Susie skrev 2010-06-17 21:03:15 följande:
Tjorven och Anlo,
Gud va härligt att du ska få hjälp med detta!
Visst borde det vara något sånt som ligger till grund för att det inte fäster!
Jag har läst mycket om immunologiska orsaker och trodde ett tag att det var mitt problem, då jag haft väldigt mycket skumma saker senaste två åren och även som Anlo skriver, reumatiska "besvär" och har inte varit sjuk EN ENDA gång på två år med en dotter i 3 års åldern som ständigt varit sjuk med dagisvirus.........
Dock var jag hos läkaren igen för 2 mån sen och tog vartenda prov som visar på värden med förhöjt immunförsvar och sköldkörtelproblem etc....alla värden var perfekta. Och nu är jag ju gravid. Så Anlo, jag tror inte alls det behöver vara så för dig, jag tror man kan börja misstänka det efter många misslyckade Ivf.
Anlo, Jag hopas hoppas hoppas du slipper den förbannade mensen, jag håller tummarna och har dig i tankarna varje dag! Kram!
Nja i princip. Läkaren har iaf lovat att ta TNF- alfa prover på mig och om de visar sig vara för höga så tror jag att han kommer att få svårt att neka mig behandlingen. Vi tog i hand på att ta diskussionen om behandlingen vid nästa försök om inte det första skulle lyckas där, detta då han menade att det inte är en helt riskfri behandling. Och skulle det vara så att de vägrar behandling så får jag väl se till att få den någon annanstans Falun eller London. Min enda rädsla är att värdena inte ska vara för höga för då blir det svårt med behandling och vad gör man då?
Kram och tack för att du bryr dig. Det värmer