• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Myran, Kära vän! Jag e såååå förbannat lycklig för din skull ska du veta! Åhhh va glad jag blir!KyssHjärta
    Jag har tänkt på dig heeela dagen men har haft fullt med besök idag och inte mått då bra pga yrsel Men nu äntligen när karln kommit hem o tagit skruttan var du prioritet nr 1
    Tänk, du ruvar på två små älsklingarHjärta ...det e sååå underbart och vi kan bara be att er starka lilla bebis är där. Jag förstår dock inte exakt vad labtjejen menade ...... Var det efter eller på skärmen som ni såg cellerna då hon sa det? Hon MÅSTE ju ha menat "Här ser ni två embryon".....för hur man än vänder på det så skulle hon inte sagt 4 heller......för det ska ju vara 8 celler om det är två embryon Hon syftade säkerligen på antalet embryon. Är dock nyfiken på vad ni själva såg på skärmen??? Varje gång vi gjorde ET så visade de oss embryot (cellerna) på tv skärmen.....zoomade in så vi tydligt såg de fyra runda ringarna som satt ihop...innan hon gav pipetten till läkaren.
    Alla fall gumman.... STORT GRATTIS OCH ALL LYCKA , skickar mååånga kramisar till dej och dina två små. Ring cvl imorrn så du får klarhet!
    Puss o Kram!!! 

• Susie

Hej tjejer!!!
    Här går ögonen i kors och har vart påväg att smita in hela dagen igår och idag men först nu fått lite tid över....

Poussin, Men du, inte ska du tänka så negativt! De fina två som de såg, de kommer säkert vara fin kvalité och dessutom vet du ju inte helt säkert om de andra hinner växa till sig väl? Lycka till med sprutan ikväll, mys så mycket du kan och slappa slappa slappa, ät o drick gott och njut innan du kommer in i den jobbiga ruvningsperioden Jag e säker på att du får minst ett fint embryo tillbaka på fredag!Hjärta 

Cah, När är det dax för erat FET? Kanske missade att du skrev när det var? Kram till dig och lycka till nu snart!

Curly, WOW!!!Solig Gud vilken lättnad! Va många ägg!!!! Nu jäklaranamma!

Myran, Ruva så sött nuHjärtaPlus , tänker på dig varje dag. Jag hoppas så mycket att jag snart får gratta dig........tiden går ju så fort! Vet du, när jag öppnar mitt badrumsskåp och blickar upp mot hyllan där jag har mitt smink.....där ligger alla mina gravtest med två streck på och varje gång får jag ett pirr i magen och sen tänker jag på dig. I mina sopor, där man sorterar ligger fortfarande sprayen kvar sen sista ivfen........ har liksom inte "hunnit plocka undan" eller slänga den på apoteket än och min dotter är redan född!Drömmer Vad jag ville säga med det är att det ofattbara kan hända och det går fort och det kommer att bli så för dig med hoppas jag verkligen. På med raggisarna dygnet runt nu Och.....du uppdaterar MINSTA lilla symtom, jag vill ha ALLA detaljer! PUSS O KRAM!

• Susie
    Curly, instämmer med alla andra, vilka fantastiska resultat och grattis till ruvningenSolig!

Tjorven, GUD va skönt att du orkat ta tag i att få det kollat i London istället! Underbart! Måste kännas befriande att slippa de skeptiska o okunniga svenska läkarna på det området och såklart ska det ju bli bebis för er med! Hoppas dock på kommande försök nuHjärta ! Kram!

Poussin, Lycka till imorrn! Jag e säker på att du får minst ett superfint embryo! Kram!

Myran, *Tänker på dig och skickar MYCKET bebis hormoner till dig* STOR KRAM! 
  • Susie

Poussin, Neeeeej Gud va lessen jag blir för er! Förstår hur du känner och om du vill vara lite för dig själv och inte orkar skriva. Måste ändå få fråga, det känns så defenitivt när du skriver. Var det ert sista försök eller finns det inte planer på en till Ivf som kan få dig att inte tappa hoppet helt? Jag hoppas verkligen att du snart ska få mer styrka och kunna blicka framåt. Många stooora varma kramarHjärta

• Susie

Hej tjejer!

Åh vad jag tänkt på er! Jag har vart inne i en bubbla här av sömnbrist och amning Obestämd....Men nu äntligen fick jag lite energi att ha tid att ta upp datorn igen

Poussin, Gud va härligt att höra att det är långt ifrån kört för er och att se dig här igen!{#emotions_dlg.flower} Solig Såklart ska du inte ge upp alls vännen! Jag vet hur fruktansvärt deppad man är vid ett misslyckande och förstår verkligen hur lessen du måste ha varit som inte tog dig vidare till ET Har du pratat med läkarna om de har en annan strategi inför nästa försök och när det kan bli av? Förr eller senare är det ju er tur, så måste det ju bli
    Kram på dig!

Curly, Jag hejjar på dig, va skönt att du har så positiv inställning Håller tummarna stenhårt!

Myran darlingKyss  NU ska vi inte deppa vännen! Jag har bestämt tillsammans med min egen Gud och med hjälp av min älskade Michael (Jackson), min eviga kärleks ängelHjärta att du ska bli gravid nu så det så! Bara så att du vet! Vet ju hur fruktansvärt det är att ruva så visst förstår jag dig! Vilken RD är du på? Jag läste tillbaka på det jag skrivit när jag blev gravid.....*sååå nostalgiskt* och vad det verkar så var det 7 dgr efter ET som min mensvärk blev påtaglig och jag började ana nåt. Men nu ska vi verkligen inte gå efter det! Det är ju så himla olika från gång till gång och från person till person! Tänk på att du har två jättefina embryon som snart kommer att vilja bli din bebis! Leta inte för mycket symtom heller. Jag hade ju mina helt hysteriskt vanliga jävla pms symtom när jag blev gravid. Ömmande bröst som alltid, pms humör, kallsvettig och den där bekanta känslan i nedre delen av magen att mensen e på G fast senare blev det ju molvärk och plötsligt var det ju inte det vanliga längre. Jag tror på dig vännen. Många styrke kramar! Unna dig ett glas vin och mys med raggisarna och ät gottis. Försök inte göra allt det rätta, det är min strategi alla fall. Bara må gott! STOR KRAMIS!

• Susie

Myran, VAD är det jag läser?!?!?!Skrattande 
    Såklart att jag peppar dig! Tycker du e en så fin vän och jag lider så hemskt med att du inte har något barn och så gärna vill ha det och därför e det ju inte särskillt svårt att stötta dig! Jag håller tummarna stenhårt här!
    Låter jättepositivt med mens värken Lagom på rd8 ungefär som jag kände
    Hoppas så att det äntligen är en liten liten som har fastnat nu! Sååå spännande att följa dig! Skönt att ni haft en så trevlig helg och att du kunnat slappna av lite mitt i allt det här Om du orkar.........vll jag gärna ha mer detaljer om mensvärken
    STOR KRAM!

• Susie

Myran, Hej vännen! Åhhh jag vill ju verkligen inte inge förhoppningar när det är så himla jobbigt den här tiden men kan ju inte låta bli att bli lyckligHjärta Mensvärk är ju det vanligaste och första symtomet på att man blivit gravidFlört, såvida man inte brukar känna samma värk runt den här perioden så att säga......
    Jag brukar få ett svaaaagt molande känsla ca 3 dgr innan mens men de två gånger jag blivit gravid så har det plötsligt kommit en ganska skarp tydlig mensvärk, det drar och känns ganska mycket i både äggstockar (bara ena sidan nu när jag blev gravid) och i mitten av nedre delen av magen och nu sist var det så pass påtagligt att det var obehagligt och hade det inte varit för att jag blev såå lycklig över värken så hade jag nog kunnat behövt en alvedon
    Så, hur man nu ser det beror ju på liksom.... Jag tror att så länge det är något ANNAT som man inte känner igen kan man kanske få hoppas lite Jag tycker alla fall att det låter positivt gumman. Mina tummar hålls stenhårt och jag e säker på att det är din tur nuSolig Stor Kram och gotta dig nu ordentligt!

Curly, precis som jag skrev till Myran ang värken...... Hoppas sååå mycket för dig också och det e jätte positivt med din värk
    Kram! 

• Susie

Myran, Åhhh va jag hoppas! Läste ditt inlägg igen

Prinsessan mår bra fast hon har väldigt mycket magknip Tycker sååå synd om henne men hoppas att de dropparna jag köpte idag ska göra det bättre! Hon äter bra annars och sover bra, även om jag e DÖDSTRÖTT HA HA HA! Pratade med en kompis idag som också har en tjej innan och hon kände precis som jag kände inatt med sin son berättade hon " Jag orkar inte med det här" Jag skiter i amningen och ber sambon ge flaskan istället" Hur fan ska jag orka det här?! HA HA HA! Så kände jag inatt och de flesta andra nätter med ha ha ha! Det e en så bedövande trötthet man har på nätterna när man ammar att man känner sig helt förstörd, det är även fast jag sovit några timmar på tidiga kvällen HA HA HA! Hursomhelst så handlar det såklart om hormoner tillsammans med amningen. Har ju varit uppe nattetid i flera år med dottern och e ganska van med en tjej som inte sover hela nätter förrän mer eller mindre nu när hon blivit 5 år....
    Så allt funkar jättebra med henne förrutom magen då som jag hoppas blir bättre snart. Jag börjar just lära känna lilla prutten som vi kallar henne Hhihihihi och får en känsla av att hon precis som storprutten är en ganska bestämd liten tjejFlörtKram Kram! Ser fram emot morgondagens symtom!

• Susie

PP08, Heej! GRATTIS! Gud va bra resultat! Spännande nu! Vet du om du kommer få 2 tillbaka om det finns två?
    Håller tummarna hårt för dig med nu!  

• Susie

MYRAN & CURLY{#emotions_dlg.flower}Hur har ni det? Fortsätter värken hos er båda?
    Gud va jag e spänd och vad jag håller tummarna, vet inte hur många gånger jag har uppdaterat sidan idag i hopp om uppdatering från er
    Kram till er båda! 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen