• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Min katt Leo är hemma igen. {#lang_emotions_heart} Efter exakt 3 dygn stog han igår kväll utanför altandörren. Ruggigt hungrig men förövrigt i bra skick.

Får se nu om gud lyssnade på mig. Isf blir det ingen FET denna mnd men jag fick hem min kära. {#lang_emotions_smile}

Återstår att se. Är idag på CD 14 och fortsatt neg. Brukar ha 14-16 dgr cykel.

Trevlig dag!!

• anlo24
    Kakor skrev 2010-03-15 10:00:09 följande:
    Idag var jag på vul och fick äntligen tid för fet på fredag. Så det blir ägglossningsspruta idag och sen bara att hoppas på att något av de fyra äggen överlever upptining. Känns jättekul att bli ruvare igen :)Hade en äggblåsa på ca 22mm sen ett gäng på ca 10mm. Skulle ni våga ha sex fram till fredag? Läkaren sa ingenting om sexförbud... Jag tänkte att det borde ju vara en chans att bli gravid så också. Visst har det inte fungerat förrut men det kan ju fungera den här gången.Hoppas det går bra idag Jessie!!
    Hej Cookie.

Skönt för dig att vara igång igen. Så spännande. Själv väntar jag på min ÄL. Ska också göra FET om nu kroppen vill producera ÄL denna månad. Om jag får ÄL imorgon så kommer jag också att göra FET på fredag :) Har sen igår haft trådigt sekret men inget utslag än...

Pratade just med kliniken. Men glömde att fråga om sexförbud. Fast jag vet ju inte vad som finns på insidan :) Men vi hade sex igår. Tänker att man ska nog göra som man känner och försöka att inte tänka så mycket. Fast det är lättare sagt än gjort. Jag vill ju inte ha tvillingar så för  mig skulle det inte vara en bonus...

Håller tummarna för oss!
  • anlo24
    Hhoppas skrev 2010-03-15 11:46:24 följande:
    Hejsan!!Jag ska också göra FET i veckan. Fick omslag i går på dag 23. Sent men helt ok enligt dr Holte. Så nu laddar vi allihopa och hoppas på fantastiska FET
    Hej o grattis! En fråga ang din ÄL. Har nu regelbunden mens i vanliga fall? När brukar du ägglossa?

Jag är nämligen på cykeldag 18 börjar själv ge upp hoppet på FET denna gång, men när jag läser ditt inlägg så kommer hoppet tillbaka lite. Pratade med kliniken igår o hon tyckte att jag skulle testa iaf till dag 20. Har sen i sö ÄL sekret men fortsatt ingen smile...

Jag har oreg mens annars mellan 26-33 och haft ÄL mellan 14-16 när jag kollat.

/AL
  • anlo24

Grattis Djurgårdsrutan!!! Så fantastiskt. Det verkar vara värt mödan på dig till slut!!

{#lang_emotions_heart}

• anlo24

Hej tjejer!

För mig går det trögt... Är nu på CD 19 och ingen ÄL hittills. De tyckte att jag skulle kolla iaf tom to. Men får nog nu börja ge upp tror jag. Samtidigt var det en tjej i en annan tråd som fick ÄL dag 23.

Jag har oreg mens dag 26-33. Varit mycket konstig under IVF perioden. Blödde i 14 dgr innan jag började med sprutorna. Brukar innan denna karusell drog igång ha ÄL dag 14-16 de ggr jag kollat.

Jag har fortfaranade lite klibbigt/trådigt slem. Haft det sen i helgen. I sö var min livmodertapp "öppen". Min temp har legat på 37.1 sen i helgen men idag 36,8 som vanligt. Igår kväll var jag lite öm över vä äggstock.

Kan man ha så starka ÄL symtom men ändå inte ÄL?? Vad ska jag göra/tro.

Jag behöver lite goda råd.

Kram kram

• anlo24
    Hhoppas skrev 2010-03-17 18:00:06 följande:
    Hej!Fick tillbaka ett toppägg idag som börjat dela sig när det var tinat. Tydligen ett pluss i kanten.Anlo: Jag gav upp efter dag 19. Struntade i att testa över helgen då jag och mannen bara hade det bra i fjällen. Men bara för att jag kände för det, så testade jag isöndags på dag 22 alltså och fick en smile då. Ringde CVL och dom sa att dte var ok eftersom det var direkt efter IVF. Då kunde dte bli så. Så fortsätt testa. Jag har regelbunden mest på 29-31 dagar.
    Hej hhopas.

Grattis till ägget o att du nu är ruvare igen.

Hade du några "symtom" på ÄL när du använde stickorna? Sekretet? Magont? Etc

Kram
  • anlo24

Hej igen. Har hållit mig lite i bakgrunden en stund nu. Läser varje dag :)

För min del så har det stått lite still. ÄL stickor gav mig ingen smile... Fick mens i må efter 24 gdr menscykel. Pratade nu med kliniken o skall börja testa med stickorna igen på ons för att leta ÄL. Denna gång på dag 10.

Mitt dilemma nu är att om jag får omslag o satsar på FET hinner jag inte göra nytt färskförsök om FET:en misslyckas innan sommaren. Om jag däremot inte får ÄL så hinner jag göra ett färskförsök innan sommaren...

Skulle hinna med en ny FET om denna misslyckas. Men då gäller det att mina ägg överlever. Har bara två stycken i frysen...

Åh så jobbigt det blev att sommaren är i antågande. Jag som längtat... Känns sjukt jobbigt att behöva vänta till hösten om det inte går nu. Samtidigt som jag i nästa sekund försöker bromsa mig lite o leva i nuet.

Jag ska vara tärna till min bästa kompis bröllop i maj. När vi började kolla på klänning så skulle jag kunna vara gravid i 15 v o nu kanske det inte blir förrän till hösten. Får panik av bara tanken...

Usch vad jobbigt livet kan vara.... Hur skulle ni göra och tänka?

Kram på er tjejer.

• anlo24

Välkommen tillbaka Susie. Har saknat dig! Skönt att vara igång igen antar jag. Gör du långa eller korta metoden? Har du börjat?

Kram på dig

• anlo24

Djurgårdsrutan

Hur mår du tjejen? Måsta vara så läskigt att bli så sjuk.. Fy vad mycket vi ska vara med om. Visst var du gravid eller har jag missförstått det?

Kram till dig

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen