Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Baypower skrev 2010-04-03 18:20:41 följande:
    Felix är också magsjuk och har världens hosta. Många blöjbyten och jag bävar för resan tillbaka till Stockholm imorgon.
    Jobbigt, hoppas han blir bra snart!
  • Karlstadtös
    Saza skrev 2010-04-05 19:47:38 följande:
    Nä jag slapp inte skiten Hela familjen magsjuk samtidigt är inget man önskar sin värsta fiende.Har skrivit i bloggen så ni får läsa där.Men en sak är säker. Höggravid och magsjuk går INTE ihop.
    Låter hemskt!
  • Karlstadtös
    Saza skrev 2010-04-06 23:38:13 följande:
    Åker in till akuten imorgonbitti med Milo. Skulle egentligen vilja in redan nu men tydligen är sjukhusen överfulla och jag känner att jag pallar att vaka över honom hemma inatt. Men minsta lilla försämring och jag åker in.Han är väldigt väldigt dålig. Får inte behålla nånting alls och han har blivit alldeles grå och blek i ansiktet.Känns inte alls bra det här
    Jag hade åkt in direkt om jag var du! Det går fort när de blir dåliga.
  • Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-04-07 10:49:46 följande:
    Movie: Vad gullig du är... Tyvärr bröjar jag svullna upp både här och där men det får vara så helt enkelt. Jo, du har rätt i att jag fullkomligt rasade i vikt efter Molly föddes. Så jag lever på hoppet att det blir lika igen. Jag ger också efter för suget förresten! Marabous frukt och mandel är en stor favorit. Och JA - vinägerchips!!! Jenn: Jag ses gärna på en fika! Vill du träffa Mollsan? Har faktiskt inga planer den helgen, så både lördag och söndag skulle passa mig. Hoppas fler kan! Har era barn favorituttryck som ni inte förstår? Molly går runt och säger "acki-aaaaaa" heeela tiden. Ibland om hon har ätit och det är slut så räcker hon upp händerna och säger "acki" som vi tror betyder typ "färdig". Men "acki-aaaaaa"??? Vi får väl se vad det ytvecklas till sen!
    Felicia säger en massa skumma grejer, men tror vi vet vad hon menar i de flesta fall. Däremot har vi inte listat ut vad goddel-ga betyder...
  • Karlstadtös
    Baypower skrev 2010-04-07 19:37:29 följande:
    Jag ses också jättegärna någon dag den helgen. Den 23:e är vi på Bounce i Globen men jag har både lördag och söndag fria. Dessutom har Dante varit på tjänsteresa hela veckan så jag borde kunna få åka iväg utan Felix.Apropå att bli stor. Jag har fullkomligt exploderat över påsk och denna vecka. Fattar inte. Till råga på allt har jag varit på konferens med jobbet på Strömstad spa - jättekul att strutta runt som en padda i bikini med alla nya kollegor Vågar absolut inte väga mig - det gör jag när jag måste, dvs när jag ska till bm. Orkar faktiskt inte heller bry mig. Får ta tag i vikten när barnet är fött helt enkelt.Jag måste fråga; är det någon annan vars unge har blivit totalt rabiat? Felix hatar oss känns det som och vi tror att det är en försenad reaktion på dagisvardagen. Han är hur snäll som helst på dagis och äter allt. Hemma äter han ingenting. Verkligen ingenting och han kan storskrika åt oss i en timme och vi får inte röra honom. Några tips? Kan man överhuvudtaget göra något? Vi trugar inte med maten alls utan vill han inte ha så tvingar vi honom inte och vi ger honom inte frukt och sötsaker istället för mat.......men det är jobbigt att han alltid är så missnöjd med oss. Som om han är besviken på oss som lämnar bort honom på dagarna
    Felicia är sjukt mammig och vägrar att släppa mmig större delen av dagen. Sjukt jobbigt då inte pappa kan dra vagnen, hon skriker om hon inte får sitta i mitt knä hela tiden, skriker när jag duschar, etc. Hon skriker så man får lock för öronen när hon inte får som hon vill och säger man till henne så gör hon samma sak ännu mer. T.ex idag drog hon ner en flaska hos frissan, och när jag sa till henne illvråla hon och drog ner så många hon hann innnan jag fick tag på henne. Det är svettigt! Hon river sönder böcker, biter i saker, slåss, m.m. Jonathan var aldrig så här!
  • Karlstadtös
    Saza skrev 2010-04-07 19:48:29 följande:
    Milo har rotavirus.Har precis skrivit i bloggen för den som vill läsa.Tack för allt stöd!
    Vad är det?
  • Karlstadtös
    skruttis11 skrev 2010-04-07 20:36:52 följande:
    hej på er!Saza tråkigt med milo :( hoppas han repar sig snart KramSatt på Akuten hela kvällen/ natten igår med Leo som har en hemsk hosta å feber fick andas ventoline igår två gg så  han fick aromir å en nubinett utskriven e gött trött idag, kom in på akuten runt 21.30 å va inte hemma förens 04.30 i morse sovit endast 3 tim gääääspkänns som leo aldrig kommer å få vara en frisk gosse
    Stackaren!
  • Karlstadtös
    Jenn83 skrev 2010-04-07 22:02:03 följande:
    Maja kan också få riktiga utbrott, även om jag ändå tycker det är en ganska lugn och harmonisk period just nu. men för bara nån vecka sen var det utbrott efter utbrott. Men visst, humör har hon definitivt och hon kan lätt bli jättearg och kasta saker runt sig.Annars så är jag helt otroligt kär i min lilla dotter just nu! Det är precis som massor av ny kärlek till henne dykt upp, och jag som knappt trodde man kunde älska henne mer! Men just nu så är både jag och Daniel helt överväldigade av henne på nåt sätt, och just nu tycker jag det är så grymt häftigt att vara förälder. Barn i denna åldern är ju helt otroliga, så mycket nytt som händer dagligen! Just nu håller Maja verkligen på att utveckla språket och härmar massor av ord varje dag. Och hon fattar verkligen allt, och svarar på det vi frågar henne. Det känns verkligen nu som att vi kan PRATA med henne och få svar. Daniel har hamnat i lite så där "Kommer vi nånsin kunna ge så mycket kärlek och ge så mycket av oss själva till ett barn till?". Men så känns det väl kanske alltid...och den dagen tvåan kommer så får vi väl se det själva!!
    Det där var jag jätteorolig för när jag väntade felicia, men det kan man! Det är olika kärlek och olika mycket olika dagar, men visst älskar jag båda barnen lika mycket! Jonathan har humor, är kärleksfull och smart, etc, Felicia är mitt lilla buasfrö med glimten i ögat och hon avgudar mig. Båda är naturligtvis sötast i världen.
  • Karlstadtös
    lia76 skrev 2010-04-08 17:02:28 följande:
    Ja eller hur Slippa hålla på och starta nya trådar hela tiden. Skönt att ha en enda
    Behöver man inte starta nya längre?
  • Karlstadtös
    Saza skrev 2010-04-09 10:35:21 följande:
    Milo är sämre igen Hade spytt imorse i sängen och haft två diarréer innan klockan 8.Man märker att energin börjar ta slut för honom. Han vaknar på morgonen och pallar att vara uppe en timme, sen vill han sova. Han sover runt 4 timmar per dag, men är inte pigg när han väl är vaken.Äter ingenting, men dricker hyfsat tack och lov. Kämpar med både vätskeersättning och annan dricka.Fattar inte varför det inte går över!! Varför blir han inte det minsta frisk??!
    Sådär var Jonathan i Thailand, så de la in honom med dropp! Hoppas han blir frisk snart!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7