stackars liten!
  • Saza

Nu upplevde jag kanske aldrig den "riktiga" tvåbarnschocken då Wilma ändå var tre år när Milo kom. Plus att hon bara är hos oss varannan vecka.
    Men ändå, det var två barn och det är klart det kändes lite panikartat. Men allting löser sig jättebra när bebisen kommer. Man får in nya rutiner fort och sen undrar man varför man öht oroade sig
    NU däremot är jag riktigt nervös! Herregud, hur ska man hinna med TRE barn?! Nu är det ju mycket tätare mellan också.
    Men Wilma är ju ännu större nu och klarar sig bra själv. Kan ju tillochmed hjälpa till

• Saza

Appropå amning så gjorde jag samma som Winnertaco. Min bm på mvc skrev i journalen att personalen på bb inte skulle tjata nåt, utan att jag skulle få känna efter själv

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7