• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Embla: Vad trist! Vi skulle ju ruva tillsammans ju! Fast jag vet inte om det blir ruvning för mig heller den här gången. Har sprutat Menopur sen den 25/2 men än så länge har ingenting hänt. Ska dit idag på nytt VUL, det är så segt det här.

Hur går ni vidare nu?

Bråkade med min man igår men det löste sig. Jag är alldelles för känslig just nu och klarar inte av någonting. Det blir ju inte lättare ju längre in i behandlingen vi kommer heller. Det är ingen lång tid de senaste 1,5 åren som jag inte gjort någon form av hormonstiumlering. Inte konstigt att humöret tryter ibland kanske...

Tycker det är för lite tur i tråden just nu! Håll tummarna för mig idag att det hänt något så att jag kan få göra FET snart.

Kram och ha en så bra vecka ni kan allihop. Vi ska inte ge upp!

• Kakor

Det hade inte hänt någonting igår. Hopplöst! Inte ett enda ägg över 10mm. Så nu har vi höjt Menopurdosen fast bara varannan dag (150ie - 75ie - 150ie - 75ie). Det blir VUL igen på fredag. Att det ska vara så besvärligt att få till någon form av ägglossning så att jag kan göra FET. Har inte så jättestora förhoppningar nu på det här försöket utan tror nog att det blir antingen inga ägg eller alldelles för många. Så det blir säkert så att jag vilar en månad och gör ett nytt försök sen. Men jag ska inte ge upp om det här försöket än!

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-03-12 08:45:45 följande:
    Min katt Leo är hemma igen.  Efter exakt 3 dygn stog han igår kväll utanför altandörren. Ruggigt hungrig men förövrigt i bra skick. Får se nu om gud lyssnade på mig. Isf blir det ingen FET denna mnd men jag fick hem min kära. Återstår att se. Är idag på CD 14 och fortsatt neg. Brukar ha 14-16 dgr cykel.Trevlig dag!!
    Vad skönt att katten kom hem!!! Har en liten katt hemma som jag skulle bli otroligt ledsen om han försvann.
  • Kakor

Jessie80: Det borde absolut kunna funka. Jag har haft 55 äggblåsor men lågt värde och då blev jag inte ÖS. Men det hänger som sagt på värdet.

Embla: Skönt att börja om direkt! Det är väntan mellan försöken som är helt hopplös tycker jag.

Imorse var jag på CvL för VUL igen. Hade 1 blåsa på ca 13-14mm, ska fortsätta spruta till måndag och förhoppningsvis har den växt till sig så att det blir FET i nästa vecka.

• Kakor

Jessie: Jag har ingen egen ägglossning överhuvudtaget så för att få fram förhållanden för att jag ska kunna göra FET så måste jag först få fram ett eller flera ägg för att sen ta ägglossningsspruta och sen kunna sätta in det frysta ägget.

• Kakor

Idag var jag på vul och fick äntligen tid för fet på fredag. Så det blir ägglossningsspruta idag och sen bara att hoppas på att något av de fyra äggen överlever upptining. Känns jättekul att bli ruvare igen :)

Hade en äggblåsa på ca 22mm sen ett gäng på ca 10mm. Skulle ni våga ha sex fram till fredag? Läkaren sa ingenting om sexförbud... Jag tänkte att det borde ju vara en chans att bli gravid så också. Visst har det inte fungerat förrut men det kan ju fungera den här gången.

Hoppas det går bra idag Jessie!!

• Kakor

Tror att vi kommer att testa att ha sex och hoppas det ökar våra chanser. Vill helst inte ha tvillingar men det känns som att den risken är liten.

Jessie: Vad skönt att det gick bra! Hoppas du inte blir överstimmulerad nu. Spännande med ett 5 dagars embyro :)

Varför jag får stimulera fram ägg och sen göra fet har jag ingen aning om egentligen. De säger bara att vi ska få fram samma förhållanden som jag hade när vi tog ut äggen. Men kollade du inte med ÄLstickor eller så? Det verkar många göra.

• Kakor

Hej allihop! Det var några dagar sen jag var här så jag har lite att läsa nu :)
    Satte i alla fall in ett ägg idag! Det hade klarat upptining strålande så det känns skönt. Nu är det bara att "leva som vanligt" (som om det skulle vara lätt :) och vänta två veckor. Har testdag den 2/4.

Trevlig helg!!

Kram på er!

• Kakor

Tack! Jag är väldigt svullen över magen, mer svullen än efter vanliga IVF... Konstigt! Men så länge det inte gör väldigt ont så är det nog ingen fara.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen