• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

tjorven01 skrev 2010-10-12 21:44:14 följande:
    Hej tjejjer!

Som jag tidigare skrivit så har vi ju fått komma till landstinget i Huddinge och nu till min fråga.

Vad är det för blodprov som man skickar till cvkl för att bestämma ÄP dag?
    Har för mig att det är någon sorts hormonprov men vet inte vad Skäms.
    Snälla om det är någon som har koll på det berätta. Jag har nästa möte med läkaren på KI imorgon och där brukar de inte ta de proverna utan mäter bara follikelstrl, och sist vi gjorde ÄP där så fick vi färre befruktade än någonsin tidigare.
     Misstänker då att de kan ha plockat dem för tidigt. Om det är någon som vet vad det är för prover, vet ni vilka värden man bör ligga emellan oxå.

Tack på förhand och SUPER TACK!!!!! för all peppning!!!!
    Det blodprov som tas i smb med VUL efter att du sprutat är Östradiol. Vet inte exakt referensvärde men jag har haft 1800 o fick då höja dosen. Sist hade jag 5200 och det var dom nöjda med. Så det ska nog ligga därikring som jag tolkat det. Östradiolvärdet tillsammans med folikelstl är det som avgör ÄP dag på CvL.

Lycka till imorgon!!!
  • anlo24
    påfågeln skrev 2010-10-16 09:04:18 följande:

Hej ! Vad lugnt det är i tråden, är inne på ruvardag 8 tycker mig känna PMS i antågande. Man känner ju sin kropp ganska bra. Hur länge brukar man säga att pregnylsprutan kan ge falska plus?  Myran, hoppas du får/fått ett positivt besked från CVL att göra ett försök till. Kram.

Hej. Jag är här Glad. Jag tyckte också det kändes som att jag fick PMS känningar. Vet inte om det var det eller om det var all anspänning. För jag plussade ju. Vad jag hört så kan Pregnylsprutan sitta i max 10 dgr. Är du sugen på att tjuvtesta? Flört Hur mår du annars? Nga symtom?

Kram
  • anlo24

Hej Påfågeln. Med mig är det bra. Lite gravsymtom som illamående, ömma bröst o mensvärk. Skulle helst vilja skrika ut till hela världen att jag är gravid men får behärska mig hoppas att ditt plus är riktigt. Jag testade på RD 14 men hade nog plussat tidigare med facit i hand. Började få symtom iaf från dag 9-10. Håller tummarna för dig! Vilket försök är det för er? Kram

• anlo24
    tjenarehejsan skrev 2010-10-18 22:13:27 följande:
    Har i dag varit på VUL och vi kunde se ett litet hjärta slå. Ny kontroll om 2 veckor innan de skickar över mig till mödravården. Har fortfarande molvärk i mage och rygg och mår illa till o från
    Stort grattis! Måste kännas fantastiskt. Glad Vilken vecka är du i nu? Varför ska du tillbaka igen?

Jag är i v 5+3 idag. VUL om två v. Känns såå långt till dess. Längar så.
  • anlo24

Tjenarehejsan. Har du varit överstimulerad eller? På vilket sätt har du ont i magen? Jag har nämligen mkt känningar i magen. Men blandat med typ mensvärk o känningar i nedre delen av magen o över äggstockarna. Skönt iaf att dom tar din oro på allvar. Hoppas du känner dig lugnare nu när du sett ett litet hjärta slå. Kram till dig!

• anlo24

Tjenarehejsan. Så skönt. Jag har också så ont i magen. Idag gör det ont i typ hela magen. Typ värker på nått jobbigt sätt. Känner mig inte så matglad. Mer förstoppad. Tror jag ska ringa kliniken imorgon. Är lite orolig att nått är fel. Kram

• anlo24

Hej Tjenarehejsan. Jag har UL på må. Sjukt nervös :-/ jag är också svullen om magen. Speciellt på kvällen. Men kan mina byxor men uppknäppta. Är du trög i magen? Jag blir extra svullen då. Jag pratade med kliniken idag. Har fått ont i svanskotan. Speciellt om jag går fort. Hon ville att jag skulle avvakta att ta kontakt med naprapat innan jag varit på ultraljudet. Kunde vara bäckenuppluckring. Är inte det väldigt tidigt?? Kram

• anlo24
    Embla82 skrev 2010-10-28 09:51:11 följande:
    Jag hade också väldigt ont i svanskotan och har hört flera som hade det. Det började jättetidigt för mig, så jag tror inte det är så mycket att göra. Men det blir värre om man går långt så du kanske kan ta det lite lungt ett tag? Måndag är här snart!!

Tjenarehejsan, jag kunde inte heller ha mina byxor i vecka åtta...å nu lever jag i klänning och leggings

pp08, härligt att ni ska dra igång syskonförsök snart! Spännande!

Myran, hoppas mensen inte strular nu då så ni för börja snart.
    Hej.

Oj var det så för dig med. Fy det låter inget vidare. Jag trodde hon skämtade.... Men har det blivit bättre? isf när? Fungerade det att träna för dig eller  är det bara vila som gäller? Jag har ett jobb där jag går och står hela tiden. Är sjuksköterska. Periodvist även fysiskt tungt med lyft etc.

Jag berättade för min bästis igår. Så sjukt nervös. Fick först inte fram det så jag viskade till slut... Så barnslig. Hon blev jublande glad. Tårarna rann på både henne o mig. Så fint. Hjärta Känns så skönt att ha det gjort. Nu är det bara en kompis kvar. Hon är singel o har en depression. Så det känns lite jobbigt att berätta.
    Efter det kommer jag inte att berätta för nga fler vänner. Jag kan nästan inte säga ordet "jag är gravid" utan att börja gråta... Lite blödig.

Hur är det med er andra? Kul att se att du fortfarande hälsar på oss i tråden Myran. Hoppas mensen kommer igång snart så ni får börja igen.

Stor kram från mig!!
  • anlo24

I dag var jag på VUL. Fick samma läkare som jag haft under hela ivf beh. Min kära Oddvar Flört Känns bra att cirkeln är slutet Glad
    Vi såg ett litet hjärta som slog. Underbar känsla Skrattande Blev alldeles rörd. Allt såg bra ut. Pyret var 13 mm. Men mina äggstockar var 2-3 ggr större än normalt. Verkar bero på min hormonstim. Men facit till varför jag haft/har så ont i magen. Han sa att vi kunde vara optimistiska för framtiden nu. Däremot så är nog mitt onda i bäckenet foglossning. Enl min läkare ligger mitt östrogenvärde 10-15 ggr högre jmf med om man blir gravid på normalt sätt beroende på alla hormoner jag stoppat i mig. Och att mina grav hormoner är högre gör att min kropp är längre gravid än vad jag är. Och jag har legat minst 2 v framåt i gravidboken vad gäller symtom o hur man ska må. Så det stämmer nog. Detta kommer att kämna ut sig såsmåningom. Han tyckte att jag ska ta korta promenader. Och inte bara vara inne o ligga i soffan. Men inte springa, gå på ojämn mark, elller gå i högklackat. Eftersom mina leder o ligament blir mjuka av allt östrogen. Att jag kan göra mig illa om jag skulle kliva snett. Han tyckte att MVC skulle hjälpa mig med sjukskrivning. Har själv sjukskrivit mig nu. Skulle jobbat två nätter o det är tyvärr helt uteslutet. Jag är mest rädd nu för att jag kommer att få leva med dessa smärtor hela graviditeten. Det kommer väll sluta med att jag blir enorm... Ska till BM på ons. Hoppas verkligen att jag får en bra BM men erfarenhet av ivf.

Kramar till er

• anlo24
    pp08 skrev 2010-11-01 21:28:08 följande:
    Grattis Anlo!!!

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av foglossning, var befriat under hela graviditeten.

Har börjat med sprutorna och har VUL på torsdag, får se vilken läkare det blir och hur det går för mina ägg.
    Grattis till sprutstart. Härligt att vara igång igen!

Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen