Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Grattis Tobiq- vad skönt. Visste att det inte var nåt o oroa sig för

Sjögurka: Hoppas hoppas inte det är öronen. Men de är ju i en lite bråkig sömn-ålder nu så vi får "hoppas" det är det som spökar. Hugo var också stökig inatt: han vaknade 3 o skulle vara vaken till 5. Mina första tankar är alltid också: "hoppas inte det är öronen". Alla tummar för Molly!

• anuya77

Usch jag mår illa av ditt inlägg Winner. Ska göra som dig!

• anuya77
    Godmorgon! Ja för det är just var det är här hemma för min del.
    Andra natten i rad som Hugo är vaken 1-4. Inatt skrek han bara. Inget hjälpte! Så nu håller jag tummarna för att det inte är öronen. Fast jag tror att det är att han just börjat på dagis igen efter 3 veckors ledighet samt att han inte finner någon ro.
    Ovanpå allt så börjar jag och Jonas bråka mitt i natten för vi är båda frustrade. och då bankar grannarna ovanpå i elelmetnet. En riktig hatnatt med andra ord!

Hugo är också busig som tusan och han utmanar oss hela tiden. Ska bara göra saker som han vet att han får en reaktion på: som att dra ut stoolarna och kliva upp på köksbordet eller gå upp för tv-bänken och stänga av tv:n alt pussa dom på tv:n. Precis som Ludvig så slänger han sig på golvet och gapar och skrker när han blir borttagen. Eller som Moa: slår oss i ansiktet när det inte går hans väg.
  • anuya77

Vilka fina magar! Ska ta nån bild jag också.

Har lagt upp en video på min pajas på bloggen. Försökte få honom och snurra eftersom det är det roligaste han vet. Men han vill klättra och göra grimaser istället...

• anuya77

Lia: Tack för tipset. Vi har verkligen inga bra förslag på namn mer och ense är vi definitift inte om nåt.

Saza: jag tycker som Bay- gå till en privat barnklinik/vårdcentral. Vi har aleris (tror jag de heter här) har inte ni det i närheten?

Är helt såld på Johan Falk- filmerna- Såg de två första på tv4- men nu har jag hyrt allihop- så nu blir det videodagar här hemma.

• anuya77

Skruttis: Beklagar!!

Bay: Hoppas det inte är öronen. Bra att ni fick tid till VC sen!

Winner: Ja de där filmerna är verkligen bra.  De får Wallander o allt vad de heter att framstå som rena snäll-filmerna. O Wallander mfl tyckte jag var bra innan. Det bästa är att man slipper reklam o nyhetsavbrott. Ha det mysigt med Ludde idag.

Anette: Jobbigt med vaken nätter. Var hon orolig eller hade hon ont nånstans? Barnen verkar vara inne i oroliga perioder nu. Hugo kan också vara vaken flera timmar på natten utan ann egentlingen vilja nåt- bara lite närhet o sällskap.

Sjögurka: Vad spännande med Ul. Det kommer gå jättebra! Men jag är lika nojjig- senast igår kväll fick jag för mig att nåt hänt min lille bebis för jag inte känt nåt på ett tag- men sen vaknade han när mamma skulle sova. Likadant med din bebis. Den ligger och gosar till sig och njuter av all god mat som mamma serverar. Klart man inte kan busa runt då!

• anuya77

En bild på en "lätt rundad" kropp i v 30...:)

Och nej! det är inte två sycken....Jag har fått frågan förr, om man säger så.

• anuya77

Saza: Tack! Men har jag inte sagt att det är tre? Shit, har missat den lilla detaljen! 
    Säg dag, tid o plats så kommer jag gärna.

L300:
    Jag känner mig mindre denna gången men när jag tittar på bilder så märker jag att så är inte fallet. Jag som person är tjockare än sist (större armar, lår mm) men magen är nog mindre /samma.
    Ang- slempropp så har jag inget vettigt svar o ge. Kontakta BM.

• anuya77

LL: vilken vecka är du i nu?

Bay:
    Ja Det är helt galet svårt o få i Hugo pencillin också. Han far runt med huvudet och spottar ut allting eller biter igen tänderna så man inte får in det i munnen ens. De har ganska starka viljor de små killarna o tjejerna.

Sjö:
    Vilken prestation de gör de där supermorsorna som lyckas föda fram och ta hand om trillingar...! För mig räcker det med en nydöing och en 19-månaders, tror jag. {#lang_emotions_sealed}

Idag har jag "boat lite: Sorterat alla våra bebiskläder i storleksordning och organiserat upp lite. Får se hur länge det håller. Ikväll väntar en ny Johan Falk film.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7