Vi på CvL fortsättningen
Cah, du skriver så mycket klokt! Jag är överens med vartenda ord du skriver!!!!
Jag har inte vart i närheten att gå igenom det du gjort och inte vad många andra här heller gjort....men jag vet ändå och har mycket erfarenhet av livet när det är tungt.
Min första dotter kom som en lyckoträff på första försöket efter att ha tagit p-piller under 15 år, rökt och festat hejvilt.....Så otroligt lyckligt lottad var jag.
Efter det fick vi ju kämpa lite grann.....inte mycket, ja du vet ju. Men de två åren vi försökte och de 3 Ivfer vi gjorde innan underbara Viola blev till, gav mej en stääändig oro av att nåt skulle gå fel! Trots att jag plussade tog jag säkert 14 teststickor för att fatta det och jag kan faktiskt ärligt säga att jag aldrig under graviditeten tog det för givet, än idag sitter jag och gråter av lycka med henne i famnen och kan faktiskt inte fatta att jag lyckades få henne tillslut......och det var ju ett och ett halvt år sen jag plussade! Så för vissa....kanske det känns som man glömmer allt men inte för mig alla fall. Dessutom hade jag ju senare under graviditeten lite överhängande oro för blödning och moderkakan etc som gjorde det hela lite mer speciellt....och tillät mig på så sätt inte slappna av .Jag är så himla glad och innerligt lycklig över att läsa om personer som dig, förstår att du inte på något sätt bara kan se det som självklart bara för att du är i v20.....Det vore ju konstigt.
Äntligen får du snart känna små fladderrörelser i magen och utan att du vet ordet av får du putta undan rumpan eller hålla runt lilla huvet när du ska lägga dig o sova !
KRAM!