Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Bay: Ja jag hakar om jag orkar. Bestäm nåt ni så hänger jag på

• anuya77

Bay:
    Din gammeltacka, vad härligt att det såg bra ut- med tanke på din extremt höga ålder.

Sjörgurka:
    Paketet har kommit och ligger och lurar på posten. Nu ska jag bara få min stressade man att hämta det till mig...Tack!
    Och vad hemskt med soldaten. Fy o usch så obehagligt!

Själv har jag, enligt vad dagens UL visade: en 2,9 kilos klump i magen. Han ska då vara 47 % över normalvikt. Men som ni minns så var Hugos mått lika höga förra gången och så kom han ut 600 g mindre än beräknat. Så vi tar det med en halvt nypa salt. Bf är ff den 5 April men jag tror han kommer runt min födelsedag: 9 Mars, om han ska växa på detta sättet.

Annars är jag glad över att Hugos infasning i hans nya rum gått så smidigit. Han och Jonas sov där 2 nätter- sedan har han bott själv.  5:e natten idag. När han vaknar gnäller han lite sen hör man små tassande steg som närmar sig vårt sovrum. Sååå gulligt!

• anuya77

Bay: Haha. Det är mitt magiska indiska blod, vet du!

• anuya77

Åh, Saza vad underbart. Hoppas hoppas det håller i sig nu. Håller alla tummar jag kan. Bra att pencillinet verkade så snabbt- om det nu är det som hjälpt. Hur som helst = feberfri Milo = TOPPEN!

Det där med att skilja vardag från helg är något vi inte jobbat med på Hugo. Vet inte hur det skulle gå till riktigt, för oavsett om vi håller honom vaken längre på kvällen så verkar hans inbygda skalman-klocka väcka honom 7 i alla fall. Det kanske ändras med ålderns gång.

• anuya77

Ja det är verklingen tragiskt, sjö!

Winner:
    Jag undrar lite om ditt kejsanitt med Ludvig. Hade du begärt snitt eller hade de sett på nåt UL innan att han skulle bli stor.
    Ska bli spännande o se vad läkaren säger imorgon om min bebis stora mått. tror det blir snitt faktiskt. Men vad händer om de planerar snitt men vattnet/värkarna sätter igång innan utsatt datum- blir det vaginal förlossning då eller blir det akut snittt.....hm..många frågor

• anuya77

LL: Vad spännande att du är öppen lite. Då är det nog på gång när som helst. Tänker på dig!!!!

• anuya77

En liten uppdatering:
    Har varit hos läkaren idag för utredning av UL som gjordes igår och nu är jag förpassade  till mestadels sängläge. Barnets storlekt är 47% över medelbebisen i motsvarande vecka (33). Han säger att hinnorna kan gå när som helst om jag inte bara tar det lugnt.
    Lyft, golv-lek och nattningar av Hugo är inte att tänka på längre.

Ett nytt UL ska göras om 2 veckor och skulle barnet ha samma tillväxt då som nu kommer det bli ett planerat kejsarsnitt mellan v 36-38.

Hur som helst så mår han bra förutom att han är lite rund om magen. Ja, det var en liten uppdatering om min lille bebis.

• anuya77

Bay; vad skönt att han tog det så bra!!!

• anuya77

Winner:
    Vilken konstig bilhandalare!
    Nej, jag blir inte besviken om det visar sig efter nästa UL att det blir ett snitt. Verklingen inte. Det är ju jättevanligt och jag har inga konstiga tankar om snitt. För visst får man upp bebissen på magen/bröstet efter den kommit ut- precis som vid vaginal förlossning?
    Hur funkar det med smärtlinding. Använder  man lustgas o sånt också innan operationen?

Idag blir Hugo 18 månader och vi har varit på 18 månaders koll + vaccinering på BVC. Det gick bra. Det var inte några 20 ord han skulle kunna men hon sa att de bör kunna runt 8-10....Sen kollade hon om han kunde bygga torn av klossar, leka kurragömma med en docka och rita streck på ett papper. Det gick bra och han hade också hunnit bli 86 cm lång. Lilla långstånken.

Movie:
    Reagerade Alice en vecka efter mässling vaccineringen? Hon sa nämligen att de kunde få 39 graders feber runt 10 dagar efter själva sprutan.

Sjögurka:
    Tack för paketet!!! Vilken gullig overall. Dundersöt! Och sen blev jag HELT nostalgisk av lilla clownen. Den hade vi med oss på BB och jag hade hunnit glömma bort den. Minns att Hugo höll ett stadigt (stadiigt för att vara 1 dygn gammal) grepp om den som nyfödd.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7