Inlägg från: Knastroll82 |Visa alla inlägg
  • Knastroll82

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Cassis> Fy då... Jag har själv IBS, så jag vet hur jobbigt en ickefungernade mage är... Hoppas du kan få hjälp!
    Jag har dock blivit bättre sedan jag uteslöt lactos ur kosten (inte så svårt när jag ändå knappt fick i mig några mjölkprodukter, dricker inte mjölk och äter inte ost, har aldrig gjort).

• Knastroll82

Grattis till Cajsa!
    Tänk var fantastiskt, att våra barn fördubblat sin ålder på bara ett år! Hur sjukt är inte det?
    Det är otroligt också hur mycket de lärt sig på detta år, de är ju riktiga små människor nu, som i allt större grad kan kommunicera "på riktigt".

• Knastroll82

Skogsbollen> Liam trotsar han med, men inte i samma utsträckning aom Alvin. Jag har just inga tips att ge, förutom att hålla ut. Liam har ett "naughty corner", där han får sitta (helt ignorerad) 2 minuter i en stol när han gör otyg, sen förklarar vi vad han gjort fel och kramas, sen är det bra.

• Knastroll82
    cassis23 skrev 2010-09-17 08:00:54 följande:
    Karlstadtös: Vi köpte på skopunkten förra året me, bra när man kan köpa 3 par billigt, som i sommras, gympaskor, sandaler o stövlar. Om dom skulle pajja så är de ju ändå så billigt!

Måste bara säga en sak, köpte två nya pyjamasar till Cajsa igår från kapphal, dom är vita med igelkottar på och dom är sååå söta tycker jag =)
    Åh, de pyamasarna har jag också tittat på, men Liam är för står för delas heldressar (gillar inte 2-delat, det bara glipar). Så jag tänkte sy pyamas åt honom i det här tyget:
    www.stoffochstil.se/ImageRoot%5C/2/7/0/270523/270523_l.jpg
    och så blir det nog några i dessa tyger med, för de är så fiiina!
    www.stoffochstil.se/ImageRoot%5C/2/3/0/230462/230462_l.jpg
    www.stoffochstil.se/ImageRoot/2/3/0/230454/230454_l.jpg
  • Knastroll82

Tänkte meddela att Abbe blev vinnaren av tävlingen jag haft i min blogg! Grattis till honom!

• Knastroll82

Liam har två overaller; en gummioverall och en vinteroverall från ellos, mycket bra priser!
    Vi hade overall (samma men i förra årets utförande) därifrån även förra året, och kan inte vara mer nöjda! Liam var alltid varm och torr, trots att vi fick -30 här i vintras. Gummioverallen är oslagbar i slask!
    Sen har han täckjacka och täckbyxa från kappahl och överdragsbyxa från ICA MAXI.
    Skaljacka och vindfleece från PoP.
    Dessutom har han två regnställ.

Vinterskor köpte vi på rean på stadium, rejäla kängor för 99:-, och fodrade gummistövlar från tretorn.
    Sen har han ullfodrade allvädersstövlar från ponny, de hade han även förra vintern (vi köpte på tok förstora).

• Knastroll82

Är lite rädd just nu...
    Har hittat en knöl i bröstet och väntar på remiss till mammografi.
    Tankarna snurrar. Jag VAT ju att det oftast inte är cancer, men tankarna söker sig ditåt i alla fall.
    Har varit mycket cancerelände på sistone.
    Morfar gick ju bort i lungcancer i våras och pappa har precis avslutat sin behandling.
    Vill bara ha tiden NU, eller helst nyss.
    Väntan och ovisshet är det västa.

• Knastroll82

Taneli > Stor kram till dig! Fy så jobbigt!  Har ni sökt någon utomstående hjälp?

Stort tack till alla goa tjejer i tråden för alla lyckönskningar, det värmer!

• Knastroll82

Liam ska få en "storpojke säng" (fullstor), ett litet leka doktor set, matvaror i plast som han kan gå och handla med och sen blir det inte så mycket mer.

• Knastroll82

Åh förresten så ska jag sy blöjor och tvättlappar åt liams docka med. Får se om jag hinner sy en hel skötväska.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7