Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Movie: med Hugo gick vattnet o efter en timme startade värkarna . Med William startade värkarna o sedan tig de hål på hinnorna så han skulle trilla ner.

• anuya77

Här är det sjukstuga. Feber o hosta. Så Hugo fick stanna hemma idag. Är så velig vad det gäller o sova på mage eller inte. William sover såååå bra på mage o kommer till ro på bara några sekunder. Men enligt alla rekomendationer så ska de ju inte sova så. Jonas bli galen på mig när han ser att jag lagt honom på mage. Jag vill bara att William ska sova gott o att vi på så sätt dryga ut matningarna från 1,5 timme till ...ja lite längre bara

• anuya77

Hoppas ni alla mår bra!

Anai: Åh, hoppas att det löser sig för er. Jag förstår om det känns jobbigt. Men detkanske blir bättre med tiden.

Saza: Vilken vecka är du i nu? Ska bli så spännande när lillebror kommer.

LL: Jag sökte på Lee Eriksson men det fanns några stycken så jag visste inte vem jag skulle göra en vän-förfrågan till. Gör en till mig istället: Camilla Dahlström. Min profilbild är en liten bild på William.

Läget här är skrattretande.
    Först blev Hugo dålig i dubbel öroninlammation o krupp. Veckan senare fick William slemhosta och blev jättedålig o vi åkte in och ut på barnakuten 4 gånger. 4 gånger inom 24 timmar!!!
    1:a gången konstaterades RS och det blev inhalering av adrenalin.
    2:a gången sa den gamla tant-doktorn: "nej det är inte RS. Det är bara en stark förkylning. Gå bara hem o kör nezeril"
    3:dje gången hade William 39 graders feber och vårdupplysningen sa att det är jätteviktigt o åka in med så små personer som har feber. Ett ev. tecken på allvarlig infektion (snacka om att man blir orolig med de orden) Vi kom till DS och fick inte ens komma in i ett rum. En annan gammal pensionärsdoktor sa bara: "inget konstigt med feber. Åk hem och ge näsdroppar bara"
    4:de gången (1 timme efter 3:de besöket): började William och andas jättekonstigt och febern steg. Så vi åkte in igen till Astrid Lindren. Äntligen tog de ett blodporv som tack o lov inte visade på någon infektion mer än förkylningen. Lite lugnande i alla fall.
    Mitt i denna cirkusen blev Hugo massjuk. William magsjuk och nu jag magsjuk!!

Jag är helt under isen. Försökte just få i mig ett glas saft men det gick inget vidare. Hugo har blivit utkörd till farmor och farfar, så han, som ändå "bara" har diaree kvar nu, får kurera där ute. Och Stackars lille William bara hostar och hostar. Febern har sjunkit men maten får han inte behålla. Vilket gör att förkylningen/ RS eller vad han nu har är svår att bli av med eftersom han inte får nån näring.
    Mitt i allting så ska Jonas examens arbete lämnas in.
    Hahahahaha. Man ska nog bara skratta åt allting. Men jag är sjukt och djupt orolig för lille William. Han är så himla himla liten. Han ser så dålig ut på ögonen. Men idag, för första gången sen i lördags kom faktiskt ett litet leende. Alltid någonting.

• anuya77

Jo sen en annan sak! När jag ändå är igång o är upprörd . Alla fullkomligt tjatar om den där jävla amningen hela tiden. Den som ligger på mest är Jonas. Jag förstår att han vill att William ska bli frisk. O visst är amningen ett bra skydd men inte fullgott. På sjukhuset tjatar dom också. Vet inte vad jag vill ha sagt med inlägget. Bara att jag är upprörd för nånstans känns det som folk (ink svärmor) tänker att det är mitt fel som inte helammar o som därmed inte gett William sjuk-skydd.

• anuya77

Förlåt om jag utrycker mig hårt ( jävla amningen). Såklart är det underbart om det funkar till 100%. Jag tycker nog ändå att det råder amningshysteri just nu.

• anuya77

NU ligger vi inne med lillen och det är skönt! Han har bättrat på sig sen vi kom in i natt. Han får andas adrenalin. Varrannan timme. Alla prover visat bra. Så mamma är lit lugnare nu. Vi hoppas han är tillräckligt bra för att komma hem imorgon. Kram

• anuya77

fredagshänget: Hugo är ledig på fredagar så vi vill med vara med och leka då.

Saza: Som jag sa på FB. GRATTIS. Vilken prestation och vilken guillig prins! Namnet är bara såå coolt.

• anuya77

Hej på er,
    Hur har ni det i sommarvärmen?

Vi har det bra. Njuter av att vara lediga hela familjen. Jonas är pappaledig med Hugo och jag med William. Åker på små utflykter. Det är skönt att Jonas plugg är över.

Cassis: grattis till plusset. Vad roligt med en ny trådgraviditetet.

Sjögurka: Vad spännande med din förlossning. Jag läser din blogg så jag har hållt mig lite uppdaterad om bebis och flytt. Vill du ha tillbaka din fina overall nu?

Bay: Vad roligt att din bebis verkar må bra. Går Felix på dagis på Ör nu?

• anuya77

Sjögurka: heja heja heja! Håller alla tummar och tår för att lillebror kommer snart.

GRATTIS till alla nygravida- nenne & Cassis. Vad roligt med nya trådbebisar.

William blir 4 månader idag idag började han både greppa och vända sig. Lilla killen blir plötsligt "stor". han är verklingen dundermysig.

Kram till er alla. Har begränad tillgång till dator nu. Då vi lånat farnmor & farfars hus, som är bortresta.

• anuya77

Oj vad era barn snackar. Hugo pratAr mycket men mest sitt egna språk som mest han själv förstår. Borde man vara stressad över det? Hm... Hoppas bebisen kommer snart sjögurka. Jag förstår din frustration!!! Idag klippte vi bort alla Hugos lockar. Han blev en riktig liten pojke. Så söööt. Anna: välkommen. Båda mina ungar är 4 veckor tidiga. Min yngsta satt fast i nära tre minuter och var också blå och andades dåligt. Fruktansvrt. Man är glad att de är friska idag.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7