Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Anlo24,
    Härligt att mensen har fortsatt att hålla sig borta.

Susie,
    Underbart att läsa om er och eran dotter. Och tack för allt stöd. Har frågat läkarna om det kan vara fel på slemhinnan men de säger bara att den ser jättefin ut. Har däremot fått en underbar läkare på Huddinge sjukhus att lova mig att jag ska få behandling mot immunologiska orsaker dvs, Humira intravenöst. Han säger att det inte är vetenskapligt vedertaget men enligt en vetenskaplig studie jag har hittat så ska det öka chanserna signifikant för kvinnor under 38 med ett antal misslyckade ivf bakom sig. Så vi får ta nya tag i höst.

Kram

• tjorven01

Hej tjejjer.
    Det här med tekniken är inte riktigt min grej, men i en tidning som heter Pub Med på nätet står det om behandling med Humira+ ivf googla så hittar ni det. Nu finns det nog en ganska stor risk att han kommer att försöka slingra sig då den som sagt ej är vetenskapligt vedertagen men som sagt med mitt immunförsvar så är det nog inte konstigt om det i sig faktiskt är orsaken till att det inte fäster.
    Ni kan läsa om immunologiska orsaker i Alan E Beer tråden.
    Jag lovar att hålla er uppdaterade.

• tjorven01

Anlo24,
    Om du inte blöder så är ju hoppet stort än så länge.
    Vi håller tummarna för dig

• tjorven01
    Susie skrev 2010-06-17 21:03:15 följande:
    Tjorven och Anlo,
    Gud va härligt att du ska få hjälp med detta! HjärtaVisst borde det vara något sånt som ligger till grund för att det inte fäster!
    Jag har läst mycket om immunologiska orsaker och trodde ett tag att det var mitt problem, då jag haft väldigt mycket skumma saker senaste två åren och även som Anlo skriver, reumatiska "besvär" och har inte varit sjuk EN ENDA gång på två år med en dotter i 3 års åldern som ständigt varit sjuk med dagisvirus.........
    Dock var jag hos läkaren igen för 2 mån sen och tog vartenda prov som visar på värden med förhöjt immunförsvar och sköldkörtelproblem etc....alla värden var perfekta. Och nu är jag ju gravid. Så Anlo, jag tror inte alls det behöver vara så för dig, jag tror man kan börja misstänka det efter många misslyckade Ivf.

Anlo, Jag hopas hoppas hoppas du slipper den förbannade mensen, jag håller tummarna och har dig i tankarna varje dag! Kram!
    Nja i princip. Läkaren har iaf lovat att ta TNF- alfa prover på mig och om de visar sig vara för höga så tror jag att han kommer att få svårt att neka mig behandlingen. Vi tog i hand på att ta diskussionen om behandlingen vid nästa försök om inte det första skulle lyckas där, detta då han menade att det inte är en helt riskfri behandling. Och skulle det vara så att de vägrar behandling så får jag väl se till att få den någon annanstans Falun eller London. Min enda rädsla är att värdena inte ska vara för höga för då blir det svårt med behandling och vad gör man då?
    Kram och tack för att du bryr dig. Det värmer
  • tjorven01

Anlo,
    Fy vad tråkigt Gråter, hade hoppats sååå att du skulle plussa för vår skull. Men du har ju inte testat än jag håller min tummar så hårt det bara går.
    Kram

• tjorven01

Åh Anlo,
    Hoppas såå att det bara var ett för tidigt test som du sa så var det ju bara ruvardag 13 och du har väl inte TD förrän på måndag. Själv brukar jag alltid sätta testet i behållaren, har doch aldrig fått positivt så kanske dags att sätta den i strålen. Har eg. TD på söndag men eftersom jag blödigt ordentligt i tisdags och testat neg i torsdags så känns det ganska onödigt att testa. Tyvärr så vägrar min man ta in att det inte har blivit något så han kommer nog att tvinga mig testa på söndag. Usch känns bara jobbigt att se det neg testet igen. Men men man får väl göra som kliniken säger.
    Än så länge har du ju bara spottings och även om det känns som om mensen är på g så kanse det stannar vid det innan den upphör.
    Vi hejjar på dig.
    kram

• tjorven01

Anlo, det låter ju fortfarande lovande!
    Upplever du att det kommer mindre blod nu?
    Hoppas hoppas hoppas

• tjorven01

Åh Anlo,
    Ruvardag 17 för dig utan mens låter toppen tycker jag. Nu håller vi alla ummar och tår så hoppas jag att du Plusar stort imorgon.
    Kram

• tjorven01

Åh Anlo hade hoppats så för din skull usch vad trist Gråter.
    Hade defenitivt valt färskförsök och dessutom tycker jag att man som patient bör puscha läkarna till att sätta två embryon även vid färskförsök, men det beror på hur många misslyckade försök man har bakom sig. Det läkarna säger om socialstyrelsens regleringar är ganska överdrivet. Redan vid tredje ET kan man föra tillbaka två embryon även om det är bra kvalitet på dem har jag fått veta av min läkare på Landstinget.  
    Kramar till dig gumman

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen