Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jenn: Grattis till Maja i förskott Vi har oxå haft kalas här i Fre &Lördags och jag kan bara hålla med om att man blir helt slut!

Höll på att somna i soffan igår vid 19-tiden. Cajsa där emot hon rejva hela dagen och sov ingen middag och hon somna så fint strax innan 20. Funderar på att inte låta henne sova middag när hon vaknar sent, som idag, kl 9.

• cassis23

Vangelia: Cajsa kan springa naken och prova pottan ibland men hon kissar på golvet och när hon behöver baja så ska hon promt ha en blöja! De vill säga aboslut inte kissa/baja på pottan. Hon har gjort de en enda gång för länge sen. Vi avvaktar, om hon ändå inte kan säga till så känns de som att hon inte är redo. Vi provar ibland utan blöja men hon får ta de i sin tackt. Jag va lite över 2,5 år när jag började vänja mig vid pottan så känner rmig inte så stressad med Cajsa testar i mellan åt men om inget händer under vintern så blir de öva nästa sommar, känns som de är en lättare årstid att bli blöjfri på

Enligt svärmor så va hennes barn blöjfria dag OCH natt när dom va 7 respektive 9 MÅNADER men de har jag väldigt svårt att tro! Hon är rätt bra på att överdriva för att hon ska framstå som bättre än alla andra.

• cassis23

Har haft ont i magen i helgen och i natt kom de som när man får värkar med jämna mellanrum bara de att de kändes inte som värkar utan va mer obehagligt än smärtsamt.
    Pratade med BM idag som ville att jag skulle ta ett urinprov eftersom man kan få sammandragningar av UVI men stickan visade ingenting men hon skulle ändå skicka en odling.
    Hon kände på magen och jag bad henne även lyssna på bebisens hjärta så att jag fick höra att h*n i alla fall  mådde bra. Vilken känsla de va att få höra de för första gången när man inte ens sätt bebisen på UL än, så skönt att få höra att bebisen lever och att hjärtat slår som de ska Hjärta Men i alla fall, om jag får samma "symptom" inatt igen så sa hon att jag skulle ringa gyn och be att få komma in så dom kan kolla så man inte öppnat sig eller så, så att de inte är riktiga värkar bara de att jag inte uppfattar de som de.

• cassis23

Jenn: Undrar de samma, dom flesta är verkligen snordyra för att ha en säsong! Hittade ett par på coop som värka jätte bra för 349 men dom va skit svåra att ta på så dom gick bort...

• cassis23

Karlstadtös: Vi köpte på skopunkten förra året me, bra när man kan köpa 3 par billigt, som i sommras, gympaskor, sandaler o stövlar. Om dom skulle pajja så är de ju ändå så billigt!

Måste bara säga en sak, köpte två nya pyjamasar till Cajsa igår från kapphal, dom är vita med igelkottar på och dom är sååå söta tycker jag =)

• cassis23

Härliga tyger! Ne jag gillar inte heller 2 delat då tröjorna bara åker upp!
    Cajsa har 86/92 (största storleken tror jag) och den passar perfekt men sen blir de till att köpa 2-delat.

• cassis23
    Imorn ska vi på RUL, håll tummarna nu att allt ser bra ut och att pyret mår fint! Ska filma lite om BM går me på de Är lite nervös eftersom jag har så ont i magen till och från men har ju ändå fått höra hjärtslagen och dom slog ju fint
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7