• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

pp08 skrev 2010-10-05 10:19:08 följande:
    Anlo: hoppas att det går bra denna gång. kram!

Eftersom du sprutade och tog ÄL spruta kan du inte räkna efter dina vanliga CD när det gäller BIM. Räkna från ÄL dagen (dvs ÄP dagen). Det är också den dag som används för referens för att räkna ut din eventuella graviditet. (då bli det ÄP + ca 14dagar för BIM; sista mens räknas som ÄP minus 14 dagar)
    Ok isf borde jag ha BIM på to eller fre. Räknar jag ÄP som dag 0 eller 1? Gjorde ÄP 24/9.
    Då blir det väldigt kort menscykel denna mnd.
  • anlo24
    tjenarehejsan skrev 2010-10-05 09:08:11 följande:
    har testat med ett vanligt clearbluie nu ch det är positivt. Jag är verkligen gravid. Kan fan inte tro det.....
    Så underbart. Tredje gången gillt. Vilken lycka. Nu kan du ta till dig detta o bara njuta.

Kram
  • anlo24

Hej tjejer. Idag är det en jobbig dag. Är på jobbet. Så ont i magen. Och magkatarr. Som jag alltid får inför mens. Känns som mensen komma när som helst. Det är hemskt att vara på jobbet i ruvningstider. Idag RD 10. Känns tidigt för mens :|

• anlo24
    Maaroj skrev 2010-10-06 19:35:00 följande:
    Hejsan, blev tipsad om detta forum av en vän. Har själv nyligen börjat IVF-behandling hos CvL och har preliminär ÄP vecka 45. Det är första försöket för oss och ni kan ju säkert ana hur mycket tankar o funderingar som snurrar runt i huvudet just nu.
    Hej o välkommen. Vi är ganska erfarna ivf tjejer kvar i denna tråd. Så förhoppningsvis kan vi bidra med lite råd o stöttning. Glad
  • anlo24
    Susie skrev 2010-10-06 17:59:29 följande:
    Anlo, fy va jobbigt gumman! Har du mensvärk? Jag hoppas för allt att den håller sig borta! Du borde väl vara nära BIM, tors el fre skrev du va? *Håller tummarna stenhårt*
    Kram!
    Nej ingen mensvärk. Krampat rejält nån gång i hö äggstock men inte sån värk. Magkatarren har inte varit lika påtaglig som imorse. Evt är BIM imorgon eller fre. Men jag tror mer på lö. Fått mens på RD 13 o 15 de andra ggr jag ruvat.
  • anlo24

Jag är på RD 11. Inga tecken på mens än så länge. Inga känningar i magen idag. Fortsatt ömma bröstvårtor men thats it. TD på tis. Usch detta är inte kul...

Jobbar med en kompis ikväll som berättade att hon väntar nr 2. Har vetat att dom skulle försöka efter att dom gifte sig i maj. och jag har misstänkt det. Men inte velat fråga. Ser nu att hon har en liten kula. men orkar inte fråga vilken vecka hon är i. Egentligen glad för hennes skull men ändå jobbigt. Vi började nästan samtidigt bli gravida så det gör en lite påmind. Försöker att undvika att komma ensam med henne idag.
    Hon vet om min ivf men orkar inga frågor. Vet inte riktigt vad jag ska säga om hon frågar. Och det kommer hon att göra.

Ha en bra kväll i regnrusket.

• anlo24

Är det nån i denna tråd som inte har haft mensvärk men ändå plussat? I alla trådar jag läser har alla mensvärk innan. Eller varit helt symtomfria. Jag börjar misströsta. RD 12 idag.
    Men nu ikväll har jag däremot fått dov mensvärk i nedre delen av magen. Känns inte som att det bådar så gott. Vore konstigt om jag skulle få det så här sent o inte få mensen. Imorgon kommer nog att bli ett kritiskt dygn.

Ikväll blir det myskväll med IDOL. Hur är det med er andra??

Kramar

• anlo24
    tjorven01 skrev 2010-10-08 19:58:14 följande:
    Åh Anlo,
    Jag hoppas såå att det ska gå hela vägen för dig denna gång och tänker på det flera gånger om dagen.
    Hoppas att du får en fin och lugn helg och jag känner nästan på mig att du kommer att plussa.
    Man kan inte ha otur hur länge som helst. Någon gång vänder det.
    Lyckosparkar och kram
    Tack. Vad gullig du är. Ja man hoppas att trägen vinner till slut. Men nu har jag väldig mensvärk... Visst verkar det osannolikt att få mensvärk så här sent o plussa?
  • anlo24

Jag har plussat!!!! Starkt pluss nästan omgående. RD 14. Kan knappt fatta att det är sant. Helt skakis i hela kroppen. Ska köpa ett test med veckoindikator idag Glad Min sambo blev nog lite tagen av min stora glädje. Han blev överlycklig men sa också ja men det är tidigt än... Det kan gå fel... Och det vet man ju när man hängt på FL ett tag. Men nu ska jag glädjas åt detta. Det första plusset i mitt liv. 4:e försöket. Ska försöka tänka att jag väntar barn o inte evt missfall.

10 okt är en dag jag alltid kommer att minnas Hjärta

Kram från mig.

• anlo24
    myran6801 skrev 2010-10-10 14:03:20 följande:
    Anlo, det slog mig just 101010 - lätt att komma ihåg! Grattis igen! Kram
    Ja den här dagen kommer jag aldrig att glömma Glad

Hur är det med dig? Hur ser era planer ut nu?

Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen