Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vad gulliga ni är, 24 timmar sen Molly kräktes sist och vi verkar ha klarat oss. Helt otroligt! Idag har jag sanerat lägenheten från alla baciller, främst badrummet som nog aldrig har varit såhär rent. Ska ta en kort sväng med vagnen, Molly har bara runt 38 grader i feber, det kan väl inte vara farligt?

Anuya: Håller andan här hemma, bebisen kan ju komma när som helst. Ja, kanske har lillebror redan fötts. Så spännande!

• j 3 n N y
    Movie: Nu sitter jag med ett par sådana jeansleggings på mig som du tipsade om och - oh my god, det är ju som mysbyxor! Tack för tipset

Tog en promenad som sagt, i solen! Man blir ju tusen gånger lyckligare och piggare på en gång. Molly somnade i vagnen och jag fick shoppa lite. Det där med att vabba är inte så tokigt alla gånger.

L33L00: Har glömt vilken tid det kan ta att bara komma iväg på en enkel promenad med en så liten. Jag kunde få lite ångest de dagarna det bara inte blev av att gå ut på promenad när Molly var sådär liten. Det blir väl lite annorlunda med storasyskon som ska till dagis och så men vissa dagar orkar man inte mer än att titta på skräp-tv och amma typ.

Anuya: åh vilket pådrag! Antar att du inte blir hemskickad i helgen då? Stackars, hoppas du får många och långa besök av söt-hubbe!

Korv: Mysigt med ensamtid tillsammans. Jens brukar säga att det är ett så himla bra betyg på en relation - att man kan vara ensam men tillsammans. Att man inte liksom kväver varandra bara för att man är i samma rum eller samma lägenhet. Jag har väldigt lite behov av just ensamtid, har en kompis från mammagruppen som bara måste få vara ensam några timmar varje helg så då går hon och fikar eller på bio eller nåt. Själv. Främmande för mig men alla är olika!

Trakka: Vad roligt att se dig igen! Känner också igen ångesten, låg och grät på kvällarna i julas när Mollys dagisstart närmade sig med stormsteg! Tror det kommer gå jättebra, men det är alltid jobbigt när en era tar slut...

En annan som varit försvunnen länge är Pormoicheia...
  • j 3 n N y

Visst har det varit lugnt idag? Själv ligger min familj på soffan och snarkar ikapp så jag fördriver tiden med datorn (syntes det på mitt förra monsterinlägg kanske ).

La Castana tänkte jag på häromdan, hoppas hon mår bra. Det var ju jättetufft för henne när sambon flyttade.

Sussett då? Eller (*har glömt nicket*) med astmasjuka dottern Filippa...

• j 3 n N y

Fredagkväll pratas det vagnar och lärdagkväll galonisar! Grymt! Har inte ens börjat funder på vårkläder till dagis än men det är väl dags så vi inte är sist ute och får leta över hela stan som det var med vinteroverallen... Har pops galonisar som jag måste prova på henne och se om de fortfarande funkar. Bra tips annars, vad härliga ni är!

Anuya: Men åh så spännande, jag får fjärilar i magen varje gång jag går in i tråden nu Hoppas allt går bra och att du mår bra, förstår att du är trött efter så långt värkarbete (eller ja, förstår gör jag kanske inte eftersom jag aldrig haft en enda värk men jag sympatiserar med dig så gott jag kan)...

Idag ska jag iväg och planera en möhippa, så skoj!

• j 3 n N y

Vi har en sulky/resevagn från Graco som vi har som dagisvagn nu faktiskt. Billig och preftekt på resan (vi hade den en månad i spanien i somras, jätteluftig att sova i på stranden). Sparar lite på buggan så bebisen också får åka den lite. Ska köpa en syskonvagn också, men tänkte spana in en på Blocket. Blir nog en UJ.

• j 3 n N y

Anuya: Förstår att det är hormoner och stress och oro och tusen andra känslor som rullar runt i kroppen just nu, och jag tror som nenne att Jonas bara inte tänkte sig för och att han inte förstår exakt hur du mår. En klassisk man-kvinna-kollission som blir mycket jobbigare pga den situationen ni är i. Stor kram till dig, nästa gång hugo kommer så hoppas jag att det blir mycket bättre.

Tack vare era lördagsdiskussioner köpte jag ett fodrat regnställ på stadium idag. Hade jag aldrig gjort om inte ni pratat om det igår, tackar!

• j 3 n N y

korv: oj, jag känner mig helt tom i huvudet när du frågar om 4-månaders sådär. Minns ingenting från den tiden, har jag ens haft en 4-månadersbebis? Tror inte det... Men jag hade nog gått på magkänsla och allmäntillstånd, är han hängig och tappar energi så hade jag kanske ringt vårdguiden. De är ju så ombytliga när de är sådär små, man kastas ju fram och tillbaka i olika rutiner.

• j 3 n N y

Grattis på födelsedagen Anuya!

I morse klockan 9 satt jag och väntade på barnmorskan två veckor (!!) för tidigt. Snacka om preggo-brains...

Ni andra som är gravida eller kommer ihåg hur det var; brukar/brukade er mage dra ihop sig och bli stenhård jätteofta och jättelänge. Är så grymt obehagligt, gör nästan ont. Och så blir jag trött av det. Borde jag kolla upp det?

Just det, Molly har åkt på sin första öroninflammation tydligen. Nu är det penicillin som gäller. Hon har inte så ont, men febern har ju varit rejält upp och ner

• j 3 n N y
    Saza: Ja, det kanske är sammandragningar. Hade en del med Molly också, men mycket senare. Vet ju att du har pratat om det också. Kan ta upp det nästa gång hos bm om det inte blir värre. Tack!

Hoppas det går bra imorgon, tycker inte heller om sprutorna. De säger väl att feber och ev. utslag kan komma 7-10 dagar efter mrp-sprutan. Hoppas han klarar sig, ni har väl ändå haft nog nu!

Winner: Svårt det där med "magsjuka" tydligen. Dagis och dagmammor blir ju livrädda bara de ser lite löst bajs... Det kan ju vara så långdraget också, den där lösa magen. Kanske är nån slags intolerans som saza säger... Är så otroligt oerfaren på det här området känner jag, hoppas det blir bättre snart.
  • j 3 n N y

Tack för lugnande svar, lustigt att graviditeter kan vara så annorlunda. Trodde man skulle vara expert den här gången, haha Ska fråga bm nästa gång jag ska dit (om två veckor. tydligen).

Korv: ja, alltså vissa gubbar och gummor är bara för griniga. Hur orkar man? Blev så störd av det den där tanten sa om Abbe, att han var en SAK. SAK?!? Ett sött litet barn, världens sötaste Abbe! Och så gubbar, har fått så många kommentarer från griniga gubbar när jag varit på barnvagnspromenader. Det är gubben det är synd om, som måste spendera en solig (nästan)vår-dag på att hojta åt fina mammor.

Saza: Molly var också snorig och lite hostig vid sprutan. Tror nog inte att det är någon fara, men det bedömer nog bvc bäst.

Bay: Men guuuuud så gulligt! Felix har tjej! Molly blev lite ledsen, trodde väl hon hade chans på honom eller nåt. Grät sig till sömns. Nåja, det kommer fler pojkar...

Anai: Hoppas lilla fisfarbrorn lugnar sig snart

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7