• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Embla: H ville att jag skulle ha en vanlig mens emellan försöken. Antagligen för att "skölja ur" medicinerna. Kan jag bli lite tokigt om man kör puregon ena cykeln och sen menopur direkt i nästa. Nu när jag läser om menopur så står det att det finns smittorisker med preparatet eftersom det utvinns bland annat ur andra kvinnors urin samt att det finns kliniker som inte alls använder menopur för att man är skeptisk mot prepararet.

Gift med A.
  • Cahela

Hm, jag ska ta 150 i Menopur och H sa att vi får ta den risken att det blir många ägg (får mig att bli lite rädd). Men hellre lite många ägg än så få som idag. Nu börjar det mola på vid äggstockarna så kanske är det ÄL som börjar närma sig för den på 24?
    ang menopur så tas den väl från kvinnors som är i övergångsåldern varpå smittorisken finns? När fick du ta menopur Embla?

Gift med A.
  • Cahela

turbo: var det 150 i Puregon du skulle ta men du tog typ 225?

Gift med A.
  • Cahela

Turbo: Jag menar såklart Menopur i förra inlägget och inte Puregon.

Gift med A.
  • Cahela
    Turbomamma skrev 2010-01-20 17:37:41 följande:
    Nejdå, man måste bara våga testa gränserna lite och resultatet var ju bättre än vad jag någonsin vågat drömma om  Nej, skämt åsido, Superman hade själv funderat på att höja för jag steg lite långsamt i Östrogen tyckte han. Hade jag stått på mig så hade han säkert låtit mig starta med en större dos så jag var inte helt ute och cyklade. Dock inget jag rekommenderar! Även om vi också kan och vet mycket så är vi ju inte doktorer som jobbat med IVF i typ 100 år...
    Turbo: Jag håller med dig. Har man harvat på i det här ett tag är man beredd att ta till lite extra för att det ska lyckas. Vad sa Superman om din skörd? Han måste tyckt att du svarat JÄTTEBRA på 150{#lang_emotions_laughing}
    Gift med A.
  • Cahela

Cookie: Visst var det förra gången du fick så många så ni fick avbryta?

Gift med A.
  • Cahela

Konstigt eg att mensen kommer några dagar efter avslutad behandling. Jag menar det kan väl inte bara bero på att man får en ÄL-spruta? Nu ska jag börja med vaggisar ikväll....först ska jag bädda ner maken i sängen{#lang_emotions_wink}

Gift med A.
  • Cahela

cookie: 55!! Vad hade du får dos då? Blev du jättesjuk i samband med detta?

Gift med A.
  • Cahela

Susie: Att du har 13 blåsor i lika storlek är bra. Jag fick avbryta mitt pga att mina var i helt olika storlek och endast två hade växt på sig ordentligt. Lycka till!

Gift med A.
  • Cahela

Oj, du måste vara superlätt stimulerad! Fick du bra bemötande på kliniken när det hände?
    Förra IVF-et i september började jag på 92, ökade efter några dagar till 100 och sen avslutade tre dagar med 125 och fick ett 20-tal blåsor. Nu fyra månader senare med 125 hela vägen blev det fiasko. Märkligt tycker jag.

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen