• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Cah, du skriver så mycket klokt! Jag är överens med vartenda ord du skriver!!!!
    Jag har inte vart i närheten att gå igenom det du gjort och inte vad många andra här heller gjort....men jag vet ändå och har mycket erfarenhet av livet när det är tungt. 
    Min första dotter kom som en lyckoträff på första försöket efter att ha tagit p-piller under 15 år, rökt och festat hejvilt.....Så otroligt lyckligt lottad var jag.
    Efter det fick vi ju kämpa lite grann.....inte mycket, ja du vet ju. Men de två åren vi försökte och de 3 Ivfer vi gjorde innan underbara Viola blev till, gav mej en stääändig oro av att nåt skulle gå fel! Trots att jag plussade tog jag säkert 14 teststickor för att fatta det och jag kan faktiskt ärligt säga att jag aldrig under graviditeten tog det för givet, än idag sitter jag och gråter av lycka med henne i famnen och kan faktiskt inte fatta att jag lyckades få henne tillslut......och det var ju ett och ett halvt år sen jag plussade! Så för vissa....kanske det känns som man glömmer allt men inte för mig alla fall. Dessutom hade jag ju senare under graviditeten lite överhängande oro för blödning och moderkakan etc som gjorde det hela lite mer speciellt....och tillät mig på så sätt inte slappna av .Jag är så himla glad och innerligt lycklig över att läsa om personer som dig, förstår att du inte på något sätt bara kan se det som självklart bara för att du är i v20.....Det vore ju konstigt.
    Äntligen får du snart känna små fladderrörelser i magen och utan att du vet ordet av får du putta undan rumpan eller hålla runt lilla huvet när du ska lägga dig o sovaHjärta !
    KRAM! 

• Susie
    Hej Alla brudar!{#emotions_dlg.flower}

Tiden går och går och jag försöker hänga med men hinner inte skriva så ofta men har er ofta i tankarna! 

Cah, Vilken vecka är du i nu? Foglossning är inte speciellt behagligt, jag hade det båsa mina graviditeter och jag tror de flesta åker på det faktiskt, det ska man ju nästan få om hormonerna sköter sig Jag försökte aldrig med ett bälte men insåg ganska snart att det bästa var att gå saaakta och korta promenader och inte tro att man ska kunna köra på som vanligt för då får man fruktansvärt ont. Sova med kudde mellan knäna känns ganska bra det också. Hur känns det annars? Väntar ni en kille?

Många Kramar!

Tjorven, ALLA TUMMAR till dig! Har du fått nåt utslag på ÄL än?

Myran kära vännen,
    Stackars dej ! Fy det låter inte kul med tanden! Varför är det så att ni måste skjuta på Ivfen pga tandläkartiden eller? Hoppas att ni slipper, förstår din tidspress gumman! Är planen 1 Ivf eller 3 i DK nu? Massor med varma styrkekramar!             

• Susie

Hej!

CurlyRed, MEN GUD ALLTSÅ!!!! Fan så upprörd jag blir!!!!!!!!!!!!!!!!!!{#emotions_dlg.djavulsk}   Man undrar ju verkligen hur de har kunnat missat något sånt, men tyvärr är man ju inte förvånad! Kan det vara så att det har blivit så efter din utredning? Det låter osannolikt! När jag gick hos våran distansläkare som visade sig vara lite väl gammal i branchen, men det är en annan historia. Då gjorde de en spolning på mig och kollade min livmoder. När han gjorde den hade han rejäla problem att få in slangen (ursäkta detaljer) och det gjorde fruktansvärt ont! (jag har ju fött barn tidigare och det borde inte vara lika svårt då tex. Alla fall så var det fri passage i mina äggledare och efter spolningen var jag säker på att det skulle ta sig...men nej. Till saken hör att jag gjorde en konisering två år efter jag fått min dotter (där de tar bort en del av livmodertappen pga cellförändringar) , men som inte alls ska påverka möjligheten att bli gravid. När jag sen fick se våra resultat från CVL på våra embryon som alla var guldägg, ca 14 st med 10 poäng så börjar man ju undra, när jag sen blev gravid med ivfen nu förra våren så visade det sig att min moderkaka växt fast vid öppningen. Läkarna frågade om jag gjort kejsarsnitt eller om jag hade endomitrius, då moderkakan oftast växer fast i ett tidigare ärr..............Antagligen var det så att jag hade en ärrbildning på insidan där jag gjort min operation så spermierna aldrig kommit fram till äggen ens. Alltså kan det ha varit därför det var svårt att göra spolningen....något trots att jag beskrev mina tankar osv helt nonchalerades! Samma läkare "glömde" bort att vi innan hade ett gemensamt barn och därför togs inte det med i utredningen heller!!! Bara ett litet inlägg i hur det kan fungera i de där utredningarna! TACK o LOV att du fått svar men gud så ledsamt att det inte upptäckts tidigare. Jag hoppas att det nu äntligen leder dig närmare en lösning och att du ska bli Gravid! Styrke kramar till dig!

• Susie

Tjorven, Håller tummarna att du ska få en tid och att din ÄL faktiskt varit och att allt går som planerat!Hjärta

• Susie

TJORVEN, JA!Hjärta Underbart!!! Stort Lycka Till nu!Gravid Många Kramar!

• Susie

Myran, Hur är det med dig vännen?
    Har du hört nåt från den andra tandläkaren?
    STOR KRAMIS! 

• Susie

Myran Kära vännen, Ursch fy! Förstår dig! Du får ta det här med tanden först och hoppas det går att ordna till och sen planera Ivfen. Har ni beviljats 1 behandling eller får ni göra flera, hur har ni tänkt? MASSA STORA KRAMISAR till dig!Hjärta

Tjorven, ÅÅÅÅÅHHHH! Vilken lättnad! Jag önskar så innerligt att du får bli gravid nu efter allt kämpande, lika väl som alla här inne. Det bara måste gå vägen nu. Grattis till två underbara! KRAM!Gravid Håller alla tummar jag kan men det vet du!  

• Susie

Hej tjejer!

Här är vi förkylda hela familjen men annars är allt bra! Stora tjejen går i förskoleklass nu och sen fritids, helt ofattbart! Fattar inte vart tiden tog vägen! Och min lilla...ja hon är ju inte så liten längre!Förvånad Snart 8 mån!!! Hon låter mest som killarna på reklamen, ni vet (comhem väl?) dagarna i ända, såå urgulligt! 

Curly , Hur har det gått för dig?

Tjorven, Hur känner du dig? Om du vill prata om det, förstår ju om du inte orkar att ens försöka känna efter. Jag håller tummarna nu! Kram!      

• Susie

Tjorven, Åhhh!!!! Jag håller tummarna och vägrar släppa taget tills du får ett plus!STOR VARM KRAM!Hjärta

• Susie

Tjorven,

Vet att du skrivit att din Lutealfas är kort osv men brukar du få spottings runt ruvardag 10 fast du haft progesteron? Jag hade också alltid ca 10 till 12 dgr lutealfas men med Crione alltid 14 prick om jag minns rätt.
    Jag hoppas så att du inte har fått mens idag gumman! Har du haft några känningar alls undertiden? Kram! 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen