Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

TPO-antikroppar var tydligen taget på mig på Huddinge sjukhus låg på 6,2= negativt. Doktorn ville dock att jag skulle lämna blodprover imorgon iaf. för att dubbelkolla värdet hon sa att det brukade göras. Vi skulle efter det ta en diskussion om Levaxin

• tjorven01

Cah, ja gör det.
     Kändes däremot efter samtalet som att hon inte ansåg att Levaxin var nödvändigt men jag förstår inte varför om det nu är önskvärt med nivåer mellan 1,0 och 1,5 så varför inte försöka ta ner dem dit oavsett TPO. Förstår mig inte på dessa läkare alla verkar säga så olika saker och ha olika ideer. Nåja nu sa hon inte direkt att vi inte skulle behandla men det kändes lite så. Vi får se

• tjorven01

Var och lämnade prover nyss. Sköterskan tyckte att jag såg blek ut och tog själv prov på järnvärdet och järnreserven. Järnvärdet var bra men järnreserven skulle dröja ett tag. Sedan frågade jag om man kunde få Levaxin även om man inte hade TPO antikroppar och det sa hon att hon tyckte att jag skulle kräva med mitt värde på 3,1. Hon menade att det ju bara var bra att sänka TSH då nya gränsen för så kallad mild hypotyreos går vid 2,5 nu för tiden. Sedan kryssade hon själv i att vi skulle ta TRAK- nivåerna oxå. Bara för säkerhets skull " så blir det x-tra dyrt oxå" sa hon och fnittrade. Nu tror jag inte att TRAK kommer att visa då jag inte ens hade förhöjda TPO sist vi testade men känns bra att de är grundliga. När jag sa att vi hade 7 misslyckade ivf och ett FET så sa hon  " ja då så, då tycker jag att det var motiverat med de proverna" . Lite skojig var hon iaf. Så nu tar det väl max en vecka innan jag får svar så det blir väl bara till att vänta då.

Susie skönt att du känner dig lugnare nu känns aldrig särskilt kul att behöva oroa sig.
    Kram

• tjorven01

Det kan säkert vara olika men själv tycker jag att det kan vara värt att testa iaf. Har även för mig att det ska finnas någon annan medicin oxå men den kanske bara används vid svårare fall vet ej.

• tjorven01

Hej tjejjer,
    Hoppas att ni har haft en mysig julhelg.
     Ville bara fråga om någon av er har hört talas om DHEA? hittade denna sida http://www.centerforhumanreprod.com/premature_ovaries.html. Vet inte om det är möjligt att få detta i Sverige men det går att beställa via UK. Tydligen har forskare i Israel gjort studier på detta med positiva resultat men det lär ju dröja innan det blir vetenskapligt vedertaget.
    Kram till er alla

• tjorven01

Åh Susie vad härligt att BF närmar sig.
    Ja, precis som du skriver så är det ett preparat eller rättare sagt ett prohormon. Har faktiskt tagit blodprover som visade att jag låg utanför referensvärdena. Min doktor menade att han skulle ta reda på om det var möjigt att behandla men han sade att då det inte är vedertaget som fertilitetsbehandling så trodde han att det kunde bli svårt. Han har dock gett med sig på allt annat så jag hoppas men han sade att han aldrig hade skrivit ut det till någon annan och visste inte om det ens fanns som medecin. Jag berättade för honom att det gick att beställa via UK och att jag i så fall kan göra det på eget bevåg men jag berättade det för att ja ville vara rak mot honom och det tyckte han var ok. Precis som Myran skrev så är det inte tillåtet i Sverige men eftersom det har visat väldigt fina resultat vid IVF så kommer vi att testa då biverkningarna inte verkar vara särskilt allvarliga och då jag dessutom faktiskt har för låga nivåer av DHEA i blodet. Det finns dock väldigt få studier på detta men Forskare i Israel som ju sägs ligga längst fram inom fertilitetsforskningen har precis gjort en studie på detta, dock en relativt liten studie med endast 33 kvinnor men resultaten har varit övertygande framförallt för äldre kvinnor. Så detta kanske blir ett genombrott Skrattande

Hoppas att ni andra har haft en mysig julhelg.

• tjorven01

Myran,
    Ja det är alltid svårt det där med att självmedecinera men efter 7 fulla ivf med varierande resultat så vet vi nu vad som fungerar på mig och trots att jag haft 4 ivf med toppembryon så har jag aldrig visat + på stickan. Vi misstänker själva nu att det är något i min kropp som gör att det inte fäster. Jag vet att läkarna säger att det endast har med embryot att göra men själv är jag inte riktigt säker. Har själv provat både menopur och puregon och då har puregon varit mycket bättre för mig har även själv funderat på Fostimon men har fått ör mig att det liknar menopur och då blir jag genast rädd för själv fick jag katastrofkvalitett på embryosarna med menopur även om de var många och det vill jag inte gärna uppleva igen. För mig blir nästa ivf som tidigast v 11 om mensen sköter sig. Får se vad doktorn tycker men min mens är så extremt oregelbunden efter alla ivf att det nästan är omöjligt att planera in en vecka och på KI verkar de inte vilja styra om det inte är nödvändigt men vi får se. Äter precis som du även Levaxin även om inte doktorn ansåg det nödvändigt men konstigt nog så verkar det som att man måste hålla koll på det mesta själv även sina TSH värden. DHEA tog jag på KI efter att ha tjatat på min doktor i ett halvår och sagt att om inte han kunde hjälpa mig så skulle jag ta det via USA. Han gick slutligen med på det men sade att han fått en hel del skit då han låtit mig styra för mycket och kunde inte upprepa de proverna så vi får helt enkelt hoppas att de blir bättre med tillskottet. Beställde det själv från UK och tänkte börja med det direkt efter nyår ifall att han skulle säga nej till att skriva ut det, då han påstår att han inte kan eller får skriva ut det om det inte är vedertaget här i Sverige. Men men vi gör ju alla vad vi kan jag lovar att uppdatera. När drar ni igång med nästa behandling? 

• tjorven01

Till att börja med vill även jag hälsa Poussin välkommen men hoppas att du snart får gå över i gravidtråden.

Myran, fick klart från min läkare idag att börja med DHEA det fanns dock inte att skriva ut här men han tyckte att det var ok att jag tog det som jag hade beställt från BIOVEA så jag börjar med det på nyårsafton. Han sade även att han hade tagit fram research på detta som visade väldigt fina resultat. Tyvärr menade han att han inte själv hade någon erfarenhet av behandlingen och kunde därmed inte ordinera dos men med tanke på att jag låg lite lågt så har jag ordinerat mig själv att börja med 50mg om dagen Flört. Hoppas att jag slipper acne och skäggväxt. Vid uppkomst av det sistnämnda tyckte han att jag skulle avsluta behandlingen då alltför mycket manligt hormon förmodligen inte skulle göra mig mera gravid. 
    Sedan ville jag bara peppa dig och säga att bytet av den långa behandlingsmetoden var en vändpunkt för mig plötsligt fick jag toppembryon och tom till frysen, vilket aldrig hände på de tre försök som gjordes med den långa så jag tror på dig. 

Till Susie vill jag bara ge en BAMSEKRAM!!! Du är så söt som engagerar dig och bryr dig. Att embryot måste placeras rätt antog jag visserligen men tänkte att det borde väl ALLA läkare ha koll på HJÄLP tänk om de inte har det, ska defenitivt undersöka detta närmare. Har visserligen gått på akupunktur vid tre av mina ivfer men det har inte varit vid mina bästa försök så jag ska defenitivt börja om med akupunktur redan efter nyår nu när vi har koll på stimuleringsprotokoll och medeciner. Förresten vilken läkare hade du sist? Så jag kan välja rätt när det blir dags för FET Flört

Kram till er allihop

• tjorven01

Myran,
    Jag hoppas verkligen att du kommer att få bra resultat med den korta metoden. Läste någonstan att denna metod brukar fungera bra för äldre. Jag tog upp det med Holte och han skrattade bara och sa" Ja, för du är ju så gammal, nej skämt och sido du är faktiskt en av våra yngre patienter" var 30 år då. Nu är jag 31 så jag har visserligen inte åldern emot mig men känner oxå att jag inte kommer att orka i hur många år som helst.  Egentligen så borde jag kanske inte ha fastnat i denna tråd då jag numera går på KI i Huddinge men eftersom jag fortfarande har kvar eskimåer i frysen på cvkl så känner jag att jag vill vara kvar här. Dessutom är ni alla så gulliga och stöttande så det känns tryggt. Min nästa ivf blir då v 11 om min mens sköter sig. Precis som du skrev så blir det lite svårare att planera och de håller på att flytta avdelningen på KI så det går nog inte bara att ändra vecka just mellan v 10 och 11. Så vi får se. Min mens kan ju variera allt mellan 22 och 40 dagar men brukar oftast ligga på runt 32 vilket är vad vi har räknat med så jag hoppas på v 11.
    Jag håller alla tummar och tår för dig.
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen