Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

jAg tycker waldermar är gulligt. Skulle väl passa med Wilhelm? Vi har inte bestämt nåt namn heller men William, Emil & Jack är nog topp 3 just nu.

• anuya77

Ingen bebis så långt ögat kan nå...men förvärkarna har varit fantastiskt påtagliga i helgen. Lindrat med duschar, alvedon och vetekudde. Får se om det händer nåt i natt. Eller så förbereder sig bara kroppen o väntar till 9:e mars- på igångsättardagen...fast det tror jag inte...

Hade en fantstiskt bra sovnatt till idag o därför får jag för mig att det kommer hända inom ett dygn. Har nämligen läst att naturen fixar en bra natt innan förlossningen startar för att mamman ska orka. Det stämde med Hugos förlossning men det är säkert ett påhitt.

• anuya77
    sjögurka 79 skrev 2010-02-28 19:35:05 följande:
    En sak som gnager i mig är att jag ibland känner att jens skulle vilja ha en bättre fru.
    För det första kan jag vara riktigt usel på att ta tag i mat och kök
    Han är ute med sina kompisar kanske två-fyra gånger i månaden
    Gumman då!
    DU skulle vara här hemma- jag är sämst på hushållssysslor men vi bor ju här båda två och då får vi städa undan båda också. Vi har inte några öronmärkta sysslor utan tar tag i det som behövs göras.
    Gud vilken festprisse han är, din Jens.
    Jonas sitter ju i ifängelse i jämförselse. Han får gärna gå ut men han kanske gör det 1 gång var 3:e månad. Likaså jag. Eller har egentid iaf (Jag gillar inte o gå ut- men jag åker iväg och går på bio/käkar/pysslar mm).
    Du är verkligen en fantastisk tålmodig fru. Jag skulle inte acceptera att Jonas kom hem kl 4 o satte sig o kräktes. Faktiskt.
    Vad säger Jens om du skulle gå ut lika mmycket som honom och komma hemma samma tid?
  • anuya77
    Grattis lilla stora Molly!
    Jag visst har det gått snabbt. 1½ år....Ska ni ta vaccin på Molly?

Nej ingen bebis. Så det blir en liten Mars-bebis. Natten har varit lugn från värkar. 

Idag skickade vi Hugo till dagis efter 2 veckor hemma. Måtte han hålla sig frisk nu, ett tag. Håller alla tummarna som finns o hålla. 

Anai/ LL / Fröken M:
    Hur reagerade era små 1½ åringar på den nya familjemedlemmen? Avis eller hur har reaktionerna varit?
  • anuya77

Sjö:
    Ja både jag och Jonas är fiskar. Så det blir tre känsliga dagdrömmare och ett tempramentsfullt lejon här hemma. Heheh

Saza:
    Silas är ett coolt namn. Har en kund som heter så. Han är iof jädrig jobbig men det ska ju inte påverka dig. Bra förslag.

• anuya77

Jag är inne på Elton men Jonas dissar det helt och hållet.

• anuya77

jag jobbar också på Elton varje dag men det verkar lönlöst...

• anuya77

Fröken M.
    Jag skickar en jättekram till dig.
    Det är ok att tycka att det är jobbigt. Herregud. Det är naturligt. Du har ju för fasen precis fött barn. O det är säkert en jäteomställnig för en 1½ åring - så det är nog bra att ni fick iväg honom till dagis- så han nånting är som "vanligt" i hans värld. Inte vet jag. Men jag kan ana.
    Åh, skickar massa kramar!!!

• anuya77

Hej, här e jag - utan bebis. Just nu är alla förvirrade: läkare, bm mfl. Problemet är att det är för många kockar inblandade. Imorgon ska tas ett nytt beslut utefter dagens kontroller o veckans mätningar på barnet. Han ligger dessutom i tvärläge vilket gör att de inte kan sätta igång en vanlig förlossning. Och om vattnet går får jag bara åka in via ambulans! För skulle bebisen trycka ut sig under tiden kan nqvelsträngen åka före ut o bebben kvävs. Har massa ångest o oro i mig idag. Det har varit så mycket läkare, kontroller o varningens ord att jag är övertygad om att båt kommer hända. Vi kommer säkert inte få vårt Barn. Skulle vara typiskt mig liksom. Jag önskar nu att de tar ett nytt beslut imorgon om att det blir snitt trots allt.

• anuya77

Jaha, då blir man inlagd i alla fall. Ett konkret beslut taget. Vet ej hur länge o vet inte om o när igångSättning sker nu, då barnläkarna vill förhala förlossningen så länge som möjligt.... Hatar ovissheten men känns ändå ok att nån tar sig an en. Läser vad ni skriver via telefonen men kommer nog inte kommentera. Ska heller inte tråka ut er med mitt Depp-snack. Kram

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7