• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Embla: Hoppas det ser bättre ut idag så att du slipper avbryta.

När det gäller UVI så har jag aldrig haft någon (hittills vad jag vet) och jag har aldrig heller tagit penicilin, inte ens när jag var liten. Men jag tycker inte det låter helt otroligt att sånt kan påverka, det är ju jobbigt för kroppen att bearbeta en infektion. Sen vet jag inte om antibiotika har någon effekt på fertiliteten men det har jag aldrig hört någonting om men alla biverkningar och olika effekt som läkemedel har på personnivå är omöjligt att förutse på grund av att alla metaboliserar läkemedel olika.

Jag hoppas att alla kan få lyckas snart så att vi kan få våra efterlängtade barn.

Jag har drömt om att det är två barn jag har i magen nu. Vet inte varför men det är två stycken som jag hela tiden tänker att det är och så snabbt jag pratar om dem eller till magen (jag är väl lite knäpp :) så säger jag bebisarna... Kommer att bli förvånad om det bara är en även om sannolikheten är stor att det bara är en. Idag gick jag in i vecka 6 i alla fall, ett litet steg närmare att bebisarna kommer. På fredag är det dags för hälsosamtal på MVC och sen släpar sig tiden fram till VUL om 2,5 vecka.

Lycka till igen! Tänker på er!

• Kakor

anlo24: Jo jag mår bra :) Lite molvärk i magen till och från och så måste jag springa på toa hela tiden. Inget illamående än. Ang. VUL tiden så vet jag inte, tyckte också det blev sent ska ringa och fråga om jag kan komma tidigare... Är ju nyfiken!!

• Kakor

cah: Jag ringde men de hade ingen tid veckan innan så jag får snällt ge mig till tåls :)

anlo: Jobbigt när det blir irritation så. Det är ju väldigt lite som egentligen hänger på vad du gör, det hänger ju på kvalitén på embryot sen. Det är svårt ibland och min man blir också irriterad om han såg att jag gjorde något ansträngande under hela IVF tiden + nu och tycker att jag ska ta det lugnt och vila hela tiden. Men om det bara hade varit så enkelt som att sitta hemma och titta in i väggen så hade vi ju gjort det men det är inte så enkelt. Din kropp kanske inte har ÄL den här månaden och om den har det eller inte så kommer det inte påverkas av att du dricker alkohol ikväll. Hoppas du får jättekul och kan slappna av lite i alla fall.

Embla: Jobbigt att det inte direkt går som på räls nu, hoppas det ser bra ut på lördag så att ni kan köra ändå.

• Kakor

Djurgårdsrutan: GRATTIS!!! Underbart att ni fick se ett tickande hjärta!!

• Kakor

Embla: Vad trist! Var precis så det blev för mig mitt första försök när jag hade 55 äggblåsor och sen sjönk östradiolvärdet till nästan noll. Hoppas du kan starta om direkt.

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-04-21 13:22:08 följande:
    Ingen mens i sikte än så länge. Så det är pos. Sen igår har tempen gått upp till 37 gr. Så det känns också mer hoppfullt. Men inga andra symtom...Ruvning suger verkligen. Kommer ni andra vänta att testa tills sö eller när är det ok att testa tror ni? Vi åker till Nice på lö morgon (om nu vulkanen kan hålla sig i schack). Vore skönt att veta innan så jag isf kan ta ett glas vin på lö kväll annars. Så min tanke är att testa på fre kväll när jag kommer hem från jobbet. Om mensen inte kommit förståss. Samtidigt om det blir neg ska man då gå och oroa sig för att det kanske är falskt neg.Jag gjorde ju mitt FET helt ostim. Hade ÄL på dag 18. Satte in ägget på dag 21. När är det rimligt att kunna få utslag. RD 10 idag. Kram
    Jag testade + på RD11 efter FET :)
  • Kakor
    anlo24 skrev 2010-04-21 14:29:49 följande:
    Har du kollat din temp under ruvningen? Jag brukar ligga på 37.1 mellan ÄL o mens. Normalt 36.6-36.8. Hade du nga grav symtom?Hur mår du själv? I vilken vecka är du i? Vad händer nu framöver för kontroller?Kul att höra vad som händer i steg 2.Kram
    Jag kollade inte min temperatur så jag hade inte koll alls på det men det kändes annorlunda mot tidigare behandlingar. Hade inga direkta symptom förrutom att brösten var svullna men det blir de ibland innan mens i alla fall så det var mer en känsla att det hade fungerat men jag hade lika gärna kunnat ha fel.

I övrigt mår jag bra, är i vecka 8 nu och ska på VUL imorgon så det känns nervöst. Mår illa till och från och måste vara väldigt noga med vad och när jag äter för att må ok. Men jag är glad hela tiden oavsett om jag mår illa, är trött eller vad som sker för jag ser det som tecken på att det fungerar för embryot men imorgon kl 11 kommer jag att veta om hjärtat slår som det ska och då kanske jag kan sluta vara nervös hela tiden. Får se om det är en eller två i magen också :) De satte in ett ägg och sen så framkallade de en ägglossning med hjälp av Menopur så vi kanske lyckades pricka in det ägget också. Det blir spännande att se :)

Har varit hos barnmorskan en gång på hälsosamtal och fick då reda på att jag kommer att få fler kontroller än vid en "vanlig" förstagångs graviditet pga IVF.

Men vad jag har förstått så blir VUL imorgon sista besöket på CvL om allt går vägen.

Lycka till anlo24 och Curly Red och alla er andra!

Kommer hänga kvar i tråden för jag har också svårt att slita mig härifrån.

Kram!
  • Kakor
    CurlyRed skrev 2010-04-21 15:33:09 följande:
    Cookie - stort lycka till på VUL imorgon!!! Vad spännande att äntligen få se ett (eller två) hjärtan där inne!!!
    Tack!! Flyttade mitt VUL från 26/4 till imorgon för att jag verkligen vill veta nu (fröken otålig)  :)
  • Kakor

Nu har jag varit på VUL och fick se ett hjärta slå hos den lilla krabaten :) Den var lagom stor och allt såg bra ut! Det känns helt fantastiskt och overkligt!

• Kakor

Myran: Vad tråkigt!  Det är så fruktansvärt jobbigt att få ett - när man hoppas så mycket varje gång. Sköt om dig och försök att tänka att du behöver inte vara duktig. Man får bryta ihop och bara gråta.
    Kramar om!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen