Jenn83 skrev 2010-04-07 22:02:03 följande:
Maja kan också få riktiga utbrott, även om jag ändå tycker det är en ganska lugn och harmonisk period just nu. men för bara nån vecka sen var det utbrott efter utbrott. Men visst, humör har hon definitivt och hon kan lätt bli jättearg och kasta saker runt sig.Annars så är jag helt otroligt kär i min lilla dotter just nu! Det är precis som massor av ny kärlek till henne dykt upp, och jag som knappt trodde man kunde älska henne mer! Men just nu så är både jag och Daniel helt överväldigade av henne på nåt sätt, och just nu tycker jag det är så grymt häftigt att vara förälder. Barn i denna åldern är ju helt otroliga, så mycket nytt som händer dagligen! Just nu håller Maja verkligen på att utveckla språket och härmar massor av ord varje dag. Och hon fattar verkligen allt, och svarar på det vi frågar henne. Det känns verkligen nu som att vi kan PRATA med henne och få svar. Daniel har hamnat i lite så där "Kommer vi nånsin kunna ge så mycket kärlek och ge så mycket av oss själva till ett barn till?". Men så känns det väl kanske alltid...och den dagen tvåan kommer så får vi väl se det själva!!
Det där var jag jätteorolig för när jag väntade felicia, men det kan man! Det är olika kärlek och olika mycket olika dagar, men visst älskar jag båda barnen lika mycket! Jonathan har humor, är kärleksfull och smart, etc, Felicia är mitt lilla buasfrö med glimten i ögat och hon avgudar mig. Båda är naturligtvis sötast i världen.